Hur gör man när man klockar

Inaktiv
Hur gör man när man klockar

Hej Jag ska snart köpa min dator och den ska såklart överklockas. Men nu vill jag veta hur man exakt gör när man klockar ! hoppas någon kan förklara det ! M.V.H Hoegan


signatur

Intel C2D e6600 8800gts 640mb 2048mb dddr2 pc6200 4*400gb saus p5w dh deluxe aspire x-navigator 550W

nj
Medlem

Det är överklockning av Core 2 Duo du tänker på? Den här tråden är riktigt bra läsning för det, sedan så diskuteras det i ett antal andra trådar här med.

Men iaf, i grund och botten så är det bara att öka FSB lite i taget, stabilitetstesta så processorn/moderkortet/minnena klarar överlockningen problemfritt med tex spel, prestandatester, eller liknande i Windows eller boota upp Ultimate Boot CD och köra Prime eller någon av de andra CPU-testerna som finns.
Är datorn instabil, kraschar och har sig så är det förmodligen spänningen som måste höjas, dock bara ett steg i taget och testa igen.
Håll även ett öga på temperaturerna när du överklockar och ökar spänningen, har för mig Intel rekommenderar temperaturer under 60 grader för sina Core 2 Duo-processorer (vill minnas att jag skrev om det i en annan tråd här i forumet).

1
Skriv svar