Snart en halv miljon Age of Conan-spelare

Medlem

låter ju perfekt, då kanske Blizzard får lite konkurrans


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

I love it, fan det bästa som hänt mig på länge och jag spelar mkt spel. Wow spelare ska inte vara oroliga det kommer snart nya conanspel att köpa (för de är ganska slut), vet redan massor med folk som är skitsugna och trillar över. Kom kom

Medlem

ballt, kul o höra att något annat än WoW går bra.

Medlem

säger två saker:

Funcom sucks guys och Age of CODING.

Buggigaste skiten någonsin. Visst, det lanserades för några dagar se men fy fan. Ologiska skit.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Lunne:

Bra att wow äntligen får lite konkurrens

"lite".. AoC utan patchar trampar ju ner WoW redan

Inaktiv

Det här spelet är det bästa som hänt mig

Medlem
Skrivet av saru:

säger två saker:

Funcom sucks guys och Age of CODING.

Buggigaste skiten någonsin. Visst, det lanserades för några dagar se men fy fan. Ologiska skit.

Tror inte jag skulle säga så för min flyter det utmärkt och jag och mina kompisar har aldrig haft så kul.
Men om deras GUI så vet de om att det är en prioritet för alla men vad tror ni man satsar på innan en realese? Att allt funkar lr att man kan se vart ens kompisar är på ett snyggt sätt?
Jag tycker Funcom har skapat en underbar värld. Lätt bästa spelet på länge.

Fotnot, min kompis kan sparka iväg sina fiender sedan sänka en yxa i deras ansikten när de ligger ner, jag kan ta ut deras hjärtan och dricka deras blod för att få liv.. go guess om man har kul..

Medlem
Skrivet av Tpiom:

Jo, men tanke på att detta är ett betalspel så kommer nog inte föräldrarna gå med på att betala.

Detta har man snackat om förut i andra trådar som handlar om AoC och jag säger samma sak igen: antingen så har ungarna råd med det pga att barnbidragen hamnar i deras ficka ist f föräldrarnas som det är menat, eller så betalar föräldrarna det iaf för att "det är klart att min lille pojk skall få spela, det är ju hans hobby, som han tycker så mkt om".

// edit

Stavning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ganska roligt att läsa alla dessa fanboy posts från båda sidor.

Jag spelar aoc för fullt och måste säga att spelet är väldigt bra och förbättras för varje patch. Visst kanske det var buggigt vid release men till alla de som säger att det är "sönder buggat" eller totalt ospelbart pga buggar har nog inte spelat spelet sedan release dagen eller beta stadium. Ge spelet en rimlig chans!

Jag tror dock aldrig någonsin att något MMO kan peta ner WOW från tronen som största MMO. De hade trots allt en story från de extremt storsäljande spelen Warcraft 1-3 samt blizzards alla tidigare bästsäljande spel i bakfickan. Om wow sedan är bättre eller sämre än AOC ska jag låta vara osagt då det är upp till var och en. Men jag måste ändå säga att med Funcoms utgångspunkt för spelet så är det extremt bra jobbat.

Medlem
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Visst kanske det var buggigt vid release men till alla de som säger att det är "sönder buggat" eller totalt ospelbart pga buggar har nog inte spelat spelet sedan release dagen eller beta stadium. Ge spelet en rimlig chans!

Jag har spelat det till och från sedan den sena fasen av betan (och ett par dagar efter retail) men har lagt ner det tills vidare då det är nästintill ospelbart. Får frysningar och när man ska stänga av spelet genom aktivitetshanteraren fryser hela datorn. När man sedan ska in på spelet igen får man stå i kö för att få reda på man har fel version av klienten (en bugg) vilket stänger av clienten och sen får man stå i kö igen innan man komemr in.
Spelet har stor potential men är helt åt helvete buggit just nu

Medlem
Skrivet av Raid25:

Jag väntar på en FZ res. innan jag lovprisar AoC

moraltanterna sätter väl i halsen och ger det skitbetyg bara för att man får se lite tutts


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

Aldrig fattat vad som är den roliga grejen med MMO, fast jag känner mig rätt sugen på att testa ut denna faktiskt.
Någon som tror att det kan vara nåt för en FPS spelare som letar efter ett spel att kopla av med i bland ?


signatur

http://www.rainbowsix-vegas.net - Rainbow Six: Vegas community

Medlem

Har inte sett en enda recension av AoC än, länka gärna.

Medlem

tror nog att alla här ricktigt vet att conan förmodligen kommer att kicka ner wow från tronen jaa... MEN hur många är det som vet att Blizzard Jobbar på ett nytt mmo??? liksom jag tror nog att age of conan kommer att bli trontagare bland mmo's men det kommer då inte bli långvarit när blizzard släpper deras "Next-gen mmo" och tar tillbaka den tronen...

blizzard har ändå vart i toppen extremt länge.. med wow, warcraft och även starcraft så dom kommer nog att bli kvar där ett tag till

Medlem

Tja funcom är rätt pigga på att ha allt så rättvist som möjligt samt försöka fixa buggar och tweaka spelet...Det verkar så iafa...
Det är juh mer än vad blizzard gör med WoW...

Go go Aoc

Helt klart nöjd med spelet!

Medlem

Lirade early acces och tröttnade på 2 dagar, fick bli WAR beta istället, har så mycket roligare i den, dock lider spelen av två olika problem. Kanske lättare att fixa AoC's fpslag tyckte det var i princip ospelbart runt tortage. WAR har sjuk serverlag istället som gör att i primetime så blir det väldigt tråkigt att lira klasser med casttime. ;P Jag skulle nog inte lira AoC förrän om minst 2-3 månader när dom värsta buggarna har blivit fixade iaf och så dom kanske har hunnit optimera lite extra, det värsta som finns är ju när lag/buggar förstör ens spelupplevelse.

