Age of Conan: Hyborian Adventures

Medlem
Skrivet av MiSj:

Så I princip skulle det ultimata för dig vara att man är max lvl direkt i ett MMO. När allt från 0 till 80 är helt ointressant...
Då är ju även allt High End.

Du får väl ringa nån utvecklare och spåna dina idéer...

Jag menar bara efter att man lvlat en char så är det ointressant att göra det igen... Men AoC verkar ju så lättlvlat i vilket fall. Fast du kanske tycker att det är intressant att lvl fyra gubbar och göra exakt samma skit over and over and over again ;).

Det är på maxlvl som pvpn startar och det är det jag är ute efter. Nästan all min och även andras ingame tid är ju spenderat på maxlvl eller hur? Verkar det då inte klokt att få veta hur endgame är genom en recension då? Och ja, jag är medveten om pressen FZ har på sig att släppa sina recensioner, därav min ide att man eventuellt skulle kunna göra uppföljningsrecensioner.

Men hur som helst, det jag försökte få fram var att en recension av ett MMO kan ju delas in i delar - en del som tar upp den första delen av spelet , en som tar upp det som händer i mitten och en del behandlar end game biten. Jag tror knappast jag är ensam om att vilja veta mer om vad som verkligen händer på 80 och inte på Tortoga eller vad nu ön kallades.

Inaktiv

Ni som grindar upp till lvl 80 och vill ha mycket end-game content kan ju gå och spela CS eller WoW istället. Är resan till lvl 80 som är själva upplevelsen. Tycker ni inte det kan ni byta spel, thats it!

Inaktiv

Bra res. fram till andra meningen från slutet. Här hyllar du spelet för att det ser bra ut och sen sänker du betyget pga. hårdvarukraven? De är faktiskt inte extremt höga i dagsläget

Inaktiv
Skrivet av tiaztok:

Ni som grindar upp till lvl 80 och vill ha mycket end-game content kan ju gå och spela CS eller WoW istället. Är resan till lvl 80 som är själva upplevelsen. Tycker ni inte det kan ni byta spel, thats it!

hm, har det inte varit så i de flesta mmorpg,s? Att dom lägger till mer end-game content eftersom?

Inaktiv
Skrivet av bleak:
Skrivet av tiaztok:

Ni som grindar upp till lvl 80 och vill ha mycket end-game content kan ju gå och spela CS eller WoW istället. Är resan till lvl 80 som är själva upplevelsen. Tycker ni inte det kan ni byta spel, thats it!

hm, har det inte varit så i de flesta mmorpg,s? Att dom lägger till mer end-game content eftersom?

Jo så är det. Inget MMORPG har varit anpassat för folk utan liv som spelar som Kinesiska guldfarmare från release.

Inaktiv

SÄger tummne ner jag för mig själv atm, för mycket combat för lite story, nej vill inte ha mer arnold.

Jösses läser igenom tråden och det jag reagerar på är att Silvervinge är tydligen i stort behov av antideppresiva tabletter. Har aldrig sett ett sådant frenetiskt försök att kapa ett spel vid fotknölarna.


signatur
Medlem

Hmm.... jag måste lufta en liten sak angående AOC.

Det verkar inte vara någon som bryr sig om själva stridssystemet. Själv tappade jag hakan när de sa att spelet var grymt bra, samtidigt som tre gubbar stod och hackade på varandra. Det finns ju ingen form av normal strid. Jag hoppades på att det skulle vara stor skillnad mot exempelvis WOW där de också står och "hackar" på varandra tills någon dör.

- Har man en sköld vill man ju gärna på ett bra sätt skydda sig mot slag, istället för att ta emot slag efter slag?
- Hur många står med garden nere och tar emot 10 snittar från ett vasst svärd?
- Det känns som om leveln är helt avgörande för utgången av en strid mellan två spelare. Level och rustning. Vore det inte ballt om man kunde utveckla sitt stridssystem och vinna på grund av att man själv är duktig på att parera, ducka och slå?
- Det finns ju väldigt bra stridssystem i FPS-spel. Varför inte integrera sånt i MMO-spel? Jag förstår verkligen inte.

Alltså... de ville ju få ett mer vuxet och mer "realistiskt" spel. Varför kan de då inte ha normala strider, där man inte tål så värst mycket heller? Nu får jag antagligen smörj för det här inlägget, men är det inte dags att vi kräver lite mer från utvecklarna?

I övrigt ser spelet riktigt snyggt ut.

Tacksam för diskussion i ämnet.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv
Skrivet av Deathwisher:

Hmm.... jag måste lufta en liten sak angående AOC.

Det verkar inte vara någon som bryr sig om själva stridssystemet. Själv tappade jag hakan när de sa att spelet var grymt bra, samtidigt som tre gubbar stod och hackade på varandra. Det finns ju ingen form av normal strid. Jag hoppades på att det skulle vara stor skillnad mot exempelvis WOW där de också står och "hackar" på varandra tills någon dör.

- Har man en sköld vill man ju gärna på ett bra sätt skydda sig mot slag, istället för att ta emot slag efter slag?
- Hur många står med garden nere och tar emot 10 snittar från ett vasst svärd?
- Det känns som om leveln är helt avgörande för utgången av en strid mellan två spelare. Level och rustning. Vore det inte ballt om man kunde utveckla sitt stridssystem och vinna på grund av att man själv är duktig på att parera, ducka och slå?
- Det finns ju väldigt bra stridssystem i FPS-spel. Varför inte integrera sånt i MMO-spel? Jag förstår verkligen inte.

Alltså... de ville ju få ett mer vuxet och mer "realistiskt" spel. Varför kan de då inte ha normala strider, där man inte tål så värst mycket heller? Nu får jag antagligen smörj för det här inlägget, men är det inte dags att vi kräver lite mer från utvecklarna?

I övrigt ser spelet riktigt snyggt ut.

Tacksam för diskussion i ämnet.

Det är precis så man kan använda stridssystemet i AoC. Aktiv blockering med sköld/vapen, "dodga" i 4 riktningar samt välja var du vill förvara dig respektive attackera. Sen att alla är vana WoW och bara står och matar är en annan sak och inte spelets fel. För att bli riktigt bra krävs mer än bra gear. Det är ju dock levelbaserat så en lvl 20 kan aldrig döda en lvl 80.

Ett fullt realistiskt spel där du förblöder av ett litet stick med av morakniv, som man faktiskt gör kan du drömma om "aint gonna happen".

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Jösses läser igenom tråden och det jag reagerar på är att Silvervinge är tydligen i stort behov av antideppresiva tabletter. Har aldrig sett ett sådant frenetiskt försök att kapa ett spel vid fotknölarna.

Stavas det inte "antidepressiva" ? Du kanske menar något annat?

Nä, mår bra. Gillar däremot inte spelet. I den vuxna världen måste man inte hålla med folk, bara för syns skull, serru, utan man kan ha en annan åsikt än andra utan att det betyder att man är ovänner.

Det förstår du med åren.

Angående spelet så var det inget för mig och en hel del andra, helt enkelt, medan andra gillade det. Life goes on. Ta det inte så allvarligt.

Medlem
Skrivet av anon_3159:
Skrivet av Deathwisher:

Hmm.... jag måste lufta en liten sak angående AOC.

Det verkar inte vara någon som bryr sig om själva stridssystemet. Själv tappade jag hakan när de sa att spelet var grymt bra, samtidigt som tre gubbar stod och hackade på varandra. Det finns ju ingen form av normal strid. Jag hoppades på att det skulle vara stor skillnad mot exempelvis WOW där de också står och "hackar" på varandra tills någon dör.

- Har man en sköld vill man ju gärna på ett bra sätt skydda sig mot slag, istället för att ta emot slag efter slag?
- Hur många står med garden nere och tar emot 10 snittar från ett vasst svärd?
- Det känns som om leveln är helt avgörande för utgången av en strid mellan två spelare. Level och rustning. Vore det inte ballt om man kunde utveckla sitt stridssystem och vinna på grund av att man själv är duktig på att parera, ducka och slå?
- Det finns ju väldigt bra stridssystem i FPS-spel. Varför inte integrera sånt i MMO-spel? Jag förstår verkligen inte.

Alltså... de ville ju få ett mer vuxet och mer "realistiskt" spel. Varför kan de då inte ha normala strider, där man inte tål så värst mycket heller? Nu får jag antagligen smörj för det här inlägget, men är det inte dags att vi kräver lite mer från utvecklarna?

I övrigt ser spelet riktigt snyggt ut.

Tacksam för diskussion i ämnet.

Det är precis så man kan använda stridssystemet i AoC. Aktiv blockering med sköld/vapen, "dodga" i 4 riktningar samt välja var du vill förvara dig respektive attackera. Sen att alla är vana WoW och bara står och matar är en annan sak och inte spelets fel. För att bli riktigt bra krävs mer än bra gear. Det är ju dock levelbaserat så en lvl 20 kan aldrig döda en lvl 80.

Ett fullt realistiskt spel där du förblöder av ett litet stick med av morakniv, som man faktiskt gör kan du drömma om "aint gonna happen".

Ok. Tack för svaret. Det såg nämligen inte bra ut i deras EGNA trailer. De bara matade på varandra.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

intressant recension

Medlem
Skrivet av Earth and Wind:
Skrivet av sgt.eagle:

Väntar efter sommarn innan man köper ett sådant här najs mmorpg :), annars blir de ju ingen sol!

sol ger canser vilket även solkrämen gör 8)

haha

Inaktiv
Skrivet av tiaztok:

Ni som grindar upp till lvl 80 och vill ha mycket end-game content kan ju gå och spela CS eller WoW istället. Är resan till lvl 80 som är själva upplevelsen. Tycker ni inte det kan ni byta spel, thats it!

Så med ditt resonemang kan man kasta spelet när man spelat till 80? Vilket man gör under en månad. Tror inte funcom gjorde det med det i åtanke.

Sen att det finns så få quests att om man spelat upp till 80 en gång har man verkligen sett allt (+ grindat mobs i brist på quests). Gör du en ny char så får du se spelet i repris.

Jag har en 80 PoM. Spelet har en hel del buggar som direkt påverkar spel känslan.

PvEn är precis som vilket MMO som helst. End game PvEn är långt ifrån WoWs hittills. Tråkigt trash, bossarna känns lite blaha och det är väldigt lätt så länge inte bossarna eller trashet buggar och blir odödliga av någon anledning för då får man reseta instansen och börja om. Kan ju lägga till att det inte bara är end game instanser som har detta problem. Vissa instanser fattar man inte vad dom tänkte när dom gjorde som t.ex scorpion cave. Vad är då det? Jo en grotta fylld med scorpions. Rolig instans? -- Nej.
En annan sak som jag inte försåt mig på är att om man tar 2 pulls i en raid instans pajjar spelet. Jag har kunnat köra spelet på high hela tiden. Men när man tar 2 pulls i en raid faller fpsen till typ 10-15 för ALLA i raiden även på låga inställningar. Detta sänker upplevelsen med typ 100%. Det går knappt att spela. Mycket allvarlig bugg eller vad det nu är.

Sen har vi ju raiders hideout som det inte finns något trash i än.

Dessutom är instanserna väldigt lätta. Tog t.ex. rensade t.ex. kylikii första kvällen vi provade.

Sista zonen 70-80 är extremt tråkig visuellt och quest messig. Känns väldigt hafsigt gjord. Om ni längta bort från barrens i wow så får ni uppleva det igen era sista levels i AoC. Scorpioner, hyenor, lejon zonen har alla barrens element utom "storkarna". När ni tar er dit inser ni vad funcom gjort för att få folk att köpa detta spel. Satsa hårt på början av spelet, släng ihop slutet så att det finns ett slut, inte mer. Sista zonen är en bedrövelse på alla sätt och vis. När man springer runt där och tänker tillbaks på alla screenshots man sett av AoCs fina landskap känner man sig nästan lurad.

PvP. 1v1 PvPn är extremt obalanserad för tillfället. Och i de fall där någon itne blir one shottad så kan fighten lätt ta 2min mellan två klasser med låg dps och hög överlevnad (alltså 50% av klasserna soldiers och präster). Det slutar faktiskt ganksa ofta med draw, man orkar bara itne fightas mer, eller att en springer iväg, CC att hålla nån i fight är begränsad. 1v1 PvPn har däremot potential active blocking, stamina (alltså springa utföra combos dodga) har stor strategisk betydelse. Polearms når längre än knivar och svärd, och man kan använda det men bra "kiting" för att slå sin motståndare när han inte kan röra dig. Träffzonerna är väldigt exakta till skillnad från wow där man kan träffa i melee allt från att vara i spelaren till att vara typ 10yds bort. Det medför att du kan undvika slag och kombos. Har dödat spelare samma klass som mina alt (conquerer) som varit 4 lvs över mig mer än en gång. Mycket player skills i melee inte lika mycket som caster dock. Tyvärr saknar PvPn också mycket short cast interupts. Inte för att det gör så mycket för det finns itne så mycket viktigt att interupta. Men det strategiska elementet saknas. Finns liksom inte så mycket du behöver tima på samma sätt som i wow med spellocks, CC etc. Det är mer undvika slag som gäller. Mot casters är det väldigt rakt på. Mechaniksen betyder t.ex. att du helt omöjligt kan stoppa healing. Finns absolut inget att göra åt det mer än att stunna healern ett tag.

Grupp PvP. AoC marknadsfördes som ett spel med lite crow controll. För 1v1 stämmer det men för grupp PvP - Glöm det. Visserligen är CCn de flesta klasser har på CDs från 15s-2min. Men i grupp PvP (det jag upplevt) har dom flesta sina CDs redo. Dessutom finns det mycket AoE CC och AoE dps. Vad detta innebär för grupp PvP är en kaotisk spam fest av CC och AoE skada. Bli inte förvånad om du finner dig CCad halva fighten, och när du inte blir CCad kan du vara säker på att det är av den enkla anledningen att din grp CCar istället. Efter att alla CC är använda är många döda och fighten in princip avgjord.

