Valve försvarar pc:n

Robot
Medlem
Valve försvarar pc:n

Trevligt, håller med Valve på många punkter, inklusive denna.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Hurra


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Inaktiv

Jo, visst är det inte så kritiskt nu, men det kommer bli om det fortsätter i den här takten. Dessutom garanterar spelföretagen nästan 100% sålda spel, för de är ytterst få som laddar ner på konsoler och om de gör de kan de glömma online för då blir de bannade rätt snabbt. Och jag vet att Microsoft INTE erbjuder service eller reparation om konsolen är chippad, det lider inte PC nerladdarna av för de får service ändå!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

valve är king precis, pirater är inget hot mot dom! därför kan jag gott köpa deras spel också! dels för det och att dom gör riktigt bra spel *host* tf2 *host*...

Medlem

Trevlig läsning, men hade hoppats på att det fanns lite mer statistik bakom det han säger.
Hade gärna sett att PC:n var starkare, men att han tycker så hjälper inte så mycket mer än att alla de som baserar försäljning på sina egna åsikter blir nöjda.

Hur som helst, hoppas PCn blir populärare igen.

Inaktiv

Vad snackar du om egentligen. PCn är redan den mest populära spelplatformen.

Medlem

folket hos valve har lite i huvudet att fattar att det inte bara är piratkopiering på pc 99% av alla pirat spel går ändå inte spela online på dock finns det vissta undantag som cod4 men...

Medlem

Som kuriosa (apropå 255 miljoner sålda pc förra året) kan nämnas att den konsol som sålt bäst i historien är Playstation 2 med totalt 127 miljoner sålda exemplar (källa).

Medlem
Skrivet av dosman:

Vad snackar du om egentligen. PCn är redan den mest populära spelplatformen.

Man kan nog säga att PCn är den starkaste spelplattformen i antal "hårdvara" men själva mjukvaran (spelen) säljer i större kvantitet till konsollerna. Därav att spelföretagen sattsar mer på konsoll än PC.

EDIT: Sen beror det nog på hur man räknar med. Tror säkert de finns jättemånga som spelar spel som bejewled osv på PC.
Men det stora samtalsämnet på senaste har varit varför stora spelföretag sattsar mer på konsoll med titlar som traditionellt sett varit PC-titlar. Tex CoD4 som säljer avsevärt mycket bättre till konsoll.

Medlem
Citat:

Newell avfärdar piratkopiering som ett ickeproblem för Valve

Haha, jasså? Av personlig erfarenhet kan jag säga att det är hur enkelt som helst att cracka steam och att sen ladda ner spel via steam, sen att crackade servrar dessutom visas i server browsern ibland gör ju bara saken ännu bättre.

Medlem

Jo visst kan man cracka 'spelen'. Men sen kan man ju bara köra lan och singleplayer. Vilket är jätte kul om man till exemepel ska spela CS eller GMOD...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Xay0r:
Citat:

Newell avfärdar piratkopiering som ett ickeproblem för Valve

Haha, jasså? Av personlig erfarenhet kan jag säga att det är hur enkelt som helst att cracka steam och att sen ladda ner spel via steam, sen att crackade servrar dessutom visas i server browsern ibland gör ju bara saken ännu bättre.

Jag gissar att det är den ekonomiska aspekten han talar om:

Citat:

Valve claims that many are wary of new markets because of the "P" word, piracy, that gets referenced again and again in the PC community as the reason, or at least part of the reason, a product didn't do as well as expected. "We don't have piracy," said Newell. "We've never had a discussion about piracy being one of the things that's going to affect the success or failure of Left 4 Dead."

Medlem

Mer Steam år folket!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Det som behövs är bättre spel och lite mer nytänkande. Jag vill ha ett "Nintendo" till PC, det är ett företag som skulle kunna göra mycket gott för PC marknaden men det finns en uppsjö andra också. Problemet är att det är för mycket pengakåta maktgalna vinstdrivande kapitalister som äger allt, de vågar inte satsa på något annorlunda.
Ge oss lite enklare spel och skit i att satsa alla pengar på grafik, gör det roligare att spela istället. Vem fan orkar spela igenom ett FPS och när man är klar tycka att det var värt pengarna? Jag tycker knappt det är värt nedladdningstiden när jag testar ett nytt Crysis, Bioshock eller annat. FPS-spelen har ju för fasen inte ändrats sedan Duke3D kom och man kunde titta åt alla håll.

