Se Vader och Yoda i SoulCalibur IV

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Vart tog de RIKTIGA ljuden från ljussablarna vägen?! :(:(

Tänkte på samma sak, fan va tråkigt de lät!

Medlem
Skrivet av F3D:

men, oseriös fighter .. så de är väll helt ok igentligen .. är väll mest amerikanare som spelar det här hemma i sofforna o garvar o puttar på varran BOOOSH! .. lite lekfullt spel .. typ WiiSports av fighters

Regler för en seriös gamer:

#1 Man ska inte skratta
#2 Man ska inte ha kompisar

Någon får gärna fortsätta med listan!

Medlem
Skrivet av lapa:
Skrivet av F3D:

men, oseriös fighter .. så de är väll helt ok igentligen .. är väll mest amerikanare som spelar det här hemma i sofforna o garvar o puttar på varran BOOOSH! .. lite lekfullt spel .. typ WiiSports av fighters

Regler för en seriös gamer:

#1 Man ska inte skratta
#2 Man ska inte ha kompisar

Någon får gärna fortsätta med listan!

Fan. Jag antar att F3D hade rätt ändå, SC är inget seriöst fightingspel. Jag både skrattar när jag spelar SC och har kompisar som spelar det. :/
Samma gäller dessutom när jag spelar VF så jag antar att det inte är ett seriöst fightingspel heller.

På reglerna låter det faktiskt som det är en fördel om spelet är tråkigt för att det ska vara seriöst, vilket enligt mig passar in väldigt bra på Tekken. Jag vet inte om det ändrats avsevärt sedan Tekken Tag men det var så stelt och trist att det kändes som om kontrollen var trasig, och nej det är inte för att jag tyckte det var för svårt att masha (trycka slumpvis på knappar för de oinvigda). Jag har spelat Akira i VF (bytt till Vanessa nu) och DET är svårt, men inte kändes det som om kontrollen var trasig för det.

Faktum är att alla fightingspel har oseriösa spelare, säkerligen även VF fast knappast i lika hög grad. Det jag klassar som en oseriös spelare är någon som knappt försöker lära sig spelet eller någon karaktär utan mest mashar sig igenom det själv eller med likasinnade kompisar, helst efter att ha förtärt alkohol. Det är inget fenomen som är begränsat till jänkare heller.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Sitter du på fullaste allvar och kallar SC en oseriös fighter när du själv spelar Tekken? Hade du spelat VF hade jag hållt med dig, men SC är inte ett dugg mindre seriöst än Tekken. Vader och Yoda påverkar ingenting alls, de är konsolspecifika bonuskaraktärer som kommer vara bannade i seriöst spel. Wiisports av fighters, jo tjena. Gå och spela DoA-serien, där snackar vi oseriöst.

*gör en ewgf i ansiktet på Darkseed*

och om du inte ens vet vad denna "ewgf" är så är jag rädd att du verkligen inte har nån rätt att uttala dig om hur seriöst tekken är

Medlem
Skrivet av Soetfisk:
Skrivet av Darkseed:

Sitter du på fullaste allvar och kallar SC en oseriös fighter när du själv spelar Tekken? Hade du spelat VF hade jag hållt med dig, men SC är inte ett dugg mindre seriöst än Tekken. Vader och Yoda påverkar ingenting alls, de är konsolspecifika bonuskaraktärer som kommer vara bannade i seriöst spel. Wiisports av fighters, jo tjena. Gå och spela DoA-serien, där snackar vi oseriöst.

*gör en ewgf i ansiktet på Darkseed*

och om du inte ens vet vad denna "ewgf" är så är jag rädd att du verkligen inte har nån rätt att uttala dig om hur seriöst tekken är

Gäsp. Tekken är inte ensamt om svåra Just Frame-moves. För övrigt anser jag inte att något enstaka move som är svår att göra automatiskt gör spelet mer seriöst än ett annat. Säg att en riktigt bra spelare använder Akira i VF och sen byter till en annan karaktär som inte har moves som DLC, SPOD eller Akiras knä, är den spelaren helt plötsligt mindre seriös då bara för att han råkar använda en karaktär som man inte får kramp i fingrarna av? Ett fightingspels djup bestäms inte av krampframkallande moves.

