Fallout 3 blir blodigt

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Cane:

Om där inte är barn i spelet man kan döda blir jag djupt besviken... Att få child killer "karma perken" var ju något av det roligaste de lagt in.
Förövrigt så tyckte jag inte detta var något speciellt att komma med, vill se någon bild där man får se en motståndare som blivit riktigt rejält sönderskjuten.

Tvivlar på att ens Black Isle hade lagt in barn om dom gjort spelet på det här sättet. Men hoppas kan man alltid : > Beth har ju sagt att dom vill vara trogen orignalen så mkt som möjligt.

Tror nog de hade gjort det faktist. Liksom finns det inga barn i fallout 3 eller? Då är det skitsamma vilket jävla viktigt uppdrag man har för de kommer ju ändå sluta med att alla dör ut i slutändan.
Sen är mycket blod ett måste, ska det vara fallout eller fallout care bear edition? Har accepterat att de vill ha ett första person perspektiv och realtid men nog fan får de behålla något om de ska behålla namnet fallout, börjar ju bli skämmigt nu rent ut sagt.

Medlem

Skulle vart lite mindre blod, annars ser det bra ut.

Skrivet av Katana:

Blodtörstiga och blodtörstiga.. fallout utan blod är som hl2 utan att titta på alyx röv, hela spelets charm försvinner.

Haha


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Haha, FZ har en rolig uppfattning om vad som är "nya". Nåväl, hoppas ni fick bra betalt åtminstone för upphypningen.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem

Att de är "nya" måste inte betyda att de släpptes idag, bilderna kan vara "nya" i den bemärkelsen att de inte funnits tidigare i FZ:as arkiv och nu är tillagda.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

tfp
Medlem

@hymer.

Fallout-världen är en futurisktik värld där det allt är förstört efter ett kärnvapenkrig. Vissa överlevde utanför, en bunt låste in sig i bunkrar som öppnades efter att större delen av strålningen avtog.
Designen i fallout 1 och 2, (utvecklade av Black Isle) var någon slags blandning av 50-tal och framtid. Om du vill ha en bättre och nogrannare förklaring tipsar jag dig om att kolla runt på nma-fallout.com Våldet var knappast en selling point av de tidigare spelen. Dock var det viktigt att det faktiskt fanns där eftersom att vissa ville välja att spela så.

Medlem

"The Fallout Bible"
http://www.duckandcover.cx/index.php?id=5

Härlig läsning med hela bakgrunden och en tidsaxel före spelets början. Möjligen under och efter spelet också, men det var ett tag sen jag läste.

Allt om storyn, ställena, osv i det fallout "3" Interplay hade på gång, kallat "Van Buren" för dom oinvigda.

http://fallout.wikia.com/index.php?title=Van_Buren

Tycker själv det är orehört synd att de inte byggde världen de hade ritat upp.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Nu har inte ja spelat något fallout spel. Men är inte fallout i framtiden? På bilden med hunden har han en FN FAL byggd på 50 talet.

fallout har en skum futuristisk värld där man blandar stuff från typ 30-60 tal med dagens och framtidens tekniker.

Medlem

Underbart med blod, tycker spel tillverkarna snålar med slafsiga detaljer. Tacka vet jag Postal 2, helt underbart.

tfp
Medlem

@svenpa
Mmmm nedläggandet av det nästan färdiga Van buren måste tillhöra en av historiens missar. Oavsett om Van buren blivit en succe eller sålt lika uselt som f1 och f2 hade de sålt bättre än fallout:BOS, (vilket fick stålarna Van buren hade velat ha)

Medlem

salfs slafselislafs slafs- slafs!:)

me like. jag tror jag börjar gilla de här mer och mer:)


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Inaktiv

Åh sååå härligt! Har längtat efter en uppföljare och denna verkar bli bra. Blir nog att spela igenom serien igen, passar nu till sommaren under regniga dagar.

tfp
Medlem

btw om någon nu missat det så har det kommit en upplösningsmodifikation till fallout 2 som fungerar relativt hyfsat.
finnes här.

Kan vara bra för de som skall spela spelet för första gången och är av den mer grafikkräsna generationen.

http://www.nma-fallout.com/forum/dload.php?action=file&file_i...

Den sista patchen som kom till fallout 2 korrigerade LÅNGT ifrån alla buggar.

En herre vid namn Killap (eller The bear dude) har jobbat på att korrigera dessa, hans patch (som lagar massvis med buggar, samt återinför dialoger som av någon anledning fanns i spelet men inte fungerade eller fanns)
Killaps patch finns här: http://www.nma-fallout.com/forum/dload.php?action=file&file_i...

Medlem

helvete va gott

Medlem

mer gore till folket!

Redaktör
Skrivet av fisk:

Haha, FZ har en rolig uppfattning om vad som är "nya". Nåväl, hoppas ni fick bra betalt åtminstone för upphypningen.

