Crysis: Ingen patch, ingen Linux-server

Robot
Crysis: Ingen patch, ingen Linux-server
Medlem
Crysis: Ingen patch, ingen Linux-server

Så går det om man fokuserar alldeles för mycket på det ytliga.

Angående linux servern så är det gissningsvis bara en ursäkt, allt går. Speciellt om det redan finns en windows motsvarighet, sure det är skillnad men inget som inte går att lösa.

Inaktiv

de har väl inte sålt som de planerat.

Medlem

Vilken flopp. Skit att man la pengar på den här skiten!

Medlem

Är så jävla less på cryteks lögner och ursäkter. Crysis var ett bra spel imo men mycket av det som sades om det var plain bs...

Medlem

Tycker multiplayer är helkul på lågping servrar, inte alltför buggigt.. men som alla på crymod säger så är det inte slutet på software support, bara att dom inte släpper 1.3

Inaktiv

Fint tech demo men de verkar ha misslyckats med allt annat.

Inaktiv
Citat:

There is a good reason for this

EA drog in pengarna, inget mer utvecklande. EA hatar patchar och support efter spelet är gjort, sånt kostar pengar och EA tänker bara på att tjäna pengar.

Medlem

Alla 5 pers som hade en dator som kunde köra Crysis köpte spelet . Ser inte varför EA är missnöjda.

Inaktiv

För att det kostar en hel del att ha ett utvecklingsteam att göra patchar + support för de 5 personerna.

Medlem

Ehm anting ett gäng lata tyskar eller EA som vägrar göra det elller?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Är väl en uppföljare på gång då väl.
Precis som med EAs sportspel så kommer det väl komma Crysis 09 nu med lite bugfixar och någon ny liten spelmekanism.

Medlem

Tyckte Crysis var ett kanonspel. Tråkigt att det inte sålt som planerat.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Tyckte själv Crisis var bara grafik, ingen känsla alls.

Oinspirerad story, oinspirerad design på huvudkaraktär(erna), oinspirerad AI etc.

Medlem
Skrivet av Pedobear:

Alla 5 pers som hade en dator som kunde köra Crysis köpte spelet . Ser inte varför EA är missnöjda.

Crysis kräver inte alls någon monsterdator att spela, bara på höga grafikinställningar, men då ser det sjukt snyggt ut också. Inget konstigt med det. Men att man "måste" spela på högsta grafikinställningar säger väl en del om personerna bakom den sortens kommentarer.

Underskattat spel för övrigt. De som testat det i 2 minuter på för höga grafikinställningar och 10 fps kanske blev besvikna, men om man faktiskt satte sig in i spelet så var det betydligt mer innovativt än vad folk vill ge det credit för.

Medlem

Tyckte Crysis klart var bästa FPSet förra året, synd att det inte vidareutvecklas eller förbättras mer

Skrivet av Frux:
Skrivet av Pedobear:

Alla 5 pers som hade en dator som kunde köra Crysis köpte spelet . Ser inte varför EA är missnöjda.

Crysis kräver inte alls någon monsterdator att spela, bara på höga grafikinställningar, men då ser det sjukt snyggt ut också. Inget konstigt med det. Men att man "måste" spela på högsta grafikinställningar säger väl en del om personerna bakom den sortens kommentarer.

Underskattat spel för övrigt. De som testat det i 2 minuter på för höga grafikinställningar och 10 fps kanske blev besvikna, men om man faktiskt satte sig in i spelet så var det betydligt mer innovativt än vad folk vill ge det credit för.

det är inte många procent av världens datorer som klarar Crysis på lägsta

Men bland oss spelfantaster i i-länder så är det ju en hel del som kan spela de


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Pedobear:

Alla 5 pers som hade en dator som kunde köra Crysis köpte spelet . Ser inte varför EA är missnöjda.

Crysis kräver inte alls någon monsterdator att spela, bara på höga grafikinställningar, men då ser det sjukt snyggt ut också. Inget konstigt med det. Men att man "måste" spela på högsta grafikinställningar säger väl en del om personerna bakom den sortens kommentarer.

Underskattat spel för övrigt. De som testat det i 2 minuter på för höga grafikinställningar och 10 fps kanske blev besvikna, men om man faktiskt satte sig in i spelet så var det betydligt mer innovativt än vad folk vill ge det credit för.

Men spelet har ju inget speciellt i övrigt förutom grafiken så att spela det med låga inställningar är ingen mening då det finns bra mycket bättre spel som då är minst lika snygga.

Jag har spelat Crysis väldigt mycket och det jag kan säga är att både grafiken och surroundljudet är riktigt maffigt och man kan spela spelet enbart på grund av det men storyn i sig är inte tillräcklig för att hålla uppe spelet.

Angående Linuxservern så lär dom ju bara vara kassa, i princip alla andra utvecklare klarar ju av att skriva en.

Medlem

Crysis var inget vidare spel. Bara en massa grafik och inget vidare gameplay eller story. MP delen var ganska tomt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Pedobear:

Alla 5 pers som hade en dator som kunde köra Crysis köpte spelet . Ser inte varför EA är missnöjda.

Crysis kräver inte alls någon monsterdator att spela, bara på höga grafikinställningar, men då ser det sjukt snyggt ut också. Inget konstigt med det. Men att man "måste" spela på högsta grafikinställningar säger väl en del om personerna bakom den sortens kommentarer.

Underskattat spel för övrigt. De som testat det i 2 minuter på för höga grafikinställningar och 10 fps kanske blev besvikna, men om man faktiskt satte sig in i spelet så var det betydligt mer innovativt än vad folk vill ge det credit för.

Men spelet har ju inget speciellt i övrigt förutom grafiken så att spela det med låga inställningar är ingen mening då det finns bra mycket bättre spel som då är minst lika snygga.