Medlem
Skrivet av Darkseed:
Skrivet av Soetfisk:
Skrivet av Darkseed:

Sitter du på fullaste allvar och kallar SC en oseriös fighter när du själv spelar Tekken? Hade du spelat VF hade jag hållt med dig, men SC är inte ett dugg mindre seriöst än Tekken. Vader och Yoda påverkar ingenting alls, de är konsolspecifika bonuskaraktärer som kommer vara bannade i seriöst spel. Wiisports av fighters, jo tjena. Gå och spela DoA-serien, där snackar vi oseriöst.

*gör en ewgf i ansiktet på Darkseed*

och om du inte ens vet vad denna "ewgf" är så är jag rädd att du verkligen inte har nån rätt att uttala dig om hur seriöst tekken är

Gäsp. Tekken är inte ensamt om svåra Just Frame-moves. För övrigt anser jag inte att något enstaka move som är svår att göra automatiskt gör spelet mer seriöst än ett annat. Säg att en riktigt bra spelare använder Akira i VF och sen byter till en annan karaktär som inte har moves som DLC, SPOD eller Akiras knä, är den spelaren helt plötsligt mindre seriös då bara för att han råkar använda en karaktär som man inte får kramp i fingrarna av? Ett fightingspels djup bestäms inte av krampframkallande moves.

Skulle bara se ifall du var insatt överhuvudtaget, de är inte som om jag påstod något av det du just sa eller hur?

Medlem

Hrm, jag blev kanske lite väl defensiv av F3D's barnsliga uttalande och tog ut det lite på dig. Ber om ursäkt för det.

Inaktiv

Måste säga att jag blev sjukt besviken på såväl Vader som Yoda. Särskilt Vader då Yoda alltid varit trist /kass /beswisser.

Inaktiv

Yoda skulle fått möta Potemkin istället.

*splatt

: s

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Hrm, jag blev kanske lite väl defensiv av F3D's barnsliga uttalande och tog ut det lite på dig. Ber om ursäkt för det.

du kan även passa på att ursäkta för att du blir trollad för lätt

men seriöst, soul calibur .. ja, kul spel .. men

Medlem

Jag kanske är helt ute och cyklar men är det inte folk som trollar som ska ursäkta sig alternativt bli bannade om de fortsätter, och inte de som irriterar sig på idioterna i fråga, hm?

Inaktiv
Skrivet av Darkseed:

Jag kanske är helt ute och cyklar men är det inte folk som trollar som ska ursäkta sig alternativt bli bannade om de fortsätter, och inte de som irriterar sig på idioterna i fråga, hm?

föredrar admins som bannar folk som tar snackar om annat än vad tråden ska handla om

som sagt, att lägga till dessa två karatkärer som inte har något med SC universumet att göra är ett skämt.

Medlem

Sluta det jävla hycklandet, vi snackade fightingspel, du började trolla som en liten barnunge och jag reagerade på barnsligheterna. Punkt slut.

Medlem

Måste hålla med, vad har Star Wars med det här att göra, kanske som en mod, men inte i det officiella. Nåväl, alla grepp ska väl prövas...

Medlem

Det är tråkigt att utvecklarna tydligen har fått noll innovationsförmåga sedan SC1 och försöker få det att verka nytt och fräscht med Star Wars-karaktärer, tjejer med noll kläder och allmänt ointressanta designval.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av cribba:

Det är tråkigt att utvecklarna tydligen har fått noll innovationsförmåga sedan SC1 och försöker få det att verka nytt och fräscht med Star Wars-karaktärer, tjejer med noll kläder och allmänt ointressanta designval.