Inaktiv
Skrivet av Ophe:
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Visst kanske det var buggigt vid release men till alla de som säger att det är "sönder buggat" eller totalt ospelbart pga buggar har nog inte spelat spelet sedan release dagen eller beta stadium. Ge spelet en rimlig chans!

Jag har spelat det till och från sedan den sena fasen av betan (och ett par dagar efter retail) men har lagt ner det tills vidare då det är nästintill ospelbart. Får frysningar och när man ska stänga av spelet genom aktivitetshanteraren fryser hela datorn. När man sedan ska in på spelet igen får man stå i kö för att få reda på man har fel version av klienten (en bugg) vilket stänger av clienten och sen får man stå i kö igen innan man komemr in.
Spelet har stor potential men är helt åt helvete buggit just nu

Om det skulle vara en bugg i sig så skulle fler lida av detta och vi är 15 stycken i vårt guild och har inte sett det!

Kanske dags att se över sin mediokra? hårdvara eller städa lite i burken. Brukar vara den vanligaste orsaken till det mest.

Tycker att det var buggigt ett par dagar efter släppet (var med i early erbjudandet) men att funcom patchar och gör det snabbt och precist.

Flyter hur bra som helst men drar ordentligt med datakraft.

Inaktiv
Skrivet av HeX|Mysticaly:

Aldrig fattat vad som är den roliga grejen med MMO, fast jag känner mig rätt sugen på att testa ut denna faktiskt.
Någon som tror att det kan vara nåt för en FPS spelare som letar efter ett spel att kopla av med i bland ?

Jag är utpräglad fps lirare och har börjat med denna och kan bara säga att det funkar.

Har som mål att komma upp i lvl 40 och sedan ska det byggas borgar och utkämpas fältslag för hela slanten.

Som fpslirare så kommer du att uppskatta 1st person vyn när man har pil och båge. Den gör att man kan pricka på längre avstånd (än med traditionell låsning) och att man gör mer skada. Kommer nog att bli en höjdare i fältslagen!

Inaktiv
Skrivet av spikes:

Lirade early acces och tröttnade på 2 dagar, fick bli WAR beta istället, har så mycket roligare i den, dock lider spelen av två olika problem. Kanske lättare att fixa AoC's fpslag tyckte det var i princip ospelbart runt tortage. WAR har sjuk serverlag istället som gör att i primetime så blir det väldigt tråkigt att lira klasser med casttime. ;P Jag skulle nog inte lira AoC förrän om minst 2-3 månader när dom värsta buggarna har blivit fixade iaf och så dom kanske har hunnit optimera lite extra, det värsta som finns är ju när lag/buggar förstör ens spelupplevelse.

1. Skaffa en dator som pallar att driva spelet
2. Spela på en annan server sålänge tills de löst det problemet.
3. Det är inte mycket buggar som är retliga.

Medlem

Wow är SPELET som riktigt satte mmorpg på kartan. De har redan lyckats. Det kommer alltid finnas kungar frågan är bara vilka som blir ihågkommna.

*euhm skulle vara en kommentar till nån post ;P


signatur

"No pit would be complete without the Freeman climbing out of it."

Gen
Medlem

FZ.TV rec hade vart skoj Plix

Medlem
Skrivet av Oxide:

Har inte sett en enda recension av AoC än, länka gärna.

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/927504.asp?q=age%20of%...

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av Oxide:

Har inte sett en enda recension av AoC än, länka gärna.

http://www.gamerankings.com/htmlpages2/927504.asp?q=age%20of%...

Tack, ska kika. Har dock aldrig hört talas om GameZone eller AtomicGamer.

Medlem

såpass asså

Inaktiv

Själv väntar jag nog på Aion och använder sommaren till att få lite sol.

Hur som helst hoppas jag att Blizzards girigbukar sitter och svettas nu.

Inaktiv

Kul spel, men verkar vara grymt många saker som slopats för att få ut spelet snabbt. Känns inte alltför bra. Guild cities var grymt tråkiga och tomma även när man byggt byggnader... Känns inte som ett ställe man vill vara i när man väl byggt det för buffarna.

Medlem
Skrivet av HeX|Mysticaly:

Aldrig fattat vad som är den roliga grejen med MMO, fast jag känner mig rätt sugen på att testa ut denna faktiskt.
Någon som tror att det kan vara nåt för en FPS spelare som letar efter ett spel att kopla av med i bland ?

MMO är svårt att koppla av med ibland. Blir lätt att koppla av mest hela tiden


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Medlem

Bra spel som bidrar med lite "nytänkande" i MMO träsket.

Gäller bara att man har en hyffsad ny dator och framför alt en två kärnig processor. Jag gillar det, spelet kommer också att poleras med patchar som släpps ut hela tiden.

Jag själv spelar med 1680x1050, 2xAA med High inställningar på grafik och ljud (det sist nämnda är fantastiskt bra med ett X-Fi kort)

C2D e6750
Gigabyte x38
3Gb Ram
Vista Pre x64
Asus 8800GT 512mb

Medlem

Väntar med spänning på FZ:s recension


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Har spelat sedan i lördags och inte sett en enda bugg ännu och om man inte spelar på de överfulla servrarna så ser man inte skymten av lagg!

Spelet kräver en del av hårdvaran, men inte överdrivet mkt. det är helt jämförbart med Lotro på den fronten.

123
Skriv svar