Valve försvarar pc:n

Medlem
Skrivet av _jozo_:
Skrivet av pileofnuts:
Skrivet av _jozo_:

Hehe, håller med Valve!

Sedan det där om chippning: Jag sitter själv på ett chippat wii och har inga problem som helst med att köra online... Det är bara skitsnack om att det inte laddas ner lika mycket till konsoll som på pc!

Har du några källor som styrker ditt påstående, eller har du bara anekdoter?

Du kan ju gå in på vilket konsollforum som helst och kolla! Kan ge dig ett exempel: www.wiiforumet.se!

Utöver det så har jag ingenting, nej!

Skillnaden är ju att det är bara "spelnördar" som chippar sin konsoll, medan i stort sett alla vet hur man använder torrents för att ta hem PC-spel.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Skillnaden är ju att det är bara "spelnördar" som chippar sin konsoll, medan i stort sett alla vet hur man använder torrents för att ta hem PC-spel.

Det där är taget ur luften - jag vet många som inte är spelnördar som chippat sina konsoler och laddar hem spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Kazutoyo:

Skillnaden är ju att det är bara "spelnördar" som chippar sin konsoll, medan i stort sett alla vet hur man använder torrents för att ta hem PC-spel.

Det där är taget ur luften - jag vet många som inte är spelnördar som chippat sina konsoler och laddar hem spel.

jag vet många som inte e spelnördar som inte chippa sina konsoler!.

bara att jämföra spelförsäljningen (multiplatformspel) konsol vs pc!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Kudos till Valve för detta. Än så länge är jag som konsument varken besviken på någon av deras produkter, gäller både spel och steam.

Medlem
Skrivet av Verity:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av wobbla:

Och om du nu tycker att det är den tröttaste diskussionen ever varför lägger du dig i det då?

Det är en trött diskussion för att hur enkelt det är att piratkopiera till konsoler tas alltid upp i samband med piratkopierng till pc trots att dom inte har något med varandra att göra.

Ofta handlar diskussionen om hur spelutgivarna överger PC-plattformen till förmån för konsollerna pga. just piratkopieringen. I sånna fall är piratkopieringen till konsoller i högsta grad relevant för diskussionen.

Nej det är det inte, bara för att det är lätt att piratkopiera inte betyder att det piratkopieras.
Ingen vet ju exakt hur mycket som piratkopieras till konsol men om vi kollar försäljningsiffror på multiplattformsspel så ser vi att konsolversionerna säljer mycket mer än pc versionerna.
Detta trots att pc marknaden skall vara så mycket större och att det minsann piratkopieras lika mycket till konsol.
Terorier för detta kan vara att antingen så är pc marknaden inte längre så stor att denna typen av spel säljer längre, eller att det piratkopieras mer pc spel än vad det piratkopieras konsolspel.

Inaktiv
Skrivet av Xay0r:
Skrivet av Exeron:

Jo visst kan man cracka 'spelen'. Men sen kan man ju bara köra lan och singleplayer. Vilket är jätte kul om man till exemepel ska spela CS eller GMOD...

Enligt vem? Avslutade precis mitt crackade TF2 med en killstreak på 26 kills.

Snacka om bra sak att skryta om, verkligen..


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem
Skrivet av Xay0r:
Skrivet av Exeron:

Jo visst kan man cracka 'spelen'. Men sen kan man ju bara köra lan och singleplayer. Vilket är jätte kul om man till exemepel ska spela CS eller GMOD...

Enligt vem? Avslutade precis mitt crackade TF2 med en killstreak på 26 kills.

Snacka om fattigt om man crackar steam??
Dessutom finns ju folk som te.x kör Cod4 Crackat och T.o.m söker clanwars med Cracked server det är löjligt att se lol de bore skaffa ett liv.

Köp spelen för fan...

Medlem

Vadå crackar? Jag crackar alla spel jag köper. Slipper jag använda min DVD läsare.


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv

Fyfan vilken tur Valve finns, var nära tro alla spel skulle ha "tryck X för barrel roll" även i PC konverteringarna.

Medlem
Skrivet av zauii89:

Snacka om fattigt om man crackar steam??
Dessutom finns ju folk som te.x kör Cod4 Crackat och T.o.m söker clanwars med Cracked server det är löjligt att se lol de bore skaffa ett liv.

Köp spelen för fan...

Vem har sagt att jag inte kommer köpa det? Bara för att man piratkopierar så är man automatiskt en person som absolut inte köper spel? Är det så du tänker? Och vad har det så kallade 'liv' med saken att göra?

Skrivet av Meller:

Snacka om bra sak att skryta om, verkligen..

Läs vad jag skrev på förra sidan... 'Killstreaken' var ett svar till snubben som påstod att man inte kunde lira online med piratkopierade spel.

Jeez... en snubbe ifrågasätter en och därefter kommer halva forumet och påstår att man är dum i huvudet?

Medlem

Vi påstår inget som du inte bekräftat själv


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Alla spel som kommer från konsol till pc är ju helt värdelösa. ser ut som gammla dassiga ps2 spel ibland! inte konstigt att folk inte köper då..

Medlem

länge leve PCn!

123
Skriv svar