Jaså? Sett den nya karaktären Hilde (riddaren med spjut och svärd)? Det är väldigt bra design på henne och hon verkar som den mest intressanta nya karaktären på länge. Tjejer med noll kläder stämmer mest bara in på Ivy och möjligtvis Taki, och de brukar ha fler kostymer som inte är riktigt lika avslöjande. Så nog har Namco en bit kvar innan DoA-syndromet. De har heller inte slutat försöka fräscha upp serien, de har några nya speltekniska features som jag dock inte vet så mycket om än, men det återstår att se.

Att Star Wars-karaktärer inte hör hemma i SC håller jag givetvis med om, men som sagt så kommer de inte ha någon som helst effekt på seriöst spel eller på storyn i sig då de bara är bonuskaraktärer med syftet att locka oseriösa spelare (varav vissa kanske tom börjar spela det mer seriöst efter ett tag). Så på ett sätt är det ett rätt smart drag att lägga till Vader och Yoda då det lockar fler spelare och det är nog rätt få seriösa SC-spelare som skiter i att köpa det enbart pga två bonuskaraktärer.

Medlem
Citat:

Jaså? Sett den nya karaktären Hilde (riddaren med spjut och svärd)? Det är väldigt bra design på henne och hon verkar som den mest intressanta nya karaktären på länge.

Design 1, Design 2, Design 3, Design 4.. som sagt. De har låtit andra designers komma in och slänga in skit i spelet.

Citat:

Tjejer med noll kläder stämmer mest bara in på Ivy och möjligtvis Taki, och de brukar ha fler kostymer som inte är riktigt lika avslöjande. Så nog har Namco en bit kvar innan DoA-syndromet.

De har redan nått och gått om Dead or Alive, det är bara att ta sig en titt runt bröstpartiet. Exempel 1, Exempel 2, Exempel 3, Exempel 4

Citat:

De har heller inte slutat försöka fräscha upp serien, de har några nya speltekniska features som jag dock inte vet så mycket om än, men det återstår att se.

Tvivlar på det.

Citat:

Att Star Wars-karaktärer inte hör hemma i SC håller jag givetvis med om, men som sagt så kommer de inte ha någon som helst effekt på seriöst spel eller på storyn i sig då de bara är bonuskaraktärer med syftet att locka oseriösa spelare (varav vissa kanske tom börjar spela det mer seriöst efter ett tag). Så på ett sätt är det ett rätt smart drag att lägga till Vader och Yoda då det lockar fler spelare och det är nog rätt få seriösa SC-spelare som skiter i att köpa det enbart pga två bonuskaraktärer.

Gör väl ingen skillnad om de har påverkan på storyn eller inte, det är bara ett sätt att sälja ut sig på och försöka locka folk till en serie som inte har erbjudit något nytt och intressant sedan SC2 (om ens det). Både Vader och Yoda är de som syns högst upp på fodralet, ett tecken på att man inte har något vettigt att komma med.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Citat:

Design 1, Design 2, Design 3, Design 4.. som sagt. De har låtit andra designers komma in och slänga in skit i spelet.

Ännu en gång bonuskaraktärer med fattiga movelists, inget officiellt på något sätt.

Citat:

De har redan nått och gått om Dead or Alive, det är bara att ta sig en titt runt bröstpartiet. Exempel 1, Exempel 2, Exempel 3, Exempel 4

Skämtar du eller? Någonsin hört talas om Dead or Alive Beach Volleyball? Sålänge det inte kommer ett Soul Calibur Beach Volleyball med SC-karaktärer som studsar omkring i minimala bikinis så kommer SC inte ens i närheten.

Citat:

Gör väl ingen skillnad om de har påverkan på storyn eller inte, det är bara ett sätt att sälja ut sig på och försöka locka folk till en serie som inte har erbjudit något nytt och intressant sedan SC2 (om ens det). Både Vader och Yoda är de som syns högst upp på fodralet, ett tecken på att man inte har något vettigt att komma med.

Det är väl klart som fan att det är skillnad på om de är officiella karaktärer eller konsolspecifika bonuskaraktärer. Det viktiga med fightingspel är seriöst spel, turneringar och dylikt, och de kommer vara BANNADE från allt sådant. Sen är det väl ändå en jävla skillnad om Namco faktiskt försökt klämma in Vader och Yoda i storyn också? Skärp dig.

