Razer DeathAdder - problem

Inaktiv
Razer DeathAdder - problem

Hejsan, nu är det så att jag (med tanke på eran utomordentliga recension) åkte till Stockholm city och köpte Razers nya mus, Deathadder, och den sitter grymt fin i handen och det mesta är perfekt, förutom en sak.

Det är så att sensorn reagerar om man lyfter musen 1-2 cm ovanför musmattan, vilket jag måste göra ganska ofta då jag lirar cs som en tok, och använder väldigt låg sens så att min musmatta inte räcker till. Någon som vet om det finns någon fix till detta, eller om det är på väg att komma? Känns fördjävligt att bara slänga en sån här fin mus av ett sånt skräpfel.

Inaktiv

Finns nog inte så mycket att göra... Kolla om det blir sämre eller bättre om du kör med olika hög DPI.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

det var ju en av nackdelarna som nämndes i testet om jag inte minns fel, lite synd...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

kör med minst 7.0 i sens

Inaktiv

Vadå? Reagerar den när du lyfter den 1-2cm ovanför mattan? Den skulle ju inte reagera öht när man lyfte den enligt deras hemsida. Så fort "tassarna" lämnade marken så skulle den vara som en kulmus typ...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv
Skrivet av Jerran:

Vadå? Reagerar den när du lyfter den 1-2cm ovanför mattan? Den skulle ju inte reagera öht när man lyfte den enligt deras hemsida. Så fort "tassarna" lämnade marken så skulle den vara som en kulmus typ...

Ja, det är lite skumt då den reagerar precis som om man håller musen på musmattan när man lyfter den.

Medlem
Skrivet av Majken:

(med tanke på eran utomordentliga recension)

Eran?

mx310:an kan man lyfta ca en centimeter och den följer med normalt.
Funderat på att köpa en DeathAdder, och börjar direkt fundera på om man själv lyfter musen nånting när man lirar..
Säg till om du lyckas lösa det.


signatur

thank you, come again

Inaktiv

Är det inte det som är skillnaden mellan lasermöss och optiska möss? Det vill säga att en lasermus är mer känslig när man tex lyfter musen eller liknande.

Inaktiv

http://www.razerblueprints.net/ - finns nytt firmware som sägs fixa det. Kolla forumet. Själv har jag inget som helst problem med att den läser flera centimeter över mattan. I mitt fall är det kanske en 0.5mm över mattan som den slutar läsa, perfekt med andra ord.
Mitt problem är att det inte finns några drivrutiner till XP64, vilket jag naivt trodde redan fanns när jag köpte den.

Medlem

Hehe har nästan samma prob som du fast jag kör Vista och razer är ju sega som as med drivers

Medlem

Vänd musen upp och ner så ser ni vad som händer med pekaren på skärmen. Lite märkligt...
1.05c beta firmware'n löste det iofs.


signatur

Allvarligt talat!

Inaktiv
Skrivet av iaken:

Vänd musen upp och ner så ser ni vad som händer med pekaren på skärmen. Lite märkligt...

Haha... Fan va sjukt...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

1
Skriv svar