Förlåt mig, o store läsare, för att jag inte är totalt insatt i varje detalj av de spel vi skriver om. Jag var galen nog att tro på uppgiften hos en betydande amerikansk spelsajt som hävdar att bilderna är nya. Placera dumstruten i skamvrån så ska jag genast kräla dit och kränga på mig den.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av fisk:

Haha, FZ har en rolig uppfattning om vad som är "nya". Nåväl, hoppas ni fick bra betalt åtminstone för upphypningen.

Förlåt mig, o store läsare, för att jag inte är totalt insatt i varje detalj av de spel vi skriver om. Jag var galen nog att tro på uppgiften hos en betydande amerikansk spelsajt som hävdar att bilderna är nya. Placera dumstruten i skamvrån så ska jag genast kräla dit och kränga på mig den.

Jag tycker jag är rätt duktig på att hitta bilder innan FZ men här gick jag bet. Schysst att de kom fram!

Medlem

Fallout = Mer eller mindre ultravåld och extrem svart humor.
Minns hur jag nästan blev rädd för mig själv vissa gånger då jag satt och spelade Fallout 2 då man skrattade hysteriskt åt lagomt brutala grejer. *retrolove*


signatur

Fueled by coffee.

Medlem

Detta kommer bli ytterligare ett shader-bloatat missfoster som inte kommer vara i närheten så bra som de gamla är. Konsoller är helt enkelt ett för simpelt medium för att göra invecklade och detaljrika rollspel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av Jonkan:

Fallout = Mer eller mindre ultravåld och extrem svart humor.
Minns hur jag nästan blev rädd för mig själv vissa gånger då jag satt och spelade Fallout 2 då man skrattade hysteriskt åt lagomt brutala grejer. *retrolove*

Jag blir faktiskt lite ledsen när jag läser sånt här. Var Fallout verkligen bara våld för dig när det gjorde så mycket annat betydligt bättre än nästan allt som åstadkommits senare?

Skrivet av Hipshot:

Detta kommer bli ytterligare ett shader-bloatat missfoster som inte kommer vara i närheten så bra som de gamla är. Konsoller är helt enkelt ett för simpelt medium för att göra invecklade och detaljrika rollspel.

Har nog snarare med att Bethesda riktar sig mot den miljonköpande publiken än något inneboende fel i konsoler. Medlen finns, viljan saknas.

Medlem
Medlem
Skrivet av Hymer:

Nu har inte ja spelat något fallout spel. Men är inte fallout i framtiden? På bilden med hunden har han en FN FAL byggd på 50 talet.

Det är et parallellt universum typ.

"The background story of Fallout (the first of the series) involves a "what-if" scenario in which the United States tries to devise fusion power resulting in the whole country becoming hegemonic and having less reliance on petroleum. However, this is not achieved until 2077, shortly after an oil drilling conflict off the Pacific Coast pits the United States against China. It ends with a nuclear exchange resulting in the post-apocalyptic world in which the game takes place. It is emphasized in Fallout 2 that nobody knew who sent the first missile."


signatur

---
Boo!

Skrivet av Hymer:

Nu har inte ja spelat något fallout spel. Men är inte fallout i framtiden? På bilden med hunden har han en FN FAL byggd på 50 talet.

Då har du missat en viktig de al spelhistoria föreslår att du testar Fallout 1,2,Tactics och de goa modsen till dem.


signatur
Medlem

Well antal liter blod ska inte påverka om ett spel är bra eller ej, men det blir snäppet mer underhållande (beroende på spel that is)

Medlem

Är det bara jag som är besviken på graffen? Tycker inte att det verkar märkvärdigt på något sätt om man ser på omgivningen. Men visst... graffen är inte allt. Spelglädjen kan ju finnas där ändå.

Hoppas på det....


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Ser ju grymt bra ut grafikmässigt, och att Bethesda har hand om utvecklingen borgar ju också för en viss kvalitet rent handlings- & spelmässigt.
Gillade ettan och tvåan väldigt mycket, Tactics provade jag aldrig.


signatur

.slanger

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Är det bara jag som är besviken på graffen? Tycker inte att det verkar märkvärdigt på något sätt om man ser på omgivningen.

Uhm, ser du samma bilder som jag? Tycker då inte att denna bilden t ex inte är ngt att bli besviken på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Deathwisher:

Är det bara jag som är besviken på graffen? Tycker inte att det verkar märkvärdigt på något sätt om man ser på omgivningen. Men visst... graffen är inte allt. Spelglädjen kan ju finnas där ändå.

Hoppas på det....

Snacka om att vara kräsen!


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av Deathwisher:

Är det bara jag som är besviken på graffen? Tycker inte att det verkar märkvärdigt på något sätt om man ser på omgivningen. Men visst... graffen är inte allt. Spelglädjen kan ju finnas där ändå.

Hoppas på det....

Snacka om att vara kräsen!

Mjoo.. man är väl det...


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Hymer:

Nu har inte ja spelat något fallout spel. Men är inte fallout i framtiden? På bilden med hunden har han en FN FAL byggd på 50 talet.

så en fn fal skulle inte göra något alls menar du?

mkay vi kör med en bozar nästa gång du tränar

stavhopp då

"edit påminde mig om att jag måste spela om det

så man kommer ihåg ljudet av en bozar"

12
Skriv svar