problem med att anlsuta en föredetta-fTP server till nätverket/internet

Medlem
problem med att anlsuta en föredetta-fTP server till nätverket/internet

hej!:) har fått en gammal server dator av farsan som jag har i mitt rum. jag har nu två datorer i rummet. så till problemet. dator VÄGRAR ansluta till nätveket eller internet och inte heller till andra datorer. den är som ett kassaskåp bombsäkert. en konstig sak är att datorn tar emot 0 byte men skickar ut enorma 500 GIG på nån minut!! somsagt datorn är en gammal FTP-server och massa sånna program finns på den men inga som används. när man stoppar i nätverkskabel så försöker den ta emot en ip-address men mysslyckas. weird? ip-krig 2k. våran router hittar inte datorn och dator hittar inte routern VERKAR det som. den anslutning som blir efter att ip-addressionen misslyckades är en LAN-connection där det står "bad or no connection" I am lost! nätverkskortet är ett 3COM(har glömt hela namnet) och det följer med en plugin eller programm till det kortet som heter 3COM NIC DOCTOR som startas direkt vid windows startup. våran router är en D-link 624. har frågat pappa (web-tekniker) om han visste felet men han satt tre timmar utan framgång. nån Ûber h4xx0r som kan hjälpa till? eller andra som vill ge ideer jag kan testa?


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

att sätta statisk ip adress hjälper inte heller?

1
Skriv svar