Inaktiv
Glappt X-fi

Jag har råkat paja ena kontakten i mitt x-fi kort tror jag. Det va så att jag kört med 5.1 ljud o kontakterna va lite för breda så när jag hade satt i alla så tryckte dom mot varandra. Så sista kontakten fick man trycka ganska hårt på för o få i. Men nu så har ljudet helt försvunnit från höger bak högtalare =(
Så vet inte riktigt vad jag ska göra, har plockat bort kortet o tittat på det med det va typiskt nog kontakt bläcket som satt mint åtkomligt som är det som är glapp eller paj. Nån som har nått förslag på vad jag kan göra?

Medlem

Ja, även om det inte lagar ditt kort, använd för guds skull inte våld när du håller på med elektronik / datorer.


signatur

system: online

Medlem

Går det inte med våld så går det med mera våld, går det inte med mera våld så har det gått sönder.

Med andra ord, har inget bra förslag.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

går väl att koppla till en frontpanel som nödlösning antar jag...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Löd


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Får väl bli o löda då, men vart kan man köpa nya kontakter om det behövs? Tack för svaren.

Inaktiv

elfa.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Va inne där en snabbis men hitta inget, har ingen aning vart jag ska gå in o leta. Vet inte vad det heter.

Medlem

art.nr.: 42-701-04
tror iaf att det ska vara 3-pol, finns även 4-pol


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Okej vad sjysst, ska löda bort den som sitter o se om jag kan fixa den först. Sen har jag ett annat gammalt ljudkort jag kanske kan slakta ifrån. Men tack för hjälpen

1
Skriv svar