Ge mig Psychonauts 2!

Skrivet av Tpiom:

Jo, visst är det inte så kritiskt nu, men det kommer bli om det fortsätter i den här takten. Dessutom garanterar spelföretagen nästan 100% sålda spel, för de är ytterst få som laddar ner på konsoler och om de gör de kan de glömma online för då blir de bannade rätt snabbt. Och jag vet att Microsoft INTE erbjuder service eller reparation om konsolen är chippad, det lider inte PC nerladdarna av för de får service ändå!

Det här är ju bara skitsnack. Två av tre konsoller som finns kan man för mindre kostnad än ett spel chippa och sedan spela online med utan att bli bannad. Den tredje finns ännu inget sätt att modda och spela brända spel på.

Skrivet av Tpiom:

Jo, visst är det inte så kritiskt nu, men det kommer bli om det fortsätter i den här takten. Dessutom garanterar spelföretagen nästan 100% sålda spel, för de är ytterst få som laddar ner på konsoler och om de gör de kan de glömma online för då blir de bannade rätt snabbt. Och jag vet att Microsoft INTE erbjuder service eller reparation om konsolen är chippad, det lider inte PC nerladdarna av för de får service ändå!

Nu babblar du i nattmössan. Har du ingen koll alls på hur stor utsträckning konsoler chippas? Nej tydligen inte. Ibland blir man ju t.o.m tillfrågad om den ska chippas lolz.


signatur
Medlem

Hehe, håller med Valve!

Sedan det där om chippning: Jag sitter själv på ett chippat wii och har inga problem som helst med att köra online... Det är bara skitsnack om att det inte laddas ner lika mycket till konsoll som på pc!

Medlem

Klart att Valve försvarar PCn. Valve och Blizzard har en gigantiskt skara fanboys som köper varenda grej dom släpper. Klart det går bra för dem.

Men dem två företagen ger inte en representativ bild av spelutvecklarna till PC i allmänhet som drabbas väldigt hårt av pirater.

Medlem

Men steam är smidigt, bara fylla på sin digitala bokhylla. Hoppas blizzard skaffar något liknande, så man kan skippa de där besvärliga skivorna. Vore dock mindre skoj om alla börjar med det, t ex EA och Activision...

Ska köpa lite pc spel efter sommarn, släpps väldigt mycket skoj då och man får passa på att köpa ny dator också. Starcraft II, mums

Medlem
Skrivet av the_blueflame:

Hoppas blizzard skaffar något liknande

Hmmm..

http://www.blizzard.com/store/

Medlem
Skrivet av Arto:

Det som behövs är bättre spel och lite mer nytänkande. Jag vill ha ett "Nintendo" till PC, det är ett företag som skulle kunna göra mycket gott för PC marknaden men det finns en uppsjö andra också. Problemet är att det är för mycket pengakåta maktgalna vinstdrivande kapitalister som äger allt, de vågar inte satsa på något annorlunda.

Tyvärr så kommer de aldrig hända i och med att vi bor i ett kapitalistiskt samhälle där allt handlar om att tjänar pengar. Man kan dra paralleller till det vanlig livet där småföretagarna ofta är bättre än de större företagen men de större företagen har mer pengar och är mer konturenskraftiga än de mindre och då blir de små utkonturerade. Att satsa på något annorlunda som skulle gå åt helvete är en stor risk som ingen skulle ta. Kalla mig synisk men så är livet bara att gilla läget.
Peace

Medlem
Skrivet av Xay0r:
Skrivet av Exeron:

Jo visst kan man cracka 'spelen'. Men sen kan man ju bara köra lan och singleplayer. Vilket är jätte kul om man till exemepel ska spela CS eller GMOD...

Enligt vem? Avslutade precis mitt crackade TF2 med en killstreak på 26 kills.

Mot bots?


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Inaktiv
Skrivet av Snurr:
Skrivet av Arto:

Det som behövs är bättre spel och lite mer nytänkande. Jag vill ha ett "Nintendo" till PC, det är ett företag som skulle kunna göra mycket gott för PC marknaden men det finns en uppsjö andra också. Problemet är att det är för mycket pengakåta maktgalna vinstdrivande kapitalister som äger allt, de vågar inte satsa på något annorlunda.

