Konsolversionerna av Far Cry 2 filmade

Medlem

Meh, vill ha det till min PC, men min PC kommer att explodera om jag gör igång spelet...
Samtidigt så avskyr jag FPS spel på konsol (äger nämligen en PS3).
Och till er fanboys, skillnaden är minimal (om det ens är någon skillnad), jag tycker att spelet såg lika snyggt på båda konsolerna.

Medlem

fan vad jag stör mig på plankorna vid 00:43 som han skjuter på.. dom bara klyvs å har sig å flyger iväg, ser så jävla fult ut..

Medlem

Det borde vara dödstraff att inte inkludera coop i ett sånt här lir. Bara hoppas på att dom fixar det!

Medlem

Visst är de snyggt men imo verkar själva gameplayet inte särskilt intressant. Spelet känns lite som ett tech demo för att senare eller nu kunna sälja motorn bara.
Så.. jag skulle i min nuvarande uppfattning knappt vilja i säkert avstånd peta på spelet med en pinne, än mindre betala för det.

KoP
Medlem
Skrivet av karbon:

vad menas med tearing?

taskig vertikal synk..

Medlem

grymt!


signatur

Spela spel är kul ibland.

Inaktiv

Tyckte att det var ganska lite rekyl på G3 och AK-47.

Inaktiv

de borde utnyttja processorkraften hos ps3:an mer

Medlem
Skrivet av flyer232:

de borde utnyttja processorkraften hos ps3:an mer

Hur menar du?
För inte kunde du väl se på filmen hur pass mycket cpuload dom hade där.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av tysonayt:

Godmode eller vad?

Men trevlig grafik, får bli till 360 om inte datorn blir stabilare innan spelet släpps.

Klart dom har godmode...hur ska man annars kunna överleva i ett fps på konsl?

Okej om du nu har någon motorisk störning á ADHD som gör att det blir svårt att spela FPS på konsol så betyder ju inte att alla har det

Ser schyst ut förövrigt men håller med om att det såg bättre ut på 360. Än så länge.

Sluta basha ADHD folk, de med CP kanske skulle ha problem, men det är tveksamt eftersom fps till konsol oftast har någon form av "auto-aim". Klart det är lätt å spela det när spelet nästan gör det automatiskt, nästa generation av konsoler kommer säkerligen göra det, för visst vore det skönt att slippa göra något alls å bara sitta i soffan och glo på när spelet spelar sig själv ;D

(vilket för övrigt är ett skrämmande frekvent argument för konsoler, dvs: att du kan åtnjuta en ryggknäckande ställning i soffan istället för en förkastlig "ergonomisk" ställning i en fluffig kontorsstol)


signatur

"White Obama Wants You!"

Inaktiv

Någon som vet om allt kommer att vara förstörbart? För det var rätt mycket grejer som gick sönder!

Medlem

Med tanke på att utvecklarna själva sagt att det är lite skillnad på de olika versionerna så lär slutresultaten vara identiska.

Det enda jag har förstått PS3 saknar är AA+HDR i shadermodel3 spel, så möjligt är det ändå att PS3 får ett blur-filter a'la GTA4 (eller som t.ex. självaste Crysis på PC har) för att kompensera för detta, _ifall_ Xbox360 är stark nog att klara av riktig AA.

Medlem

Tearing på konsoll är vanligt, men det är antingen perfekt bildkvalite men dålig bilduppdatering, eller så får man nöja sig med tearing men åtminstone ha bra flyt i grafiken. Både 360/ps3 har svårt att klara av 60fps i alla spel och har man på vertical sync då ja då blir det 30fps eller mindre istället.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

12
Skriv svar