Resident Evil 5-trailer

Medlem

Man flyger inte iväg av ett hagelskott, man kan väl försöka hålla sig till realism trots att det är zombies och skit? :/

Medlem

vill också ha tillbaka zombies och fiender från dom tidigare RE-spelen, nåja detta är säkert inte dåligt 4an var helt ok.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av mullins:

Bah, ska inte göra en höna av en fjäder men det där såg mer ut som 4:an med miljöbyte imo. Hade hoppats på en tillbakagång till zombies, även om jag tyckte att 4:an var ett riktigt bra spel.

Precis vad jag skrev tidigare.

RE5 = RE4 i afrika med svarta fiender istället för vita och att man får spela som Chris istället ( som förövrigt säkert kommer ha exakt samma moves some Leon).

Nu vill man ju att spelet ska va bra då de äldre resident evil spelen är utan tvekan några av mina största favoritspel genom tiderna så jag hoppas jag har helt fel och att spelet kommer vara helt underbart.

Medlem

då kan du ju spela re4 igen så behöver du inte köpa re5

Inaktiv
Skrivet av ptr:
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av ptr:

fyran var grymt som fan! och det här verkar bli jävligt bra. Vad jag tror så är det kanske gameplay i någon sekund sammanlagt , t.ex. när man ser snabbt den "klassiska resident evil över axeln vinkeln" när han skjuter. Verkar som man kommer få mycket att göra också jäävligt många fiender på skärmen samtidigt

Åk hem o lek i sandlådan med dig!

öh va? nu får du allt ta och förklara dig!

Vadå "klassiska" axel vinkeln? Den har varit med i endast ett spel. Och ja, det är gameplay i vissa moment, det ser väl alla.

Inaktiv
Skrivet av MaLiBu:

kommer det kanske finnas en connection till RE4 då det verkar vara samma parasiter som tar över människokroppar?

annars så ser det sjukt spännande ut och snyggt

Snälla kan ni ite läsa inlägg innan ni postar erat eget, detta har redan nämnts cirka 4 gånger i tråden!

Skrivet av DeSStroyer:

USCH, fyran va en besvikelse och jag tror detta lär blir det också. Då menar jag inte att fyran eller detta är dåliga spel utan borde inte ens bära namnet resident evil. Då RE var och kommer alltid förbli ett Zombie spel! GE OSS TILLBAKA ZOMBIES FFS. Varför inte göra en riktigt fortsättning där dom riktiga RE spelen tog slut?

Alltså saker måste utvecklas. Så är det bara, det funkar inte speciellt i spel att köra samma koncept om och om igen. Fansen skulle tröttna definitivt, hur varierat gameplay kan du få med "zombies" som rör sig extremt långsamt? Kritiker skulle såga en spelserie vid fotknölarna som inte förnyar sig, vilket leder till dålig pr och försäljning. Kan inte folk börja tänka innan dem skriver idiotiska inlägg?


signatur

e=mc2

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:

, hur varierat gameplay kan du få med "zombies" som rör sig extremt långsamt? ...Kan inte folk börja tänka innan dem skriver idiotiska inlägg?

Tycker du borda ta till dig dina egna råd. Antar att du inte lirat Dead Rising?

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Prima.Materia:

, hur varierat gameplay kan du få med "zombies" som rör sig extremt långsamt? ...Kan inte folk börja tänka innan dem skriver idiotiska inlägg?

Tycker du borda ta till dig dina egna råd. Antar att du inte lirat Dead Rising?

Touché


signatur

e=mc2

Inaktiv
Pansarknekt

Verkar som afrika är den nya trenden inom spelvärlden nu. Idétorka?


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:

Alltså saker måste utvecklas. Så är det bara, det funkar inte speciellt i spel att köra samma koncept om och om igen. Fansen skulle tröttna definitivt, hur varierat gameplay kan du få med "zombies" som rör sig extremt långsamt? Kritiker skulle såga en spelserie vid fotknölarna som inte förnyar sig, vilket leder till dålig pr och försäljning. Kan inte folk börja tänka innan dem skriver idiotiska inlägg?

Jadu var ska man börja? För det första så var Resident evil 1, 2, 3, veronica och zero väldigt lika varandra och ingen klagade på något av dem för att vara lika varande. Om du beskriver de spelen med zombies som rör sig extremt långsamt så har du antagligen inte ens spelat spelen. Ja de rör sig långsamt men där finns otaliga mängder med fiender som inte rör sig så långsamt ( som inte är zombies).
Sen måste väl till och med du förstå att det finns sätt att förnya en spelserie utan att förstöra grundkonceptet. Resident evil 4 hade inget med de tidigare resident evil spel att göra bortsett från diverse karaktärer. De tog bort både survival ( i princip oändligt med ammo och herbs) och horror (Fanns inget skrämmande alls IMO) och ersatte de två orden med "third person shooter".

Sen måste du förstå varför RE4 blev så populärt som det blev. Inte var det för den snygga grafiken och den "spektakulära" kameran. Tidigare Resident evil spel hade varit väldigt nischade och var aldrig tänkta att locka den stora massan. I och med RE4 ville man helt plötsliga att fler skulle köpa spelet ( vilket jag kan förstå) och därför gjorde man om det så att det skulle passa den stora massan bättre. Därför ser vi en hel del folk som ogillar ändringarna i RE4 medans vi ser ännu fler som hyllar dem ( till största delen folk som aldrig var förtjusta i tidigare spel i serien).

Förövrigt borde du ju om någon klaga på RE5 då allt vi har fått se ( oavsett hur fanboy man är) pekar på att RE5 kommer spelas exakt som RE4 i en annan setting.

