Testa Dracula: Origin

Robot
Medlem
Testa Dracula: Origin
Citat:

"en bra chans att testa om huvudpersonen suger."

That made my night!

Medlem

Någon som vet något om spelet?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Någon som vet något om spelet?

a .

Verkar hyffsat ändå. Det är ju inte så dyrt heller, 399:- hos Webhallen är ju nästan en sexig deal. Undrar dock om det är värt att offra bandbredd för det här demot.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av q0rra:

... Undrar dock om det är värt att offra bandbredd för det här demot.

Haha, det är höjden av lättja i dagens IT-samhälle


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Inaktiv
Skrivet av q0rra:

... Undrar dock om det är värt att offra bandbredd för det här demot.

Dagens I-landsproblem.

Medlem

säkert skräp

skräp. bara ett "klick" spel


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

skräp. bara ett "klick" spel

Ja för spel byggda kring historieberättande, humor, problemlösning och drama har ju inget att sätta emot reaktionsspel för damp-barn som inte kan stå ut i 5 sekunder utan att få skjuta nån och skrika "n00b!".

Medlem
Skrivet av heli:
Skrivet av q0rra:

... Undrar dock om det är värt att offra bandbredd för det här demot.

Dagens I-landsproblem.

Det kan ju vara så att han har en viss kvot som ej får överskridas om han inte vill betala extra.

Medlem
Skrivet av Pirazy:
Skrivet av albertalbertsson:

skräp. bara ett "klick" spel

Ja för spel byggda kring historieberättande, humor, problemlösning och drama har ju inget att sätta emot reaktionsspel för damp-barn som inte kan stå ut i 5 sekunder utan att få skjuta nån och skrika "n00b!".

Haha. Fasen inte tänkt i de banorna tidigare, men det förklarar en hel del. Är ADHD så utbrett att alla ungar har det nu för tiden?

Inaktiv

Mm sorgligt men sant. Laddar demot nu, var ett tag sedan man lirade ett klick and point spel.

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Mm sorgligt men sant. Laddar demot nu, var ett tag sedan man lirade ett klick and point spel.

Haha, gillar din stavning. Håller dock med, ska bli kul att spela ett click och peka spel igen.

Medlem
Skrivet av raslon:
Skrivet av Pirazy:
Skrivet av albertalbertsson:

skräp. bara ett "klick" spel

Ja för spel byggda kring historieberättande, humor, problemlösning och drama har ju inget att sätta emot reaktionsspel för damp-barn som inte kan stå ut i 5 sekunder utan att få skjuta nån och skrika "n00b!".

Haha. Fasen inte tänkt i de banorna tidigare, men det förklarar en hel del. Är ADHD så utbrett att alla ungar har det nu för tiden?

Nee inte värre än förr men nu har rätt många WASD istället verkar det som.. Peka å klicka ftw!

Skrivet av Pirazy:
Skrivet av albertalbertsson:

skräp. bara ett "klick" spel

Ja för spel byggda kring historieberättande, humor, problemlösning och drama har ju inget att sätta emot reaktionsspel för damp-barn som inte kan stå ut i 5 sekunder utan att få skjuta nån och skrika "n00b!".

Finns spel med historieberättande, humor, problemlösning och drama som inte är klick and point.

ex. Oblivion, Sid Meyers Pirates och..... ja, en j'vla massa !


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

Finns spel med historieberättande, humor, problemlösning och drama som inte är klick and point.

ex. Oblivion, Sid Meyers Pirates och..... ja, en j'vla massa !

Det är jag medveten om, men fördelningen är knappast jämn. Oblivion är ett rpg, och är således byggt kring storyn, inte tvärtom såsom diverse fps och simulatorer. För du kan väl ändå inte påstå att "storyn" i Pirates! eller Call of Duty är i klass med t.ex Baldur's Gate eller Grim Fandango?

Nä är man ute efter några av egenskaperna jag listade så har man störst chans att finna det i rpg eller ett "click&point"-spel, eller äventyrsspel som vi kallade dem back in the day när lucasarts inte toppstyrdes av giriga starwars-muppar.

Medlem
Skrivet av Pirazy:
Skrivet av albertalbertsson:

Finns spel med historieberättande, humor, problemlösning och drama som inte är klick and point.

ex. Oblivion, Sid Meyers Pirates och..... ja, en j'vla massa !

Det är jag medveten om, men fördelningen är knappast jämn. Oblivion är ett rpg, och är således byggt kring storyn, inte tvärtom såsom diverse fps och simulatorer. För du kan väl ändå inte påstå att "storyn" i Pirates! eller Call of Duty är i klass med t.ex Baldur's Gate eller Grim Fandango?

Nä är man ute efter några av egenskaperna jag listade så har man störst chans att finna det i rpg eller ett "click&point"-spel, eller äventyrsspel som vi kallade dem back in the day när lucasarts inte toppstyrdes av giriga starwars-muppar.

Utan dom giriga (George Lucas) Star Wars mupparna så hade det inte funnits något Lucasarts. Tänk på det.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Utan dom giriga (George Lucas) Star Wars mupparna så hade det inte funnits något Lucasarts. Tänk på det.

Får mig knappast att må bättre, något som en gång i tiden var fint förstördes helt. Iofs har de ju återhämtat sig lite på senare år, men de gör fortfarande groteska snedtramp.

Medlem
Skrivet av Pirazy:
Skrivet av warh0g:

Utan dom giriga (George Lucas) Star Wars mupparna så hade det inte funnits något Lucasarts. Tänk på det.

Får mig knappast att må bättre, något som en gång i tiden var fint förstördes helt. Iofs har de ju återhämtat sig lite på senare år, men de gör fortfarande groteska snedtramp.

Hellre groteska snedtramp nu, än att de aldrig hade existerat


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

lol, vilka onödiga kommentarer ni kommer med, fanboy och warh0g.
Vad är det ni vill säga? Att det är bra att de begått flera misstag, för att de från första början gjorde bra ifrån sig?

Det är väl klart som fan att de inte hade existerat utan vissa giriga muppar, men det gör väl inte saken bättre för det...

Eller vänta, jag kan ju försöka prata ett språk som ni kanske förstår:

Skrivet av fanboy:

Hellre groteska snedtramp nu, än att de aldrig hade existerat

Hellre inga groteska snedtramp överhuvudtaget, än flera sådana...

...

Ja, det sa ju mycket. Ni kan tacka mig för den djupa analysen...

Faktum är att de har "förstört" mycket genom åren, om man jämför med vad de skapade förr i tiden, t.ex. Monkey Island 1 & 2. Det är ju såklart en smaksak, men ni kan ju ta och kommentera det också... Det är kanske inte tillräckligt självklart för er två.


signatur
Inaktiv

Låter lite b.. ser lite tråkigt ut.

Medlem

peka och klicka har har aldrig varit min grej :/ dock var och förblir Grim fandango ett av de coolaste spelen någonsin :D!

Inaktiv

tycker det var coolt med vampyr spel. dock så hade vampyrer överdrivena krafter. Spelet i övrigt var jäkligt svårt men var kul på ett sätt då man verkligen fick tänka och gå till väga som man skulle gjort. Dock fick jag ont i hjärnan efter 2 timmars spelande.


signatur

Waffleman, 300 meters. northwest!

1
Skriv svar