beställning utomlands

Inaktiv
beställning utomlands

tyckte att det var lättar att skapa ett eget foru istället för att skriva lite överallt..

som sagt ska jag köpa en data om några dagar och jag funderar på att köpa datorn utomldands genom frakt.

undrar om det är någon här som har köpt sin hårdvara utomlands och kunde berätta lite om frakt o kostanden?

1. vilket eu land är billigast innom hårdvara

2. hur mycket ligger frakten på ungefär

3. och så undrar jag om sverige sätter moms på paketet när det når sverige

tackar så mycket för alla svar!

nj
Medlem

Tyskland vet jag att det är en del prat om när det kommer till elektronikprodukter på diverse hårdvaruforum, även England till viss mån. Pricerunner har sidor för lite diverse europeiska länder så du kan ju jämföra lite.

Frakten varierar väl lite på vilket land du beställer från, samt vilka fraktalternativ de erbjuder.

Så länge du beställer inom EU så tillkommer ingen extra momskostnad eller risk för tullavgift, handlar du däremot utanför EU så är det överhängande risk för att tullen tittar extra på ditt paket och lägger på moms samt tullavgift för deras arbete.

En sak som är värd att nämna är att du får kolla upp lite hur det är med garantier och så när du handlar utomlands så risken är tex att du får stå för alla fraktkostnader och liknande om något går sönder under garantiperioden och liknande saker.

Inaktiv

1. Tyskland
2. Ingen moms i Sverige på varor inom EU som man redan betalt moms på i inköpslandet.
3. Om det är en dator, bara lådan så att säga, och vi säger att den väger 10 kilo, kommer det kosta cirka 50 Euro.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

nj eller någon annan skulle ni kunna rekomendera en bra hemsida?

Inaktiv

har bestämt mig för att köpa datorn i sverige detta är datorn

LÅDA = antec nine hundred
NÄTAGG = hiper type-r 580w
CPU = intel core duo E6600
GPU = asus 8800gts
MODERKORT = asus 680i SLI
MINNE = OCZ 2048 minne 800mhz
HÅRDISK = samsung 400gb
DVDBRÄNNARE = vanlig dvd brännare
OPERATIV-SYSTEM = windows vista home premium

priset ligger på 15.330.kr

nå vad säger ni är någon del dålig eller inte passar ihop så låt mig höra?

Inaktiv

fina grejer...


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

Köpte inte du en dator nyss? Har sett hur många trådar som helst om att du ska köpa dator känns det som.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Haha jo han har bollat fram och tillbaka i några månader nu Börjar komma nära ett avgörande.
Blir en fin burk..
Måste övertala honom att klocka också så det blir ännu mer ös!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Måste övertala honom att klocka också så det blir ännu mer ös!

moderkortet och minnena pekar ju klart och tydligt på att han ska klocka


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Mjo, men icke. Han addade mig på msn och sa att han inte tänkt överklocka.. Vilket är intressant då han valt delar som i princip är byggda för det. Kan ju spara in en tusenlapp eller två men blir väl inte så.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

jaha, det var ju ett intressant sätt att slösa pengar...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

men kolla här ett 667 mhz minnen kostar ju ca 200kr mindre än 800 mhz så det är ändå onördigt att köpa 667 mhz minnen då?

Inaktiv

men nu har jag bestämt mig för denna datorn och ja ska köpa den så fort min mamma kommer tillbaka från turkiet:D

Medlem

om du inte överklockar räcker 533MHz gott och väl, men du gör som du vill


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

som sagt. självklar skulle jag vilja ha minnen som är billigare men alla som är under 800 mhz ligger ca 100-200 kr billigare eller har jag fel?

om någon av er kan hitta ett bra kvalites minnen som är under 800 mhz så säg till:D

Inaktiv

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

dem såg ganska bra ut.... är det bra kvalite?

Inaktiv

Dom kommer nog inte gå sönder dellblom....


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Inaktiv

denna fråga en gång till för att ja förstod inte svaret från tidigare inlägg....

kommer att sverige lägga toll moms på mitt paketet som jag beställt från tyskland när den når sverige?

Medlem

nej. du betalar bara moms en gång inom europa så om det läggs på tysk moms behöver du inte betala svensk moms.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

nj
Medlem
Skrivet av david_dellblom:

denna fråga en gång till för att ja förstod inte svaret från tidigare inlägg....

kommer att sverige lägga toll moms på mitt paketet som jag beställt från tyskland när den når sverige?

Som sagt, så länge du handlar från ett annat land som finns med i EU så kommer det inte tillkomma svensk moms på priset.
Däremot så kan butiken behöva dra svensk moms på varan, istället för sitt eget lands moms, om de har stor försäljning till just Sverige.

Inaktiv

okej tack så mycket för hjälpen NJ!

Inaktiv

hej jag undrar om hur man söker efter amrikanska webb butiker som säljer till sverige..

eller ni kanske kan visa mig några?

är tacksam för all hälp?

Inaktiv
1
Skriv svar