Dom glömda Star Wars-filmerna...

Medlem
Dom glömda Star Wars-filmerna...

Letade i filmkartongerna med VHS-band häromdagen, ni som kanske inte vet vad VHS är är lyckligare ovetande, och hittade två filmer jag borde ha låtit bli. Var dock tvungen att se dom... BIG mistake!

A long time ago, before the age of the modern man, dark evil things roamed the earth...

Filmerna gjorda 1984 och 1985, borde ha förbjudits av den svenska censuren men tydligen var man upptagen med annat just då.
Varnad blev man ju i inledningen ....George Lucas... borde ha stängt av redan då men nej, jag var fast. Ett litet problem jag har, har jag börjat se en film måste jag se klart den...ett stort problem vissa gånger...
Första filmen hette "Caravan of courage: An Ewok adventure", idiot va fan tänkte jag med!
Nog fan va jag tvungen att se den andra också..."Ewoks: Battle for Endor"...kunde ju knappast bli sämre...
Vad ska man säga, släng in Willow i en Star Wars-film, dra bort 99% av budgeten och byt ut alla skådisar mot barn, dockor eller en gammal gubbe... en kort men rättvis bedömning av skräpet.

Men för någon vecka sedan köpte jag en film på jobbet. Skulle ha kräftskiva med släkten och ville ha någon film till ungarna som alla ska envisas med att släpa med...
Köpte en gammal klassiker, Ducktales the movie. Jävlar att jag skulle låta krypen få se den oöppnad, i med den i DVDn och på med ljudet. Fan det görs inte sån kvalitetsunderhållning längre...

#blogg

Medlem
Dom glömda Star Wars-filmerna...

Jag älskade Ewokfilmerna när jag var liten. Såg de både som hyrfilmer och när de visades på Filmnet. Tvåan vågade jag aldrig titta på själv för jag tyckte den var så läskig och sorglig.

För något år sedan köpte jag filmerna samlade på en DVD och de är fortfarande roliga att se men det kanske har med nostalgifaktorn att göra.

Vill man uppleva ett riktigt sorgligt kapitel i Star Wars-sagan är det bara att se på Holiday Special.

Medlem

jag blev faktiskt ganska förvånad över hur den andra filmen börjar, ganska mörkt och brutalt egentligen. det är nog annat om man sett den som liten, jag såg Ducktales när jag var ganska ung, bland dom första biofilmerna jag gick på med min syster medans Ewokfilmerna först nu... Nostalgi är konstigt.

Medlem

Måste hålla med fairfax. Såg filmerna när jag var liten. Tyckte att tvåan var skitläskig.
När jag senare köpte filmerna på dvd så gillade jag dem fortfarande, kan dock inte klura ut varför.

Medlem

Undviker dem helst. Känns inte som att dem filmerna har något med själva Star Wars-sagan att göra.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar