Kapten Förevigt

Medlem
Kapten Förevigt

Ta ett klassiskt <i>Asteroids</i>-liknande "glida omkring i 2D och skjuta saker åt alla håll"-rymdspel, skala bort pixelgrafiken och ersätt den med snitsigt vektorliknande glödande streck, och lägg därefter till möjligheten att plocka upp bitar av sönderskjutna fiender och <u>sätta fast dem på ditt eget skepp</u>, som därmed fortsätter växa och bli bättre (eller sämre) hela tiden. Då får du <i>Captain Forever</i>. Jag tycker det låter som en helt genial idé, och för ynka $15 kan jag få reda på det, när betan väl är klar att spela. Fast jag väntar nog tills spelet är klart och betalar $20 då istället (trots att jag köpte <i>Mount & Blade</i>-betan för dyra/billiga pengar, men då fick jag trots allt spela lite innan jag plockade fram plastkortet). Hursomhelst är <i>Captain Forever</i> definitivt ett spel att hålla ögonen på.

#blogg

Inaktiv
Kapten Förevigt

Fan, sånna här coola spel ska ju vara freeware!

Inaktiv

Låter som Tumiki Fighters. Men antar att det inte funkar riktigt likadant.


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

Inaktiv

Typ samma fast utan samla-på-sig-fienders-vapen-grejen, så det blir ju inte riktigt samma.... Men ändå!


signatur
Inaktiv

Och det där är ju gratisspelet GraviTron, fast med multiplayer och på PSN (för pengar?).


signatur

Det skulle vara lätt för mig att säga att jag inte gillar dig, men det gör jag; tror jag

1
Skriv svar