Crysis: Ingen patch, ingen Linux-server

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av hunden:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Pedobear:

Alla 5 pers som hade en dator som kunde köra Crysis köpte spelet . Ser inte varför EA är missnöjda.

Crysis kräver inte alls någon monsterdator att spela, bara på höga grafikinställningar, men då ser det sjukt snyggt ut också. Inget konstigt med det. Men att man "måste" spela på högsta grafikinställningar säger väl en del om personerna bakom den sortens kommentarer.

Underskattat spel för övrigt. De som testat det i 2 minuter på för höga grafikinställningar och 10 fps kanske blev besvikna, men om man faktiskt satte sig in i spelet så var det betydligt mer innovativt än vad folk vill ge det credit för.

Men spelet har ju inget speciellt i övrigt förutom grafiken så att spela det med låga inställningar är ingen mening då det finns bra mycket bättre spel som då är minst lika snygga.

Jag har spelat Crysis väldigt mycket och det jag kan säga är att både grafiken och surroundljudet är riktigt maffigt och man kan spela spelet enbart på grund av det men storyn i sig är inte tillräcklig för att hålla uppe spelet.

Tycker absolut att det har något speciellt. Man kan ta sig runt banorna på väldigt olika sätt. Stealthea in i basen med dräkten, eller plöj in genom huvudingången med en lastbil och börja meja ner fiender. En massa valfrihet som man inte såg skymten av i hyllade Half-Life 2 t.ex.

Säger inte att alla måste gilla Crysis. Men underskattat och missförstått i allmänhet? Absolut. Om inget annat så förtjänar det definitivt inte all den skit som slängs på det. Verkar ha blivit en innegrej att basha det.

Jag skulle ju säga att i princip allt "nyskapande" du nämner redan fanns i Far Cry

Medlem

Det var ju inte EA som utvecklade Crysis som folk verkar tro, men såklart hade de ett finger med i spelet. Bara för att EA köper upp typ alla utvecklare så betyder det inte att de gör ett bra jobb... Jag tror att många och åter många spel hade kunnat varit bättre om inte EA hade lagt sig i.

För övrigt så är Crysis ett helt okej spel, och det var verkligen underhållande, men visst, det hade ju sina sämre sidor också. Jag körde igenom hela spelet på svåraste, vilket gav mig en skön upplevelse... Mycket tänkande och taktik för att klara av vissa delar, men det blev ju mest smygande. Sedan stötte jag ju på lite buggar här och där, bland annat med AIn, men det var helt klart värt att spela igenom.

Tråkigt att de inte vill patcha till det länge, men det får man väl leva med. Synd att spelet släpptes lite ofärdigt och att det inte såldes så bra som väntat, men snälla, sluta slå ner på något ni inte testat ordentligt. Spelet ser fortfarande sjukt snyggt ut om du sänker grafikinställningarna, så testa spela igenom det innan du säger nåt du inte har någon grund för.


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av hunden:
Skrivet av Frux:
Skrivet av hunden:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Pedobear:

Alla 5 pers som hade en dator som kunde köra Crysis köpte spelet . Ser inte varför EA är missnöjda.

Crysis kräver inte alls någon monsterdator att spela, bara på höga grafikinställningar, men då ser det sjukt snyggt ut också. Inget konstigt med det. Men att man "måste" spela på högsta grafikinställningar säger väl en del om personerna bakom den sortens kommentarer.

Underskattat spel för övrigt. De som testat det i 2 minuter på för höga grafikinställningar och 10 fps kanske blev besvikna, men om man faktiskt satte sig in i spelet så var det betydligt mer innovativt än vad folk vill ge det credit för.

Men spelet har ju inget speciellt i övrigt förutom grafiken så att spela det med låga inställningar är ingen mening då det finns bra mycket bättre spel som då är minst lika snygga.

Jag har spelat Crysis väldigt mycket och det jag kan säga är att både grafiken och surroundljudet är riktigt maffigt och man kan spela spelet enbart på grund av det men storyn i sig är inte tillräcklig för att hålla uppe spelet.

Tycker absolut att det har något speciellt. Man kan ta sig runt banorna på väldigt olika sätt. Stealthea in i basen med dräkten, eller plöj in genom huvudingången med en lastbil och börja meja ner fiender. En massa valfrihet som man inte såg skymten av i hyllade Half-Life 2 t.ex.

Säger inte att alla måste gilla Crysis. Men underskattat och missförstått i allmänhet? Absolut. Om inget annat så förtjänar det definitivt inte all den skit som slängs på det. Verkar ha blivit en innegrej att basha det.

Jag skulle ju säga att i princip allt "nyskapande" du nämner redan fanns i Far Cry

Han skriver aldrig att det var ett nyskapande spel. Han skriver att spelet har bra saker och att dessa är underskattade. Jag håller med Crysis får för mycket skit. Folk hade för höga förväntningar och sätter således ribban för högt. Crysis gör saker och ting minst lika bra om inte bättre än vad andra fps gör.

Medlem

Cry some more!


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

dom är ledsna för att alla som köpte ny PC förra året inte köpte deras spel det vill säga alla 255 miljoner


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Nu får inte dom som är så positiva til EA glömma Medal of Honor: Airborne historian då som faktiskt har varit rätt så tragiskt.


signatur

http://www.rainbowsix-vegas.net - Rainbow Six: Vegas community

Medlem

Dom satsar mer på Far Cry 2 som är mycket bra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det är inte ens Crytek som gör Farcry2.

