Inaktiv
Mus stannar

Har ett problem:

Jag har en mus med sladd (logitech G5) och en trådlös handkontroll. När jag kopplar in handkontrollen i datorn så stannar musen, den lyser fortfarande men pekaren rör sig ej.

Har prövat att installera om programvaran både till musen och handkontrollen.

:\

Tack på förhand!

Inaktiv

Förmodligen kör de i samma frekvens. Kolla om det finns nån typ source/scan eller nått på handkontrollen eller musen.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Vad har frekvensen för betydelse när musen använder sladd och handkontrollen är trådlös? Ser inte att det skall vara något problem med signalerna till datorn.

Låter som en konflikt inne i dator. mrcinnamon, får du inga hårdvarukonflikter när du använder handkontrollen?
Funderar på om det kan vara problem med portar eller resurser, om dom på något vis kolliderar där.
Har aldrig ägt en handkontroll till datorn så jag har inga erfarenheter av dom.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Ah oj missade den biten att det var sladdmus.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Läste någonstans att man kan ändra någon form av kod till alla anslutna enheter. Typ "IRQ-adresser" eller nått. Ni vet inte var man gör det?

Till PaddanL: Jag lade till biten med att musen hade sladd efteråt

Medlem

det gör man i bios, vet dock inte om det är aktuellt för USB. tror att det bara gäller serie/parallell-portar, men jag vet fakiskt inte...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

IRQ-adresser, nu är jag ute på lite djupt vatten då jag inte kan detta ens grundläggande.
Det enda stället jag hittade något om IRQ-adresser är i enhetshanteraren. under resurs-fliken fanns en IRQ med nuffra
Vet inte om det går att ändra där, men du kan ju alltid kolla om musen och handkontrollen har samma kod.
Om du kan ändra kod så var försiktig så att du inte slår ut något annat och gör saker och ting ännu värre.
Det är trots allt lättare att leva med en obrukbar handkontroll än en obrukbar dator

Edit: Bios ja, där är jag inte mer än nödvändigt så jag kan väldigt lite om det.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Nu är jag grön

Bios?!

Medlem

Bios är i princip ett chip som sitter i moderkortet, informationen i den är det första som startas och är nödvändig för att datorn skall starta över huvud taget.
inställningarna i bios går att ändra, vilket vissa elaka virusar försöker göra :(.

Är nästan aldrig där så jag vet inte hur man gör

Använder musen och handkontrollen samma IRQ-kanal?
Kan vara bra att veta.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

tror inte att du har något att hämta i bios, usb-kontrollernas irq går inte att ändra i bios. inte i nåt jag haft/sett iaf. däremot kan det vara en bra ide att kolla moderkort-tillverkarens hemsida efter nya usb-drivrutiner...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Snor tråden lite...

Jag har ett litet skumt problem. Flashade om BIOS för ett tag sen för att lösa ett viktigt problem, vilket funkade. Men, nu vägrar musen funka vid uppstart. Den lyser och allt men reagerar inte förrens man drar ut den och sätter i den igen.. Kikat i BIOS och har akiverat det som skall vara aktiverat... Nån som hajar?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

om det är en usb-mus kanske mitt tips ovan kan hjälpa. finns det inga nya drivrutiner kanske det hjälper att installera om samma version?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar