Inaktiv
Cpu temp.

Hejsan
jag är lite orolig eftersom min cpu temp blir oroligt hög ibland, kan komma upp i ca 70 C :/

ps. har en amd sempron 3000 (1.80 ghz)
Och, jag har en laptop

Medlem

Haha, detta fick mig att tänka på det jag läste i en tidning för ett tag sedan. "Laptop kan steka testiklarna".


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Inaktiv

Ja vad var poängen med denna tråd? Du är orolig?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

alltså, jag undrar om det är normalt osv.
vad man kan göra åt det?

Medlem

Jag har en Amd Athlon den ligger på 25 grader på stock kylning just nu


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

okej, intresseklubben antecknar

Inaktiv

Haha

Kika i fläkten, som borde sitta tillgänglig under till. Kolla om det är dammigt. Blås i den typ, är väl ända sättet att fixa eventuellt problem utan att man måste operera :S


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av PaddanL:

Haha

Kika i fläkten, som borde sitta tillgänglig under till. Kolla om det är dammigt. Blås i den typ, är väl ända sättet att fixa eventuellt problem utan att man måste operera :S

Yepp, nästa steg är att öppna den och se över kylpastan som sitter på processorn, så mycket mer går nog inte att göra i en laptop kylningsmässigt.
Fast är den ny med garanti så kan det ju vara värt att kontakta tillverkaren och klaga på värmeproblemen, för så varm borde den verkligen inte bli.

Medlem

70C är inte döden, min gamla Barton 2500+ gick i 70C Idle, 85 i full-load


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Olika temperaturer gäller för olika processorer. Vissa klarar och bli väldigt varma medans vissa, kanske de flesta, inte gärna ska gå över 60 grader.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

En laptop ska definitivt inte bli så varm som 70°C. AMD själva säger att max temperaturen är 69°C för en AMD Sempron 3000 1.80 Ghz.

Inaktiv

okej, hur öppnar jag laptopen då ? :S

Medlem

Skruvmejsel.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Så här ser en skruvmejsel ut:
http://www.ikuru.net/tools/screw.jpg


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem
Skrivet av teX:

En laptop ska definitivt inte bli så varm som 70°C. AMD själva säger att max temperaturen är 69°C för en AMD Sempron 3000 1.80 Ghz.

1 grad hit och dit..


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Jerran:

Så här ser en skruvmejsel ut:
http://www.ikuru.net/tools/screw.jpg

HAHAHAHAHAHAHAHA


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av huxflux:
Skrivet av teX:

En laptop ska definitivt inte bli så varm som 70°C. AMD själva säger att max temperaturen är 69°C för en AMD Sempron 3000 1.80 Ghz.

1 grad hit och dit..

Maxtemp 69°C är inte samma som normal arbetstemp. Nämnda temp kommer att bränna CPU:n. Vill någon sätta emot varsågod.:D
Kylpastan tunnt lager inget kladd runt om, bra fläkt. Som redan nämnts.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

"1 grad hit och dit.."

HAHA!

Fan vad taskiga vi är...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

Får han bara upp den 30 grader till så kan han bjuda på grillfest också... Korv får man ta med själv hälsar han..


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

Får han den att brinna så bjuder jag laget runt på flintastek.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

låter som en sjyst ide, jag är på!
Tror jag tar med mig lite lax, älskar grillad lax


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv

hahahaha... Vi snackar väl riktiga filéer hoppas jag?


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

1
Skriv svar