Jag har spelat Crysis väldigt mycket och det jag kan säga är att både grafiken och surroundljudet är riktigt maffigt och man kan spela spelet enbart på grund av det men storyn i sig är inte tillräcklig för att hålla uppe spelet.

Tycker absolut att det har något speciellt. Man kan ta sig runt banorna på väldigt olika sätt. Stealthea in i basen med dräkten, eller plöj in genom huvudingången med en lastbil och börja meja ner fiender. En massa valfrihet som man inte såg skymten av i hyllade Half-Life 2 t.ex.

Säger inte att alla måste gilla Crysis. Men underskattat och missförstått i allmänhet? Absolut. Om inget annat så förtjänar det definitivt inte all den skit som slängs på det. Verkar ha blivit en innegrej att basha det.

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Citat:

There is a good reason for this

EA drog in pengarna, inget mer utvecklande. EA hatar patchar och support efter spelet är gjort, sånt kostar pengar och EA tänker bara på att tjäna pengar.

Jasså? jag tycker EA håller god support och finslipning av patchar. av alla "EA" spel man har. så där har du lite fel. Bara för att "hata EA" och säga ngt sånt är de dummaste jag hört.

Det finns mkt värre utvecklare/utgivare, EA är inte i botten, inte äns i närheten av den.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Jag vet inte hur det är med er, men jag såg Crysis mer som en juste interaktiv film. När man lirat igenom det en gång så är det färdigt och man kan storyn så pass bra så man drar sig för att spela igenom det igen. Multiplayer var väl lite småroligt, men uppenbarligen så finns det bättre alternativ.

Crysis är fortfarande otroligt när det gäller grafiken, ljuden och inlevelsen. Anledningen att jag tröttnade efter en genomkörning är att storyn är så pass linjär och hårt bunden till banorna att man som sagt kan det hela när man är färdig. Hade de dragit det hela mer mot RPG (tänk nutida/framtida Morrowind) hade detta spel levt 6-7 år antagligen.

Men jag är nöjd, det var en bra interaktiv film!


signatur
Medlem
Skrivet av Frux:

Tycker absolut att det har något speciellt. Man kan ta sig runt banorna på väldigt olika sätt. Stealthea in i basen med dräkten, eller plöj in genom huvudingången med en lastbil och börja meja ner fiender. En massa valfrihet som man inte såg skymten av i hyllade Half-Life 2 t.ex.

Säger inte att alla måste gilla Crysis. Men underskattat och missförstått i allmänhet? Absolut. Om inget annat så förtjänar det definitivt inte all den skit som slängs på det. Verkar ha blivit en innegrej att basha det.

håller med till 100%. crysis var kanske inte det bästa spelet någonsin, men det var fin grafik, riktigt trevlig känsla, bra atmosfär, stor variation och riktigt mysigt. sen var det väl kanske inte världens bästa story och AI, men det är inte många andra FPS som gör det bättre än så ändå. folk verkar, precis som du säger, basha crysis som om det blivit en inne grej eller något. tråkigt.

Medlem

Har bara spelat demot så jag kan inte säga något om spelets tillkortakommanden, är dock väldigt sugen på att köpa det men jag är bara intresserad av single player delen.


signatur

.slanger

Medlem

Grymt roligt att leka runder i sandbox 2 med

Medlem

Funderade på att köpa det här spelet enbart som mod-platform (då jag inte är ett dugg intresserad av själva spelet), men nu blir man lite tveksam.

Mechwarrior-modden verkar dock fortfarande ganska intressant.

Inaktiv
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Buio:
Citat:

There is a good reason for this

EA drog in pengarna, inget mer utvecklande. EA hatar patchar och support efter spelet är gjort, sånt kostar pengar och EA tänker bara på att tjäna pengar.

Jasså? jag tycker EA håller god support och finslipning av patchar. av alla "EA" spel man har. så där har du lite fel. Bara för att "hata EA" och säga ngt sånt är de dummaste jag hört.

Det finns mkt värre utvecklare/utgivare, EA är inte i botten, inte äns i närheten av den.

Is this your first game?

Anyone that has bought any EA games the last 10 years can tell you that:
- The games are released prematurely.
- Patching is abandoned prematurely.
- The sequels are in development sooner than anyone would hope for.
- They promise everything will be better for the sequel, we fall for it and later discover it was all part of the marketing BS.

Rinse and repeat.

Inaktiv
Skrivet av Zarkow:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Buio:
Citat:

There is a good reason for this

EA drog in pengarna, inget mer utvecklande. EA hatar patchar och support efter spelet är gjort, sånt kostar pengar och EA tänker bara på att tjäna pengar.

Jasså? jag tycker EA håller god support och finslipning av patchar. av alla "EA" spel man har. så där har du lite fel. Bara för att "hata EA" och säga ngt sånt är de dummaste jag hört.

Det finns mkt värre utvecklare/utgivare, EA är inte i botten, inte äns i närheten av den.

Is this your first game?

Anyone that has bought any EA games the last 10 years can tell you that:
- The games are released prematurely.
- Patching is abandoned prematurely.
- The sequels are in development sooner than anyone would hope for.
- They promise everything will be better for the sequel, we fall for it and later discover it was all part of the marketing BS.

Rinse and repeat.

Låter nästan som vilken utvecklare/utgivare som hellst. som sagt, dom är inte i botten, inte heller nära den. finns som sagt mkt värre företag.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Synd, hade hoppats på optimeringar till AI koden som i många fall beter sig riktigt idiotiskt.

Medlem

Ni som klagar på EA:

Kollar man på vilka utvecklare som fått högst betyg i recensioner, så ligger EA bland de topp 5.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

12
Skriv svar