EVE Online gratissväller i sommar

Robot
Inaktiv
EVE Online gratissväller i sommar

Vackert!

Medlem

Ooooh!

Blir att aktivera Kontot igen!

Väldigt bra spel men dåligt att det inte finns någon "Free Fly", så man kan styra med ASWD elr Pilarna :/


signatur

Hellre fråga och se dum, än att inte fråga och förblir dum!

Medlem

Gratis? Det kostar ju x antal kronor per månad för att få ens få spela det!

Inaktiv

"Expansionerna" i EvE är samma som WoW's content patches, alltså ska det heller inte kosta något.

Förstår inte varför folk får för sig att det är "gratis expansioner"...

Inaktiv
Skrivet av ThreeZool:

"Expansionerna" i EvE är samma som WoW's content patches, alltså ska det heller inte kosta något.

Förstår inte varför folk får för sig att det är "gratis expansioner"...

Förmodligen för att CCP inte släppt någon expansion som sålts i butik på 5 år utan endast släppt allt nytt innehåll som updateringar via nätet.

Medlem
Skrivet av dosman:
Skrivet av ThreeZool:

"Expansionerna" i EvE är samma som WoW's content patches, alltså ska det heller inte kosta något.

Förstår inte varför folk får för sig att det är "gratis expansioner"...

Förmodligen för att CCP inte släppt någon expansion som sålts i butik på 5 år utan endast släppt allt nytt innehåll som updateringar via nätet.

Håller med. Bara för att det inte säljs på skiva blir det inte automatiskt en kontent patch.

Och jag gillar hur det ska lägga till det nya pvp systemet så man slipper 100 manna gänget och går tillbaks till dem goda 5 manna gängen igen.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv
Skrivet av [ThreeZool:

"]"Expansionerna" i EvE är samma som WoW's content patches, alltså ska det heller inte kosta något.

Förstår inte varför folk får för sig att det är "gratis expansioner"...

Sen när har Blizzard inkluderat nya grafikmotorer, nya områden å ett massor av nya vapen och karaktärer(skepp) och spellägen?

Är som skillnad när man utökar skeppstotalen med de dubbla (T2), lägger till mer extra yta än WoWs expansioner och när man ändrar en stor del av hur spelet fungerar.


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

Medlem
Skrivet av [ThreeZool:

"]"Expansionerna" i EvE är samma som WoW's content patches, alltså ska det heller inte kosta något.

Förstår inte varför folk får för sig att det är "gratis expansioner"...

Tja, skulle de lägga till lika mkt i WoW som de gör i eve vid varje stor uppdatering så skulle inte jag direkt kalla det en content patch.

Trinity t ex ändrade en hel del av spelet, likt Red Moon Rising och de andra expansionerna innan.

Poängen är iaf det att du aldrig behöver betala för allt det där extra, då det inte skulle fungera alls i o m att alla spelar på samma server istället för WoW där det är uppdelat till 100-tals kanske 1000-tals olika med olika regler för allihopa.

WoW tvingar dig även att köpa expansioner för annars har du förlorat en hel del av spelupplevelsen i just det spelet.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Precis, man kan inte likaställa content patchar i WoW med EVE uppdateringarna.

Sen äger EVE allt inom MMO just nu. Finns inget spel som framkallar den ruschen som EVE gör. Blir ditt skepp sprängt så är det borta. Alla vapen och items försvinner. Du kan inte åka till "Ship graveyard" och ressurecta ditt skepp.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Sådant tjat det ska vara om EVE Online.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

inte spelat eve men det verkar coolt för att vara ett mmorpg?

Inaktiv
Skrivet av ace84:

inte spelat eve men det verkar coolt för att vara ett mmorpg?

Det är mmorpg:ernas Crème de la Crème. Väl värt att spendera tid och pengar på för den som är tålmodig samt lagspelare.

Medlem

Men snälla någon Upp med opartiskhet!

Bra att EvE-spelarna får mer gott!

Medlem
Skrivet av blesserad:
Skrivet av ace84:

inte spelat eve men det verkar coolt för att vara ett mmorpg?

Det är mmorpg:ernas Crème de la Crème. Väl värt att spendera tid och pengar på för den som är tålmodig samt lagspelare.