Medlem
Citat:

Skämtar du eller? Någonsin hört talas om Dead or Alive Beach Volleyball?

Och det är givetvis ett fightingspel... nej. Om det ska vara på det viset kan vi ju lika gärna jämföra det med vilket eroge som hellst.

Citat:

Ännu en gång bonuskaraktärer med fattiga movelists, inget officiellt på något sätt.

Citat:

Sen är det väl ändå en jävla skillnad om Namco faktiskt försökt klämma in Vader och Yoda i storyn också? Skärp dig.

Jisses, lugna dig. Det är ett sätt om man lägger in dem som bonuskaraktärer och något vid sidan av men när Namco marknadsför spelet så handlar det inte om "titta på vad vi gjort med vår motor" eller "vi har jobbat mycket med våra nya counters och parrys" utan "Titta!, Star Wars och karaktärer skapade av högt uppsatta designers!".

Det är mitt problem med SC4, fokus ligger inte där den bör vara, de visar inget nytt och intressant utan bara flashiga karaktärer utan någon grund.

Citat:

Det viktiga med fightingspel är seriöst spel, turneringar och dylikt, och de kommer vara BANNADE från allt sådant.

Till stor del, ja.. men hade detta något att göra med mina argument?, nej.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Citat:

Och det är givetvis ett fightingspel... nej. Om det ska vara på det viset kan vi ju lika gärna jämföra det med vilket eroge som hellst.

Nej men ett officiellt tuttstudsarspel, det hade varit en helt annan sak om det varit inofficiellt gjort av några fans.

Citat:

Jisses, lugna dig. Det är ett sätt om man lägger in dem som bonuskaraktärer och något vid sidan av men när Namco marknadsför spelet så handlar det inte om "titta på vad vi gjort med vår motor" eller "vi har jobbat mycket med våra nya counters och parrys" utan "Titta!, Star Wars och karaktärer skapade av högt uppsatta designers!".

Jag är lugn som en filbunke. Ett enstaka svärord är inte ett tecken på att jag är förbannad, jag pratar så i tal också. Ber om ursäkt ifall du blev stött.

Jag är medveten om att de marknadsför Yoda och Vader kraftigt, och jag var också besviken på att de måste ta till sådana taktiker för att locka spelare, men jag har accepterat det för att jag vet att när jag väl har spelet i handen så kommer jag aldrig spela med dem och de kommer därför inte påverka någonting. Sen får man ju hoppas att själva spelet är bra nog utan "häftiga" bonuskaraktärer men jag är inte redo att ge upp hoppet på SC riktigt än.

Citat:

Till stor del, ja.. men hade detta något att göra med mina argument?, nej.

Jo, därför att om de hade varit officiella karaktärer med fulla movelists och en plats i storyn så hade de med stor säkerhet även varit tillåtna i seriöst spel.

Hursomhelst, två löjliga bonuskaraktärer är inte nog för att få mig att sluta spela SC sålänge det rent spelmässigt fortfarande är ett bra spel. Sen att Mitsu bara blir hårdare och hårdare för varje nytt spel är ju ett plus. SC3 har jag haft mycket roligt med trots sina brister och det krävs att SC4 är en kraftig försämring innan jag ger upp på serien. Förhoppningsvis är det nya onlineläget lika bra som VF5's onlineläge på Xboxen.

Nåja trött är jag nu, dags att sova sött. Som avslutande vill jag säga att jag gillar din avatar, suget efter MGS4 är riktigt stort nu. Kanske ses i MGO sen.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:

Det här är de första människorna jag ser som får slag på slag av ett lasersvärd utan att få en nämnvärd skråma.

Kvalitetslir grabbar... kvalité.

...men att dom får ett tvåhands svärd i skallen tycker du ser ok ut?
Det är ett spel.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag tyckte det såg ut

12
Skriv svar