Medlem

skumt...ska köpa det iaf när jag får lön o lira me nya computern

Medlem
Skrivet av Drapan:

Så går det om man fokuserar alldeles för mycket på det ytliga.

Angående linux servern så är det gissningsvis bara en ursäkt, allt går. Speciellt om det redan finns en windows motsvarighet, sure det är skillnad men inget som inte går att lösa.

I Second that emotion.

Medlem
Skrivet av BlackBurn:

Det är inte ens Crytek som gör Farcry2.

Vah? Trodde jag


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Tycker det är rätt bra ändå, dumpa patchningen till Crysis då det är helt okej ändå, mod vänligheten är enorm, och istället för att sitta och pilla på patchar så går det fortfarande för expansionerna som borde ha dessa "buggar" i crysis1 fixade.

Medlem

Skitspel med en uppenbar skitsupport...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av HeX|Mysticaly:

Nu får inte dom som är så positiva til EA glömma Medal of Honor: Airborne historian då som faktiskt har varit rätt så tragiskt.

Eller vad some hände med DICE och BF2. Vi älskar booster packs!

Inaktiv
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Jasså? jag tycker EA håller god support och finslipning av patchar. av alla "EA" spel man har. så där har du lite fel. Bara för att "hata EA" och säga ngt sånt är de dummaste jag hört.

Det finns mkt värre utvecklare/utgivare, EA är inte i botten, inte äns i närheten av den.

Det finns säkert många som är värre, men EA är ett storföretag där business styr. De lever på långa spelserier med relativt små förändringar varje år.

Eftersom EA är en stor organisation har de också en central support som är väl utvecklad, men det hindrar dem inte från att försöka minimera sådana kostnader. Finns flera spel som de släppt där det funnits problem kvar och inte blivit rättade utan det kommer ett nytt spel nästa år istället.

De håller förstås en viss standard pga sin organisation när det gäller sina releaser, men de gör inte heller någon anstränging utöver vad de behöver.

PS. Fin kommentar med "Det dummaste jag hört". Är alla som inte tycker som du idioter?

Medlem
Skrivet av fanboy:

Ni som klagar på EA:

Kollar man på vilka utvecklare som fått högst betyg i recensioner, så ligger EA bland de topp 5.

Nu är väl EAs största roll utgivare?

Vad som är intressant är vad detta ger för signaler om motorn som är bakom Crysis.. Om utvecklarna bakom motorn inte klarar av att fixa till en linux-version, hur lätt kommer det då vara för utvecklare som köper/vill köpa motorn?

Medlem

Inget direkt speciellt med spelet i sig, men moddarna som utvecklas till crysis är högklassiga. Själv väntar jag på att lostworld: return skall bli beta men det lär ta ett tag, lite därför jag köpte spelet.

Medlem

Latmaskar. Och EA är onda.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Synd.


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Buio:
Citat:

There is a good reason for this

EA drog in pengarna, inget mer utvecklande. EA hatar patchar och support efter spelet är gjort, sånt kostar pengar och EA tänker bara på att tjäna pengar.

Jasså? jag tycker EA håller god support och finslipning av patchar. av alla "EA" spel man har. så där har du lite fel. Bara för att "hata EA" och säga ngt sånt är de dummaste jag hört.

Det finns mkt värre utvecklare/utgivare, EA är inte i botten, inte äns i närheten av den.

Bra sagt.

Inaktiv
Skrivet av Proppen:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Buio:
Citat:

There is a good reason for this

EA drog in pengarna, inget mer utvecklande. EA hatar patchar och support efter spelet är gjort, sånt kostar pengar och EA tänker bara på att tjäna pengar.

Jasså? jag tycker EA håller god support och finslipning av patchar. av alla "EA" spel man har. så där har du lite fel. Bara för att "hata EA" och säga ngt sånt är de dummaste jag hört.

Det finns mkt värre utvecklare/utgivare, EA är inte i botten, inte äns i närheten av den.

Bra sagt.

de finns de säkert men de är inte många som kan göra så mycket skada som EA dom har ju sänk battlefield / medal of honor
EA gör några patchar sedan skiter dom i spelet hur ila de än är dom tar inte något ansvar för dom spelen dom gör

Inaktiv

Ingne Linux nub skit, braiggt.

Medlem

om det är någon spel tillverkare jag är besviken på när det gäller patchar och "släppa spel innan dem är klara" är Epic.... fyfan skamm för GoW på pc

Medlem

crysis har förlorat stödet, men kul att epic nöter på även om det antagligen är färre spelare, enligt denna nyhet.


signatur

thank you, come again

Medlem

Vilka nötter,, dom glömde visst skriva lite om pirater igen som dom babblade tidigare om.. undrar vad det dära positiva är att dom inte gör nån ny patch nu.. va fan kan det vara ?

Medlem
Skrivet av mullins:
Skrivet av fanboy:

Ni som klagar på EA:

Kollar man på vilka utvecklare som fått högst betyg i recensioner, så ligger EA bland de topp 5.

Nu är väl EAs största roll utgivare?

Vad som är intressant är vad detta ger för signaler om motorn som är bakom Crysis.. Om utvecklarna bakom motorn inte klarar av att fixa till en linux-version, hur lätt kommer det då vara för utvecklare som köper/vill köpa motorn?

Sant, fel skrivet av mig.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Vad överraskande! Ingen patch men en uppföljare istället. Dvs de har gjort nya banor med samma spelmotor.

12
Skriv svar