CoD 4: Banpaket och patch på gång

Medlem

Japp, Nookie-afk. Det finns blod i Cod4. Men inte mycket! Det skvätter bara till lite när man träffar någon!

Jag skulle vilja fråga Infinity Ward vart alla kroppsdelar är? Vart är alla blodpölar som skall rinna ut ur kropparna? Vart är alla "köttsår" som man egentligen borde få när man blir träffad?? Jävligt trött på att dom har inte ändrat det i hela 4 spel nu! Dödsanimationerna är också samma, skjuter man dom i huvudet så skall dom fan flyga bakåt och inte "ramla" åt sidan! Irriterande!

Det ända nya är väl att dom ibland anpassar sig efter omgivningen, dör man i en trappa så rullar man ner en bit för att sedan "låsas fast" liket, om man inte slänger en granat där förstås.

Om det här spelet ska vara så verkligt så tycker jag dom allt kan göra det mera rått! 16 i åldersgräns... Känns som man skulle kunna lägga till det där utan att moral tanterna öppnar käften.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

nj
Medlem
Skrivet av lasershock:

Rätt kul att de hade tänkt sälja patchen till alla PC användare om inte Nvidia hade sponsrat. Nej, bu för Infinity Ward, blir att inte köpa fler spel ifrån dem.

Njae, patchen hade släppts ändå. Den var påväg ut tidigare i april, men det upptäcktes lite fel under dess QA så den behövde fixas. Källa.

Det nVIDIA sponsrar är banpaketet, inte patchen.

Skrivet av Boulund:

About f.... time!
Konsolspelarna har ju kunnat lira och njut av buggfixarna i evigheter medans vi pc-spelare hamnat i skymundan. CoD4 dog i mina ögon då PC lämnades att ruttna på de sönderspelade banorna..
okej, jag kanske överdriver. Har sett fram emot detta VÄLDIGT länge iaf! Mums!

Fast å andra sidan så har vi pc-spelare mängder av banor gjorde av communityn (visst, vill man bara spela på rankade servrar så får man skylla sig själv), vi har fått betydligt många fler patchar än vad konsollversionerna har fått. Det är väl bara nu med 1.6 som pc-versionen hamnade på efterkälkan med de nya featuresen som konsollversionerna fått. De buggfixar som ska ha släppts till konsoll är sådana som redan släppts till pc om jag inte minns fel.

Inaktiv

det här e glada nyheter men var har fordonen tagit vägen


signatur

ToMZoN

Medlem

finns inga fordon i cod4?

Inaktiv
Skrivet av Remus[Swe:

"]Japp, Nookie-afk. Det finns blod i Cod4. Men inte mycket! Det skvätter bara till lite när man träffar någon!

Jag skulle vilja fråga Infinity Ward vart alla kroppsdelar är? Vart är alla blodpölar som skall rinna ut ur kropparna? Vart är alla "köttsår" som man egentligen borde få när man blir träffad?? Jävligt trött på att dom har inte ändrat det i hela 4 spel nu! Dödsanimationerna är också samma, skjuter man dom i huvudet så skall dom fan flyga bakåt och inte "ramla" åt sidan! Irriterande!

Det ända nya är väl att dom ibland anpassar sig efter omgivningen, dör man i en trappa så rullar man ner en bit för att sedan "låsas fast" liket, om man inte slänger en granat där förstås.

Man behöver inte ramla bakåt för att man blir skjuten i huvudet. Kulan går rakt igenom vilket inte "drar med" kroppen bakåt, bara i hollywood dom flyger 10 meter bakåt av att bli träffade. Sen blir det ganska mysigt med blod på väggen om man träffar dom i ansiktet.

Flygande kroppsdelar och shit känns bara onödigt och jobbigt imo. Visst skulle vara lite läckert om man sitter med sin 50.cal Sniper och blåser bort huvudet på dom, men ändå. Inget jag som spelare sitter och runkar till.

Medlem
Skrivet av tankare:

Ni som spelat sönder banorna.... har ni verkligen lirat alla custom banor med? Finns ju massor av dom, eller kör ni bara stock maps för att dom är rankade?

Problemet är ju att det är svårt att hitta servrar och att de ofta är crackade (fulla med fusk och man förlorar alla vapen och perks) samt att det är så struligt att starta custom-banorna (de bara laddas ner och laddar om hela tiden, alternativt att spelet kraschar).

Jag har kämpat som fan för att få tag i custom-servrar, men antingen är det inga spelare där eller så strular det att komma in enligt ovan beskrivning.

Bra att banpaketet släpps gratis (!) till PC. Konstigt att det inte nämns i FZ:s nyhet!

Medlem

Kan vi inte få en singleplayerexpansion istället?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

12
Skriv svar