Inaktiv
HSB - Bolina

Sitter nu och ska välja bredbandsleverantör till min HSB lägenhet i Malmö, men har ingen aning om vad jag ska plocka..

Dessa har man o välja på

Adamo
Bahnhof
Bredband2
Tele2
Telia

tele2, och telia kan man ju stryka direkt för deras sjuka priser. Man vill ju gärna hitta något som är billigt o bra
Både behålla och äta kakan..

Sen finns det adamo, bahnhof o bredband2 kvar..
Enda som verkar vettig är bahnhof, för de har klart lägre priser än alla andra.
Men har läst massa om dem som inte är så bra. Detta med razzian mot dem o liknande...

Någon annan som sitter i samma situation och ska välja,,, vill ju verkligen inte välja något som visar sig vara lika bra som telia:down:

nj
Medlem

Razzian mot Bahnhof hade ju inget med deras kunder att göra utan var ju pga några anställda stod och hade en mindre legal server inne på deras kontor.
Har dock för mig Bahnhof är den leverantör som många rekommenderar när det gäller stadsnät och liknande.

Bredband2 har jag för mig under hösten/julen hade rätt stora problem med hastigheter mot allt som inte var deras eget nät (läst lite klagomål på diverse forum om saken).

Kan tipsa om SweClockers Internet, uppkoppling och nätverksforum, vill minnas att jag sett ett antal liknande trådar där iaf.

Inaktiv

Har kikat på sweclockers avdelning för detta och gått igenom 5 sidor inlägg. Jag själv har också HSB Bolina i Malmö och har per igår sagt upp mitt avtal med Telia. Det jag har kommit fram till är att det står mellan Adamo och Bahnhof. Det spelar ingen roll vilken av dessa du tar, majoriteten är mycket nöjda med dessa leverantörer. Jag valde bahnhof 100/10 så vi får se när den blir inkopplad. Är i lettland ett tag framöver så det blir lite svårt att säga hur det går för tillfället men jag räknar med att det är inkopplat och klart när jag kommer hem (om en vecka).


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

Sådär ja.. Har jag fått Bahnhof... Mkt nöjd.. Innan betalade jag 825:- kvartalet till telia. Nu betalar jag 582:- kvartalet för 10x sanbbare download. laddar just nu hem det här demot på supreme commander... går i nästan 4MB/s. TPtest maxar jag min router på 54MB/s.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

Hade Bolina tidigare, kör Ownit nu. 10Mbit är helt perfekt skött. 100Mbit hade lite strul med hastigheten tidigare.

Smidig support och bra kvalité på servicen.


signatur

"You can't make a deal with him. Even if you gave him the money he'd still kill you. He's a peculiar man."

Inaktiv

Har kört upp till 100/100 men kom fram till att inte ens 24 kan man använda oftast, eftersom nästan ingen kan skicka i den hastigheten. Gick därför ner till 8/8. Bara en rekommendation att inte overkill i hastighet.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Spana även in detta:

www.tdc.se/bolina


signatur

#komsi @ Quakenet
Jesper aka Kokosnöt

1
Skriv svar