En annan sak som är värd att nämna är. Att man inte kan ha siege battles mellan 2 battlekeeps förtilfället. Då det kan finnas 9 battlekeeps på en server och antalet spelare på server kan man snabbt räkna ut att alla stora guilds kommer ha BK och att små guild generellt inte kommer kunna göra något mot dessa. Hoppas dom ändrar detta annars kommer de inte bli många siegebattles..

Sen är det ju tradigt att världen är så liten att dom har instansat alla zones. Världen känns väldigt liten och instängs för mig. Man teleporteras mellan zonerna och många av zonerna är linjära i sin uppbyggnad. ingång, lång väg med lite sidospår och en utgång. Högre lv mobs efterhand. Tradigt att hitta grp i lokal bara för att behöva byta instans. Känns så artificiellt att det inte är en värld som i wow. Känns mer som banor.

Jag spelar då PoM som ska vara healer/CC. Har aldrig varit healer så tänkte det skulle vara kul att som bra healer kunna vända en fight i ens farvör. CCn gör denna klassen mycke bra ifrån sig i grp PvP. Men helningen :(. 2 HoTs, en healing spell som helar en class med typ medel hp ungefär 1/3, 1/4 av HPn, och den är på 1min CD. HoTsen räcker inte långt i grp PvP, men är extremt effektiva i 1v1 PvP. Så healings användbarhet i PvP är väldigt begränsad. Jag kan ju iofs göra skada. Det funcom skyltat med att healers också ska kunna göra. Men jämfört med en shadowpriest i wow är min skada patetisk. Problemet är mitt feat träd är väldigt begränsat när de gåller bli bättre på healning eller skada. Han en annorlunda build? Glöm det allt är nästan samma, någon utility där, nån där. Inget jätte stort. Det betyder iofs att jag kan ta min PvP PoM till PvE utan problem. Men hur kul är det att reseta talents och känns att det är nästan exakt samma?

CC äger både PvP och PvEn. AoC är verkligen ett CC spel. I vår raid fick vi t.ex. en dubbel pull men klarade tack vara mycke bra cykling av vår CC.

Kommunikationen i spelet e dålig. Det finns inga privata kanaler. I mitt fall innebär det att enda sättet att hålla kontakten med guilden vi raidar med är att whispera eller använda vent. Vent blir det ju. Och det är ju idiotiskt att man ska behöva använda ett 3e part program för att kunna kommunicera till annat folk i spelet på ett effektivt sätt.

Och slutligen ja jag cancallade min sub igår. Min alt var för tråkig att lvla igenom allt igen. End game är inte så roligt. Det proffessions jag valt kan jag inte byta och ett är buggat så man kommer itne vidare från lv 40 grejorna och architect behöver inte guilden en till. När jag e online sitter jag antingen och chattar, tar del av den lite yra world grp PvP / gank. Ibland kör jag en instans med jag har tappat intresset efter att sett instansen en gång, inga roliga event bossar på samma sätt som i WoW (det jag har sett).

Måste säga att jag hade väldigt kul 1-80 med PoMen. Men efter det...

Ja man får ju första månaden gratis och kostar lika mycket som vilket spel som helst. För min del räckte det bra som det. 1 månad höll det ungefär. Vilket ändå är bra om man jämför med t.ex crysis SP del som jag spelade igenom på ett par dagar. Om ni förväntar er nästa stora MMO som tar stor del av er tid får ni nog leta vidare efter ni blivit 80. Eller vänta ett par månader tills att de blir mer, bättre och obuggad content. Jag ska resubba om ett par månader men tänker inte betala för att göra inget/bugg testa eller raida nån gång då och då fram till dess.

3/5 får AoC av mig. Hade kunnat få 4,5/5, 5/5 om de levat upp till ens förväntningar och inte haft så många problem.

Ja spelet är nog väldigt roligt kanske skulle testa det och lämna wow ett tag känns som min dator är lite bortkastade pengar annars
Intel Pentium 1.86Ghz Dual core med 3gb intern MSI P-neo 965 och ett Nvida graffe kort som heter Nvidia geforce 7950GT 512mb intern. köpte den för två år sedan med 22" wide acer skärm för att spela wow... kanske det är dags att börja använda gamla bettan


signatur

[size="14"]Posted By Writemaster[/size]

Inaktiv

Det verkar vara ett trevligt spel. Ska nog köpa detta Bra skrivet om spelet btw. . .

Medlem

kul och intressant läsnig jonne_man, det få man tackar för.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv

Bra spel. Är bara förbannad över en sak- att jag inte kan köpa en mammoth "mount" eller en rhino mount för att jag inte förbokade spelet. Skitkass!

Skriv svar