Konstigt ljud från hårddisken.

Inaktiv
Konstigt ljud från hårddisken.

Spelade battlefield 2 i fredags och efter ett par timmars spel så stängde jag ner. 3 sek efter jag hade stängt ner bf2 så starta datorn om sig, och efter det så har jag fått ett konstigt ljud i hårddisken. Istället för att den arbetar tyst så gnisslar det när den arbetar.
Provade att ha datorn avstängd ett par timmar igår och vips så var ljudet borta, underbart tänkte jag men efter lite gaming bf2 så kom det tillbaka.

Någon som vet vad det kan bero på!

Det är en Western Digital Raptor 36gb.


signatur
Inaktiv

Om du har garanti är det bara att byta. Enligt alla uppgifter jag har från folk som äger den disken är den tyst.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Den har gått sönder helt enkelt...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

Jo någonting är det ju som har pajat men den funkar klockrent fast den gnisslar =/

Ringer komplett imorn.


signatur
Inaktiv

Aja nu har det slutat tjuta/gnissla, antagligen var det väl damm?


signatur
Medlem

nix, damm får vi verkligen inte hoppas att det var då hårdiskens rörliga delar är (och bör förbli) hermetiskt förslutna


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Säkrast att använda den disken så lite som möjligt innan det havererar totalt. Köp en ny snarast.

Medlem

Skaffa en ny disk först och installera på den. Ta sedan och koppla in den gamla disken och kopiera alla värdefulla data till den nya, innan den gamla havererar helt.

Inaktiv

Ok, tack för svaren ska köpa en snarast


signatur
Medlem

Min raptor better ungefär samma, ett pipande ljud. jag bara vände upp och ner på den så blev den tyst.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

1
Skriv svar