Steam Cloud - spara spelinställningar online

Robot
Medlem
Steam Cloud - spara spelinställningar online

äntligen kan man få savegames sparade online så om man lirar på en annan dator så finns dom tillgängliga...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Medlem

Det här är riktigt smart. Skönt att slippa ställa om allting i framtiden.

Medlem

Riktigt smart.

Medlem

Man har aldrig direkt tänkt på lösningen, men alltid irriterat sig på problemet.. valve är så jävla smarta

Medlem

många som varit före dock Katana, ID gör detsamma med Quake Live och skulle bli väldigt förvånad om inte DICE gör det med BF:Heroes.

Enda nya är att Steam är ju en sån stor plattform så jag förstår absolut inte varför de inte gjort detta fören nu.

Medlem

Tills man glömmer vilken email man reggat sitt konto på, och därav förlorar både speldata, spelen och allt möjligt.

Medlem

Låter bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Sitter just nu och tankar STEAM Spel & saves ifrån dator till dator..faktiskt. Bra Valve!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Läste nyss det från News i Steam. Good work there Vavle!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har det inte varit så här i UT3 hela tiden?
Tycker att jag kan minnas att den kom ihåg mina keybinds även när jag installerade det på laptopen. Minns att jag installerade och började lira - sen började jag fundera... men.. har jag verkligen ställt in mina keys??

Medlem

Valve does good.

Inaktiv

Perfekt!

Då kanske mina saves på morsans dator är kvar ännu?

Go for Valve...

What a Mager update..

Medlem
Medlem

Härligt! Steam är så jäkla bra!

Medlem
Skrivet av _jozo_:

Härligt! Steam är så jäkla bra!

Valve då?

Medlem

På tiden, kommer ihåg gamla hederkliga quake tiden då det första man gjorde när man kom till en ny burk var o slänga in en diskett/cd med sin cfg, koppa över och köre en exec miles.cfg


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Florry:
Skrivet av _jozo_:

Härligt! Steam är så jäkla bra!

Valve då?

Valve med för tusan! ^^

Medlem

bra initiativ, men det förvånar mig ändå att det har tagit dem så pass lång tid att komma på detta.

Medlem

Hurra! Eller vad ska man tycka? Har aldrig haft problem med det ändå...

Inaktiv

Goda nyheter! go Valve!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Redaktör

Det här har jag velat se till Xbox 360 ett tag, vore inte fel att få lite verklig nytta för de där 600 spänn per år vi ger för guldkontot. Istället för att behöva köpa ett extremt överprisat minneskort för att kunna frakta savegames mellan två konsoler (usb-minne funkar förstås inte). Men det kanske är att hoppas på för mycket...


signatur
Medlem

Skit i det.. fixa istället så man kan binda svenskt tangentbord normalt.
LITE viktigare.. Typ.
Så man slipper riskera att Konsollen ryker som ej går binda om inne i options.
(Ja jag är en ,. strafeare. Som alla vettiga spelare ).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Tycker Steam blir bara bättre och bättre

Inaktiv
Skrivet av Håkan:

Tills man glömmer vilken email man reggat sitt konto på, och därav förlorar både speldata, spelen och allt möjligt.

Ja precis... kan vara lite krångligt att få tillbaka sitt lösenord om man som jag reggade sig för flera år sedan med en hotmail-adress... och som numera är inaktiv sedan låååååångt tillbaka. xD

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:
Skrivet av Håkan:

Tills man glömmer vilken email man reggat sitt konto på, och därav förlorar både speldata, spelen och allt möjligt.

Ja precis... kan vara lite krångligt att få tillbaka sitt lösenord om man som jag reggade sig för flera år sedan med en hotmail-adress... och som numera är inaktiv sedan låååååångt tillbaka. xD

Eller så bytar man emailen i Settings till en som fungerar.

Medlem

tycker att det borde ha kommit tidigare dock

Medlem

Trevligt! Har alltid irriterat mig på det där, sköt att äntligen bli av med det, åtminstånde i Half Life-serien.

Medlem

En efterlängtad funktion för min del eftersom jag köper ganska många av mina spel via Steam.
Håller dock med om att det borde kommit mycket tidigare.


signatur

.slanger

12
Skriv svar