Need For Speed: SHIFT & Brütal Legend Demo

Medlem
Need For Speed: SHIFT & Brütal Legend Demo

Jahapp, idag damp NFS: Shift ner i brevlådan och efter några timmar så måste jag säga att jag verkligen gillar spelet, har lirat sen jag fick det (nästan, Brütal legend in mitten hähä).

Spelet är verkligen ingen simulator, skulle nog tippa på 50/50, möjligen lite mer åt simulator hållet. Folk verkar klaga på styrningen men jag har inga som helst problem med detta. Glider på en G25:a med Pro settings, dvs. alla assists utom clutch (japp spelet stöder clutch!) och växellåda är av.

Här är en liten film från en "Driver Duel" i Singleplayer:

<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/tHU-Z_q4g8Y&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/tHU-Z_q4g8Y&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>

Har också prövat Online läget vilket har sina fördelar och Nackdelar som jag tänkte lista.

Fördelar:
-Bra Racing & Kul
-Vänskaps system vilket gör så du kan lägga till spelare och bjuda in till spel.
-Driver Duel är riktigt kul mot folk som är bra.
-"Restriction" på Bilens Rating istället för Tier. 4. 6. 10. 14 & "Unrestricted"
-5 Sekunders fartstraff för "cornercutting"
-Diskvalificering för att åka baklängens
-Manufacturer Race, Hosten väljer en bil som alla kör, Stock utan tuning och upgrades.
-Topp 3 podium räknas som vinst, 4-8 som förlust.

Nackdelar:
-Max 8 spelare.
-Inget Straff för att köra någon av banan.
-Behövs mer Ratings, 4. 6. 8. 10. 14. 16. 18 & Unrestricted hade varit bättre
-Du får inte välja session, men du kan välja bana, race mode och max rating, så det borde vara lätt att hitta det du vill ha, vänskaps system för privata sessioner.
-Redan fusktider på leaderboards för singleplayer
-Ingen inställning på servers som väljer vilka assists som kan vara på och inte, vilket gör det något ojämnt.

Förhoppningsvis förbättras lite av detta i en Patch eller dylikt, tillsammans med den halvtaskiga FPS ATI kort får.

Prövade också Brütal Legend demot som släpps nästan vecka idag (webhallen pre-order får en vecka tidigare), riktigt kul måste jag säga, ångrar inte att jag beställde det i början av denna månad, meny musiken, menyns kreativitet och demot i sig får en 5/5

#blogg


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Need For Speed: SHIFT & Brütal Legend Demo

Att man knappt kan använda tangentbord i Shift måste också räknas som ett minus.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av TysN:

Att man knappt kan använda tangentbord i Shift måste också räknas som ett minus.

Ett minus ja, men det jag listade var online, inte spelet i sig, det lämnar jag till site reviews.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

1
Skriv svar