WASD i ryggmärgen

Skägg.
10 Chambers
WASD i ryggmärgen

Idag märktes det att jag spenderat ett par timmar i förstapersonspangare genom åren. Jag satt och surfade i jakt på nyheter när jag plötsligt inser att vänsterlabben fingertoppar har sökt upp WASD på tangentbordet, utan minsta lilla frag i sikte. Jag blev väldigt stolt över min ryggmärg.

#blogg


signatur
Medlem
WASD i ryggmärgen

Haha, ja det blir nog en naturlig reflex med tiden. Fast jag har aldrig förstått hur folk kan köra med WASD. Själv får jag ont i fingrarna och använder QWES istället. Kanske min hand som är konstig.

Skägg.
10 Chambers

Klart man blir lite mör i fingrarna efter några timmars quakande, men har aldrig funderat över att mappa om kontrollerna. Q och E brukar ju bindas till valanvända vapen.


signatur
Medlem

wasd eller esdf beroende på hur många knappar runt man behöver snabb åtkomst till, vänsterhanden placerar sig på automatik där... det är väl sviterna av 13 års quakande

Medlem

I quake brukade jag lira typ ASDF och gå framåt på höger mus... nåt jag fick från brorsan men tröttande på att binda om allt hela tiden i nya spel så blivit smittad med WSAD vilket jag egentligen inte riktigt gillar, speciellt nte i spel där man skall krypa/smyga mycket då ctrl som alla verkar gilla är fullkomligt värdelös att trycka ner när man kör WSAD.

Men jag brukar kunna anpassa mig till vilken knappsättning som helst i spel... dock inte invert mouse i fps...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Roligare blir det när man försöker trycka ctrl-z då man skrivit något fel i ett kollegieblock.

Eller börjar tänka i spel valutor.

1
Skriv svar