Ta förövrigt en titt på nya Silent hill. Det spelet kommer ha en liknande kamera som i RE4 men verkar ändå hålla sig till det som gör Silent Hill till Silent Hill.

Inaktiv
Skrivet av Cane:
Skrivet av Prima.Materia:

Alltså saker måste utvecklas. Så är det bara, det funkar inte speciellt i spel att köra samma koncept om och om igen. Fansen skulle tröttna definitivt, hur varierat gameplay kan du få med "zombies" som rör sig extremt långsamt? Kritiker skulle såga en spelserie vid fotknölarna som inte förnyar sig, vilket leder till dålig pr och försäljning. Kan inte folk börja tänka innan dem skriver idiotiska inlägg?

Jadu var ska man börja? För det första så var Resident evil 1, 2, 3, veronica och zero väldigt lika varandra och ingen klagade på något av dem för att vara lika varande. Om du beskriver de spelen med zombies som rör sig extremt långsamt så har du antagligen inte ens spelat spelen. Ja de rör sig långsamt men där finns otaliga mängder med fiender som inte rör sig så långsamt ( som inte är zombies).
Sen måste väl till och med du förstå att det finns sätt att förnya en spelserie utan att förstöra grundkonceptet. Resident evil 4 hade inget med de tidigare resident evil spel att göra bortsett från diverse karaktärer. De tog bort både survival ( i princip oändligt med ammo och herbs) och horror (Fanns inget skrämmande alls IMO) och ersatte de två orden med "third person shooter".

Sen måste du förstå varför RE4 blev så populärt som det blev. Inte var det för den snygga grafiken och den "spektakulära" kameran. Tidigare Resident evil spel hade varit väldigt nischade och var aldrig tänkta att locka den stora massan. I och med RE4 ville man helt plötsliga att fler skulle köpa spelet ( vilket jag kan förstå) och därför gjorde man om det så att det skulle passa den stora massan bättre. Därför ser vi en hel del folk som ogillar ändringarna i RE4 medans vi ser ännu fler som hyllar dem ( till största delen folk som aldrig var förtjusta i tidigare spel i serien).

Förövrigt borde du ju om någon klaga på RE5 då allt vi har fått se ( oavsett hur fanboy man är) pekar på att RE5 kommer spelas exakt som RE4 i en annan setting.

Ta förövrigt en titt på nya Silent hill. Det spelet kommer ha en liknande kamera som i RE4 men verkar ändå hålla sig till det som gör Silent Hill till Silent Hill.

Det är nog dags för en självrannsakan, heh


signatur

e=mc2

Inaktiv

Ett stort plus för trailern är att de som inte kan engelska kan ju alltid läsa texten hahaha xD

Jag har hört rykten om att de blev stämda för att man bara skjöt mörkhyda personer. stämmer det?


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

Medlem

"ser it som RE4 fast bättre grafik"

ska man resonera på det sättet så kan man lika gärna säga samma sak om dom tidigare RE spelen då det var samma handling om zombier, mutanter, t-virus och g-virus osv...

jag har varit väldigt förtjust i RE 2-3 (har aldrig spelat ettan) och jag var skeptisk till fyran då man läste att det inte skulle handla om zombier men när jag väl provade det så blev jag väldigt positivt överraskad

menmen alla har olika smaker men vissa har svårt att fatta det

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:

Snälla kan ni ite läsa inlägg innan ni postar erat eget, detta har redan nämnts cirka 4 gånger i tråden!

har du pms? jag bara undrar

Medlem

Freacking sweet. Ser fram emot spelet så extremt överdrivet ohälsosamt mycket. Typ samma sak som när 4:an var på väg

Spelet kommer iaf inte att släppas senare än 31 Mars 2009


signatur

Mucha shaka paka

Tycker parasiterna var en bra ersättare för de tidigare spelens virus själv, ger i stort sett samma resultat också. Med den skillnad att parasitmänniskorna är lite mer utmanande än att bara lunka mot en. Vore intressant med andra synpunkter på detta ämne.

Däremot får de gärna hålla tillbaka på ammunitionen mer i det här än i fyran. På nästan alla sätt och vis tyckte jag det var en förbättring mot de tidigare, men det var inte tillräckligt skrämmande och överflöd av ammunition var en av anledningarna.

Medlem
Skrivet av Ezzlo:
Skrivet av ptr:
Skrivet av Prima.Materia:
Skrivet av ptr:

fyran var grymt som fan! och det här verkar bli jävligt bra. Vad jag tror så är det kanske gameplay i någon sekund sammanlagt , t.ex. när man ser snabbt den "klassiska resident evil över axeln vinkeln" när han skjuter. Verkar som man kommer få mycket att göra också jäävligt många fiender på skärmen samtidigt

Åk hem o lek i sandlådan med dig!

öh va? nu får du allt ta och förklara dig!

Vadå "klassiska" axel vinkeln? Den har varit med i endast ett spel. Och ja, det är gameplay i vissa moment, det ser väl alla.

Tänkte precis samma sak. Klassiskt? Vad fasen?

Medlem

Psycho_Mantis? Wtf! Trevligt att se dig igen!

Anyway, jag är grymt pepp, och till de som gnäller om att det är RE 4.5, läs min blogg. Capcom skulle väl inte avslöja de coolaste grejorna i en trailer såhär dags? Det är snart E3, och det är väl inte överdrivet kvar till release heller? Var glada att det inte är Molnyeux som håller i hype-pinnen


signatur

[size="8"]Curse unto thee, thou flesh of these hands
For hast thou not hid me from salvation?[/size]

12
Skriv svar