telia 8bits plus serverdator?

Medlem
telia 8bits plus serverdator?

ahh som sagt jag har en föredetta ftp-serverdator ståendes här i mitt rum. skulle man kunna andvända den till att driva en cs-server tex med telia 8mbit?? jag antar att det är 8mbit ner och 1mbit upp. nån annan som har telia 8mbit och har satt upp en server av något slag??


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

borde fungera utmärkt. däremot är de flesta isp:er lite kinkiga med att låta folk sätta upp servrar.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Kör själv dygnetrunt server och hub och i mitt fall är det nödvändigt med i alla fall 8 upp. Upplinan är viktig kan man säga för att göra det kort.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jag har telia 8mbit och har lekt runt lite med ftp, http, och lite spel.
Funkar gör det ju, men som sagt uploaden är i klenaste laget.
Såvitt jag vet så har jag bara 80 kb/s i upload, skulle tro att det är lika på alla telias 8 mbit abonnemang.

Om du menar gamla CS så ska det inte vara några problem att köra en server.
En kompis körde en cs server på den gamla goda tiden när max uploaden låg på ca 50 kb/s och det funkade hur bra som helst.


signatur

Insert funny qoute here

URK
Medlem

cs går att köra men alla vet hur en cs fjortis är när pingen inte är under 5. ca ping är runt 20 i såfall.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

vad är mest nätverks krävande? Quake3 eller CS 1.6?


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Medlem

Jag kör en CSS server då-och-då fast måste begränsa den med 7 players max för har bara 1Mbit upp(enligt Steam kan man köra 9 på 1Mbit i source och 12+ i hl1)

1
Skriv svar