Konsolversionerna av Far Cry 2 filmade

Robot
Medlem
Konsolversionerna av Far Cry 2 filmade

inte illa


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Medlem

Godmode eller vad?

Men trevlig grafik, får bli till 360 om inte datorn blir stabilare innan spelet släpps.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Fyfan vad snyggt det är! Tror fan att det kommer bli ett av årets bästa spel.

Ti.
Medlem

Vill inte starta en jättediskussion eller så men ändå; verkade det inte vara lite mer "tearing" på PS3-bitarna? X360-bitarna tedde sig lite mjukare.. Rätta mig om jag har fel!

Medlem
Skrivet av Ti.:

Vill inte starta en jättediskussion eller så men ändå; verkade det inte vara lite mer "tearing" på PS3-bitarna? X360-bitarna tedde sig lite mjukare.. Rätta mig om jag har fel!

mja tänkte på det oxå :\


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Tyckte det såg lika illa ut på båda om jag ska vara ärlig. Enda delen det såg mjukt ut var på båtfärden på 360:n, resten fanns det tearing på :/ Men det är ju inte klart ännu, så det borde dom hinna fixa

Medlem

ett givet val i spel hyllan

Medlem

vad menas med tearing?

Inaktiv

ain ser sämst ut..
står helt still och skjuter, plz.

Medlem

Ser identiskt ut på båda, sluta larva er.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

konstigt dom inte visar samma spelsekvens på båda konsollerna?,,syns det för stor skillnad där kanske?

Medlem

såg dock snyggt ut på båda versionerna,men tyckte ps3 versionen visade lite mer ögongodis än vad 360 sekvensen visade,,

men vad är tearing då??...

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Godmode eller vad?

Men trevlig grafik, får bli till 360 om inte datorn blir stabilare innan spelet släpps.

Klart dom har godmode...hur ska man annars kunna överleva i ett fps på konsl?

Medlem

Haha fanboys och forumtroll är roliga ^^


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Ser ju ut som en värdig uppföljare till FCI!

Man har inte fått se nått av huvudkaraktären va? Hoppas det blir nog med mycket personlighet, om det nu inte ska vara Jack Carver.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Har nog hunnit uppgradera datorn tills detta släpps, så jag tror jag skippar konsolversionen

Medlem
Skrivet av SteinbergX:

Ser ju ut som en värdig uppföljare till FCI!

Man har inte fått se nått av huvudkaraktären va? Hoppas det blir nog med mycket personlighet, om det nu inte ska vara Jack Carver.

Tyckte jag läste nånstans, ev. förkollen här på fz, att man får välja mellan en del olika karaktärer från start.

Medlem
Skrivet av Blajjarn:

Fyfan vad snyggt det är! Tror fan att det kommer bli ett av årets bästa spel.

Mmm och sen har snyggheten mycket med hur bra ett spel är också. Jag gissar på att man lär tröttna på det rätt snabbt.

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av tysonayt:

Godmode eller vad?

Men trevlig grafik, får bli till 360 om inte datorn blir stabilare innan spelet släpps.

Klart dom har godmode...hur ska man annars kunna överleva i ett fps på konsl?

Okej om du nu har någon motorisk störning á ADHD som gör att det blir svårt att spela FPS på konsol så betyder ju inte att alla har det

Ser schyst ut förövrigt men håller med om att det såg bättre ut på 360. Än så länge.

Medlem

- Synd att det är Afrika. Allt är så.... brunt
- Tycker att Fi sköt som krattor minst sagt (men det kanske krävs när det är konsoll)
- Snygg graffe med förstörbara miljöer
- Verkar vara bra vapenljud

Dagens svenska:
Visste ni att det heter "en bokhandel" och "flera boklådor"?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

ptr
Medlem
Skrivet av Deathwisher:

- Synd att det är Afrika. Allt är så.... brunt
- Tycker att Fi sköt som krattor minst sagt (men det kanske krävs när det är konsoll)
- Snygg graffe med förstörbara miljöer
- Verkar vara bra vapenljud

Dagens svenska:
Visste ni att det heter "en bokhandel" och "flera boklådor"?

dagens svenska två:
visste ni att det stavas "konsol" och inte "konsoll"

Medlem
Skrivet av karbon:

vad menas med tearing?

Skrivet av BPR Cisco:

men vad är tearing då??...

Detta
Farcry 2 tearing

Och farcry 2 har jättemycket av det. Hoppas dom fixar det till release.

Medlem

Är ingen ps3 fanboy, är en gedigen 360 gamer. Men det här är nog första spelet som jag tycker såg lite bättre ut på ps3. Fast båda såg riktigt fina ut, det som är bra med det här är att PC versionen lär ju flyta på ganska fint då också. Det är fördelen med att att det är multiplattform, just att spel motorn måste vara ganska flexibel, mao, bra optimerad. Ser grymt mycket fram emot det här spelet, Farcry 2 är nog det spel som Crysis borde ha varit? Det här ser både snyggare och bättre optimerat än CryEngine nånsin har varit eller blir!?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Effekten i slutet såg rolig ut. Ett RPG skott i mitten och det flög splitter rakt upp från alla platser.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Brukar inte tearing fixa sig om man hr vertical synk på? fast det kanske inte existerar på Konsoll!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av Blajjarn:

Fyfan vad snyggt det är! Tror fan att det kommer bli ett av årets bästa spel.

Mmm och sen har snyggheten mycket med hur bra ett spel är också. Jag gissar på att man lär tröttna på det rätt snabbt.

Menade att det var snyggt. Men att jag även tror att det kommer bli ett av årets bästa spel. Get it?

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Brukar inte tearing fixa sig om man hr vertical synk på? fast det kanske inte existerar på Konsoll!

Jo det brukar göra det. Men dessa filmer är väl inte avfilmade från någon skärm? Dom är ju direkt från utvecklaren så man räknar ju med att det är direct feed och då borde väl synkronisering mellan spel och skärm vara något problem, utan problem mellan motorns uppdatering och bilderna som faktiskt skickas iväg till skärmen.

Fast jag har inte så bra koll på detta så jag kan ha helt fel.
Störande är det i alla fall och jag hoppas inte det färdiga spelet har det problemet när man spelar.

Medlem

Ballt spel.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

12
Skriv svar