Robot
SoulCalibur IV

FZ har besökt Ubisofts nordiska huvudkontor utanför Köpenhamn för att spela betaversionen av Namcos beat 'em-up, SoulCalibur IV, det fjärde och sista kapitlet i sagan som inleddes i spelhallarna för tio år sedan och som fortsatte på Sega Dreamcast året efter.


Inaktiv
Första intrycken från SoulCalibur IV

Frågan är om de kommer lyckas lösa problemen med latency/lag/fördröjning i online-läget. Nätverkskoden är bland det viktigaste för ett online beat em up.

Inaktiv

Bra välskriven artikel, jag hade gärna sett bilder som ni fixat själva dock och inte presscreenshots:en som det brukar vara.

Redaktör

Egna bilder kan inte fixas vid tillfällen som dessa. Vi besökte Ubisoft-studion och fick testlira där. Utvecklare/utgivare är inte särskilt pigga på att låta pressen ta egna skärmdumpar vid såna tillfällen, särskilt inte när det rör sig om ofärdig kod.


signatur
Medlem
ptr
Medlem

vadå är det här allra sista soul calibur någonsin?

Medlem

Jag blir galen..har längtat till den här spelet för länge nu... finns ju inga bra beat em up till 360/ps3 så street fighter och soul calibur kommer bli jävligt grymt

Medlem
Citat:

"Hur de två jediriddarna kommer att klara sig i ringen återstår att se"

Ehrm, Dart Vader är väl en Sithlord? ^^

Ser fram emot det här spelet! Bästa fightingserien imo!

Inaktiv

Han var väll en Jedi innan eller? Det är väll så de refererar till honom i de "tidiga" filmerna (4, 5, 6)?

Medlem

fiiiin fint skrivet

Medlem
Skrivet av Skurmedel:

Han var väll en Jedi innan eller? Det är väll så de refererar till honom i de "tidiga" filmerna (4, 5, 6)?

Var mest ett skämt, men jag kan motivera det: Det är Dart Vader som är med i spelet, och han är en Sith. Anakin Skywalker däremot, är en Jedi. Men han är inte med i spelet.

Spelar roll förresten, tycker ändå det är dumt att ha med två snubbar som har svärd som skär igenom allting som finns.

Medlem
Citat:

...danska Ubisoft...

Trodde ubisoft var franska, jag??


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Citat:

...danska Ubisoft...

Trodde ubisoft var franska, jag??

Tror dom syftar på det danska kontoret.

För övrigt så ska jag förboka det nu till PS3
Can't wait!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

tycker man borde kunna spela ps3 versionen mot 360 versionen i nätverk (på någon vänster). för att jag vill få chansen till att slås mot Yoda när jag känner för det


signatur

The cake is a lie.

Medlem
Skrivet av _jozo_:
Skrivet av Skurmedel:

Han var väll en Jedi innan eller? Det är väll så de refererar till honom i de "tidiga" filmerna (4, 5, 6)?

Var mest ett skämt, men jag kan motivera det: Det är Dart Vader som är med i spelet, och han är en Sith. Anakin Skywalker däremot, är en Jedi. Men han är inte med i spelet.

Spelar roll förresten, tycker ändå det är dumt att ha med två snubbar som har svärd som skär igenom allting som finns.

Deras ljussablar skär inte igenom allt i spelet, det gör dom inte i starwars universumet heller iof..

Bra skrivet f.ö \o/
Ser fram emot SoulCalibur 4 iaf, blir nog helskojs!

Medlem

Låter helt underbart

Medlem

Stöder detta spel DualShock3 på PS3an?

Finns visserligen inga DualShock3 controller här i Sverige ännu (tror jag?), men det är ju bara en tidsfråga då de är ute i Japan.

Medlem

Ja! Detta spel kommer alltså att stödja DualShock3 på PS3an. Alla nya spel som skapas har den funktionen att stödja ds3 kontrollen. Om du inte fått det så finns det en uppdatering till spelet som tar fram det. Kom ihåg att aktivera vibration i options varje nytt spel du provar. Default settingsen är nämligen OFF när det gäller vibration.

Underbart spel må jag säga.

Medlem

Hon heter väl Seung Mina inte "Saong Mi-Na"?

Inaktiv
1
Skriv svar