Fast eve är inte för alla. Tålamod krävs och man ska inte tro att man blir bäst över en natt. Spelet är inte gear baserat och små skepp kan lätt ta ut oerfarna spelare i stora.


signatur

Idono. That's me!

Inaktiv

"Tycker det bara handlar om att mina och sälja på AH och sen bygga skepp, trist, hoppas att den här expansionen är bra, den låter bra iaf."

edit:

Alltså nu när vi är inne på expansioner så säger jag, Meeeeeeeeeeeer content, som en uppföljare ska en exp vara inte bara lite mer av samma, lite nytt e kul men det räcker inte länge alls för mig iaf, jag är lite kräsen och vill inte att det roliga ska ta slut aldrig.

Medlem

We come in peace, shoot to kill? Verkar Ok...

Redaktör
Skrivet av ace84:

inte spelat eve men det verkar coolt för att vara ett mmorpg?

Finns en testversion som kan köras gratis i två veckor.


signatur
Inaktiv

Beror på. Om man ser det som en investering i spelet och dess fortsatta utveckling och existens(tänk Beta~).

Frågan är ju om utvecklingen till Empyrean Age är i EVE:Onlines större intresse. Vilket jag tvivlar på att det är. Nog mer för att utveckla en spel motor för WoD.

Så...gratis? Beror på hur man ser på det och var ifrån. Men även efter "Empyrean Age" så kommer dom försvara deras patetiska lilla "logoffskis". Man kan ju inte ens resonera med dom även när personen i frågan påvisar att dom gjorde det för att rädda skepp.

Och Devs/GMs som spelar spelet som kan utnyttja den information dom tar del av. Dom är väldigt villiga på att låsa trådar som är kritiska mot företaget och deras spel verkar det som. Som tar till lögn och retorik för att just låsa en tråd. Jag vet.

Medlem
Skrivet av No21:

Beror på. Om man ser det som en investering i spelet och dess fortsatta utveckling och existens(tänk Beta~).

Frågan är ju om utvecklingen till Empyrean Age är i EVE: Onlines större intresse. Vilket jag tvivlar på att det är. Nog mer för att utveckla en spel motor för WoD.

Så...gratis? Beror på hur man ser på det och var ifrån. Men även efter "Empyrean Age" så kommer dom försvara deras patetiska lilla "logoffskis". Man kan ju inte ens resonera med dom även när personen i frågan påvisar att dom gjorde det för att rädda skepp.

Och Devs/GMs som spelar spelet som kan utnyttja den information dom tar del av. Dom är väldigt villiga på att låsa trådar som är kritiska mot företaget och deras spel verkar det som. Som tar till lögn och retorik för att just låsa en tråd. Jag vet.

Jaså? Logoffskis som är ute i rymd stannar ju kvar där i 15 min efteråt, visserligen warpas de iväg en bit, men det går fortfarande att hitta dem och skjuta på dem.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av ace84:

inte spelat eve men det verkar coolt för att vara ett mmorpg?

Finns en testversion som kan köras gratis i två veckor.

Och tre veckor om man väljer att ladda ner och köra över steam, vill jag minnas.

Inaktiv
Skrivet av Dumlen:

Jaså? Logoffskis som är ute i rymd stannar ju kvar där i 15 min efteråt, visserligen warpas de iväg en bit, men det går fortfarande att hitta dem och skjuta på dem.

Beror på om t har skjutit på nån. Om han har det så är det 15min. Eller om du bubblar honom med en interdictor. Men du kan inte göra en bubbla i Low/Hi-Sec. Annars är det 1min. Så, han hoppar igenom och ser dig på SGen och loggar av. Att ta ner en tank på under en min är inte lätt. Beroende på skepp givetvis, men du kan nog förstå hur svårt det kan vara att ta ner en Drake eller Raven.

Och vem hittar dom? Du och ditt skepp utrustad med en Recon Probe Launcher? Eller nån du har dragit med men som inte alltid kan vara tillgänglig när denne behövs? Om du vill få ner ett skepp som en Drake,Raven~ i dagsläget så behöver du dra med dig nån eller några mer än bara dig.

1
Skriv svar