Tyvärr så kommer de aldrig hända i och med att vi bor i ett kapitalistiskt samhälle där allt handlar om att tjänar pengar. Man kan dra paralleller till det vanlig livet där småföretagarna ofta är bättre än de större företagen men de större företagen har mer pengar och är mer konturenskraftiga än de mindre och då blir de små utkonturerade. Att satsa på något annorlunda som skulle gå åt helvete är en stor risk som ingen skulle ta. Kalla mig synisk men så är livet bara att gilla läget.
Peace

Bara för att ni är oinformerade och inte vet om några mindre utvecklare betyder inte att mindre utvecklare inte existerar. Några exempel på spel av mindre utvecklare är Audiosurf, Garry's Mod, och Portal. Alla utvecklade av någorlunda nya utvecklare till PCn. För att inte tala om de tusentals utvecklare av webbaserade spel.

Det är mycket enklare för mindre utvecklare att satsa på något nytt och lyckas på PC-plattformen eftersom man inte behöver köpa dev-kits, betala royalties till Microsoft, Sony eller Nintendo, bli godkända av MS, Sony eller Nintendo och dels för att det finns en mycket större potentiell marknad för kunder.

Dagens kapitalism fungerar alldeles utmärkt för att få fram nya fräscha utvecklare för PCn.

Medlem
Skrivet av saru:
Skrivet av Xay0r:
Skrivet av Exeron:

Jo visst kan man cracka 'spelen'. Men sen kan man ju bara köra lan och singleplayer. Vilket är jätte kul om man till exemepel ska spela CS eller GMOD...

Enligt vem? Avslutade precis mitt crackade TF2 med en killstreak på 26 kills.

Mot bots?

Må Zeus sätta en mastodontblixt i steamhädarens rigg.


signatur

Retro.

Medlem
Skrivet av Xay0r:
Skrivet av Exeron:

Jo visst kan man cracka 'spelen'. Men sen kan man ju bara köra lan och singleplayer. Vilket är jätte kul om man till exemepel ska spela CS eller GMOD...

Enligt vem? Avslutade precis mitt crackade TF2 med en killstreak på 26 kills.

du crackar ett spel som kostar 200kr? det tycker jag är jävligt lågt faktiskt bara tiden man lägger ner är ju inte värt det...

jag förstår om folk crackar när spelen kostar 500-700kr...

för det är hutlösa priser...skulle jag aldrig lägga ner på ett spel.

Sen TF2 också med sin enorma livslängd skärpning
(sorry för lite offt...)

Medlem
Skrivet av Xay0r:
Citat:

Newell avfärdar piratkopiering som ett ickeproblem för Valve

Haha, jasså? Av personlig erfarenhet kan jag säga att det är hur enkelt som helst att cracka steam och att sen ladda ner spel via steam, sen att crackade servrar dessutom visas i server browsern ibland gör ju bara saken ännu bättre.

Han sa inte att den inte existerade - han sa att det inte var något problem för Valv helt enkelt. Du läste nog inte riktigt vad där stod


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Xay0r:
Skrivet av Exeron:

Jo visst kan man cracka 'spelen'. Men sen kan man ju bara köra lan och singleplayer. Vilket är jätte kul om man till exemepel ska spela CS eller GMOD...

Enligt vem? Avslutade precis mitt crackade TF2 med en killstreak på 26 kills.

Jag vet inte riktigt vad din killstreak har med saken att göra. Penisförlängare?

Skrivet av aeqvist:

du crackar ett spel som kostar 200kr? det tycker jag är jävligt lågt faktiskt bara tiden man lägger ner är ju inte värt det...

jag förstår om folk crackar när spelen kostar 500-700kr...

Precis - jag har mer förståelse för cracks till dyra spel..men billiga spel..det är ju just det folk klagar på att dom kostar för mycket - sen kommer såna som du och crackar spelen även när dom har riktigt bra pris. :evil:


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Ärligt, steam är så jävla fint. Köper asmycket lir från deras portal. Men piratkopiering är fint det med, med avsikten att man faktiskt kan testa mycket av det skit som släpps och inte är värt en spänn från ens plånbok. Demos visar inte den färdiga produkten, kommer sent och ibland inte alls. Så tummen upp för scenen och tummen upp för att betala för spel som är bra och man faktiskt spelar !

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Hehe, håller med Valve!

Sedan det där om chippning: Jag sitter själv på ett chippat wii och har inga problem som helst med att köra online... Det är bara skitsnack om att det inte laddas ner lika mycket till konsoll som på pc!

Har du några källor som styrker ditt påstående, eller har du bara anekdoter?

123
Skriv svar