Resident Evil 5-trailer

Robot
Medlem
Resident Evil 5-trailer

vågar man hoppas på att det var in game man såg?,verkar grymt snyggt

Medlem

Verkar som det är samma parasiter som återfanns i Resident Evil 4.

Ser bra ut, typ som fyran fast eventuellt med ännu fler fiender på scen samtidigt - hoppas det blir lika utmanande och nervigt som det verkar av trailern istället för att bantas som typ alla sentida spel för att sälja mer. Att fyran inte blev det gillade jag.

Jag gillar också Chris' sista kommentar till tjejen, utförandet kändes förvånansvärt osexistiskt jämfört med hur spelbranschen brukar köra det. Tjejens klädnad till trots.

Skrivet av Philip:

Verkar som det är samma parasiter som återfanns i Resident Evil 4.

Känns imo bara bra att de följer upp fyrans slut med samma parasiter. Jag gillade det väldigt mycket.

ptr
Medlem

fyran var grymt som fan! och det här verkar bli jävligt bra. Vad jag tror så är det kanske gameplay i någon sekund sammanlagt , t.ex. när man ser snabbt den "klassiska resident evil över axeln vinkeln" när han skjuter. Verkar som man kommer få mycket att göra också jäävligt många fiender på skärmen samtidigt

Medlem

VA MAN SKJUTER JU AFRIKANER, VÄRSTA RASISTSPELET!

Medlem

Ser ut som de lagt in lite random vitingar också.
VA döda vitingar!! Rasistspel!!!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Ser riktigt bra ut, dock lite omotiverat våldsamt i den sekvens där han står på avsatsen och skjuter rakt ner i folkmassan som vandrar förbi. Cool effekt på bron när han sköt sönder tunnan.

Bra att de följer upp storyn med parasiterna, ska bli spännande att se hur de tagit sig till afrika.


signatur

.slanger

ptr
Medlem

någon som vet hur storyn håller sig till de tidigare spelen förresten? tror bara jag har spelat nemesis (det är trean va?) och fyran och från nemesis kommer jag inte ihåg så mycket

Inaktiv

Ser riktigt mysigt ut. Härligt att poppa zombies. Brosekvensen får jag gåshud av.

Medlem

Hmm tycker att det är mer som en remak av fyran...

Parasiter som tar över folk ect.
Vill ha tillbaks zombies från RE2.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Detta kommer ju bli ruggigt bra.

Medlem
Skrivet av Slanger:

Ser riktigt bra ut, dock lite omotiverat våldsamt i den sekvens där han står på avsatsen och skjuter rakt ner i folkmassan som vandrar förbi. Cool effekt på bron när han sköt sönder tunnan.

Bra att de följer upp storyn med parasiterna, ska bli spännande att se hur de tagit sig till afrika.

Finns det omotiverade lägen att ta död på farliga zombies?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Jag längtar efter det här. Om det stämmer att man kan lira co-op kommer det vara underbart påfrestande för nerverna. Kul att leather face dök upp igen ser framemot de striderna...


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Helt underbart. Givet köp!

Medlem

Tråkigt... Ser ju ut att vara RE4 med bättre grafik i en annan miljö bara. Att se samma motorsågskille ( även med samma huva) som i RE4 kändes ju bara billigt, har de ingen fantasi eller...
Sen verkar även mycket annat vara återanvänt vilket iofs inte förvånar mig, faktist ganska besviken på detta spelet än så länge. Blir säkert ett dugligt action spel men om de sätter ordet "horror" nånstans där så måste jag nog söka upp ansvarig och läxa upp honom.

Inaktiv

Ser väldigt bra ut, som gammalt fan av resident evil så gillar jag verkligen att dom har fräschat till serien lite.
1an & 2an är fortfarande mina favoriter fast detta ser verkligen najs ut, gillar att det är lite mera öppna miljöer.

Medlem

Umm helt underbart. Bara dom lyckas blanda nytt och gammalt på ett välbalanserat sätt, så kommer detta att bli överfett!

Medlem

Hoppas att de sliter och slipar spelet nu bara, ser ut att ha ruggigt bra potential!
Sen får man välja mellan detta och Left4Dead, det stora zombieslaget:)

Medlem

Gillar fortfarande mer zombies som fanns i RE 2-3. men vafan detta blir bra det med!

Medlem

Blir en klar extra titt på vad spelet har att erbjuda.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv
Skrivet av ptr:

fyran var grymt som fan! och det här verkar bli jävligt bra. Vad jag tror så är det kanske gameplay i någon sekund sammanlagt , t.ex. när man ser snabbt den "klassiska resident evil över axeln vinkeln" när han skjuter. Verkar som man kommer få mycket att göra också jäävligt många fiender på skärmen samtidigt

Åk hem o lek i sandlådan med dig!


signatur

e=mc2

Medlem

Hoppas verkligen på det här. Fyran är ett av dom bästa spelen jag spelat. Ser grymt ut iaf.

ptr
Medlem
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av ptr:

fyran var grymt som fan! och det här verkar bli jävligt bra. Vad jag tror så är det kanske gameplay i någon sekund sammanlagt , t.ex. när man ser snabbt den "klassiska resident evil över axeln vinkeln" när han skjuter. Verkar som man kommer få mycket att göra också jäävligt många fiender på skärmen samtidigt

Åk hem o lek i sandlådan med dig!

öh va? nu får du allt ta och förklara dig!

Medlem

kommer det kanske finnas en connection till RE4 då det verkar vara samma parasiter som tar över människokroppar?

annars så ser det sjukt spännande ut och snyggt

Medlem

Som en av dom största Resident Evil freaksen som finns ute i våran värld så kommer jag skaffa en TV (studentliv = dålig ekonomi) med minst 32 tum skärm och ett PS3 40GB BARA för det här spelet och framtida Re spel.

Jag vill försäkra mig om att kunna spela eventuella uppföljare så därför införskaffar jag mig en PS3:a!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Ser ju väldigt lovande ut

Medlem

Welcome to Africa, Biatch! xD


signatur

Killzone 2 förhandsbokat! : DD

Medlem

USCH, fyran va en besvikelse och jag tror detta lär blir det också. Då menar jag inte att fyran eller detta är dåliga spel utan borde inte ens bära namnet resident evil. Då RE var och kommer alltid förbli ett Zombie spel! GE OSS TILLBAKA ZOMBIES FFS. Varför inte göra en riktigt fortsättning där dom riktiga RE spelen tog slut?

Medlem

Bah, ska inte göra en höna av en fjäder men det där såg mer ut som 4:an med miljöbyte imo. Hade hoppats på en tillbakagång till zombies, även om jag tyckte att 4:an var ett riktigt bra spel.

12
Skriv svar