Någon annan som har problem med BBB på sistone?

Medlem
Någon annan som har problem med BBB på sistone?

Har 100Mbit BBB hemma sen ett bra tag tillbaka.

Har aldrig haft några problem med det, men för ett par veckor sen så har min bandbredd droppat rejält, pendlar oftast mellan 1 och 5Mbit ner och typ 0.5Mbit upp...

Och sedan BBB blev Telenor så har supporten blivit kass, jag har testat precis allting man kan göra, dvs annat nätverkskort, annan kabel, direkt inkopplat mellan dator och uttag, gjort ett gäng TP-test, och även använt TCPOptimizer på BBB's begäran (fast det funkat klockrent förut utan den).

Men när jag väl gjort all de bad mig göra så ringde jag igen, och då säger de att jag måste testa med en annan dator också...

Tack för det BBB.. Jaja får väl ta och bära över nån polares dator och testa antar jag.

Inaktiv

Japp, det är det billigaste alternativet för dom.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

har bara 4-6Mbit(Väldigt sällan över 4) ner fast ska ha 8Mbit ner.

EDIT: fast vi kör 2 datorer så det kan ju ha något med det att göra.(meningen blev lite konstig)

nj
Medlem
Skrivet av Xphome:

har bara 4-6Mbit(Väldigt sällan över 4) ner fast ska ha 8Mbit ner.

EDIT: fast vi kör 2 datorer så det kan ju ha något med det att göra.(meningen blev lite konstig)

Har du ADSL? Till skillnad från Bredbandsbolagets LAN-tjänst så hänger hastigheten mycket på kvalitén på telekablarna samt avståndet från telestationen när det kommer till ADSL och därför är hastigheterna specificerade som upp till tex 8Mbit.

Medlem

Vet inte, är inte hemma så jag kan inte ta reda på det, klarar mig bra med 4Mbit ändå, körde med 2Mbit innan December.

Redaktör

Har också BBB 100/10, just ingen skillnad i prestanda mot tidigare. TPTest ger som vanligt 60-70 Mbit/s ner och drygt 11 upp.


signatur
Medlem
Skrivet av Xphome:

har bara 4-6Mbit(Väldigt sällan över 4) ner fast ska ha 8Mbit ner.

EDIT: fast vi kör 2 datorer så det kan ju ha något med det att göra.(meningen blev lite konstig)

Det var våra nätverkskort som var dåliga, när vi kör med kabel får vi 7(precis som det ska va)

Medlem

Jag ringde till supporten 3ggr, gjorde alla test de sa att jag skulle, och 3:e gången jag ringde så skickades mitt ärende vidare till teknikerna, men han sa dock att jag kunde räkna med att vänta ett tag innan det skulle fungera som vanligt eftersom prion inte ligger hos folk som har slöare uppkoppling än de ska ha, utan de som inte har nån connection alls.

Men dagen efter när jag kom hem från jobbet fungerade allt som det skulle, så antar att det var nåt skitfel heh. Men nu är allt bra, och ligger på 85Mbit ner och 12.5Mbit upp när jag kör TPTEST

1
Skriv svar