Snart en halv miljon Age of Conan-spelare

Inaktiv

Går inte i närheten med en spade ens innan jag prövat demo, litar inte på recensioner efter att ha blivit lurad så många ggr och är redan fast i ett annat mmorpg så dom kan ju dröja med demot och bygga upp spänningen.

Medlem
Skrivet av Haghala:

Dom stor inom MMO kommer vara WoW, AoC och EVE, troligen i den ordningen

Inte glömma WAR.

Medlem
Medlem
Skrivet av SirMauser:
Skrivet av saru:

säger två saker:

Funcom sucks guys och Age of CODING.

Buggigaste skiten någonsin. Visst, det lanserades för några dagar se men fy fan. Ologiska skit.

Tror inte jag skulle säga så för min flyter det utmärkt och jag och mina kompisar har aldrig haft så kul.
Men om deras GUI så vet de om att det är en prioritet för alla men vad tror ni man satsar på innan en realese? Att allt funkar lr att man kan se vart ens kompisar är på ett snyggt sätt?
Jag tycker Funcom har skapat en underbar värld. Lätt bästa spelet på länge.

Fotnot, min kompis kan sparka iväg sina fiender sedan sänka en yxa i deras ansikten när de ligger ner, jag kan ta ut deras hjärtan och dricka deras blod för att få liv.. go guess om man har kul..

Har själv inte hört något särskillt mycket..alls.. om AoC men det där är helt klart ett säljande argumnt. Låter störtkul.

Saru spelar väl säkert en piratkopierad version och har därför problem.

Medlem

Frågan är dock hur det blir när WAR och WOW-expansionen släpps i höst - det blir mycket konkurrens!

AOC ska bli min tenta-present till mig själv.. Ska bara göra den där jävla tentan också, sen blir det schpela!

Medlem

Det kommer inte sparka ner wow från tronen men det kommer antaligen bli en framgång på sitt område "om" Funcom lägger in det dom utlovat innan release och fixar några av dom mer irriterande buggarna.

Efter 45 och framåt börjar det kännas halv färdigt och tomt på sina ställen och det kommer antaligen resultera i att en hel del tröttnar på spelet. Men får väl gott om tid att ägna mig åt några singelplayer spel som blivit lidande.

Inaktiv

JAg tror det tar ett tag innan det verkligen blir många som spelar AOC.... Detta då det krävs grymma datorer. Men om 6-12 månader kostar det ju inte så mycket och fler kommer kuna lira.. Så jag tror att det komemr fyllas på med fler o fler spelare ju längre tiden går Men jag tror nog att WoW fortfarande kommer ligga 1'a ett bra tag till då det har en sån stor fanbase

Medlem
Skrivet av Orbek:

Går inte i närheten med en spade ens innan jag prövat demo, litar inte på recensioner efter att ha blivit lurad så många ggr och är redan fast i ett annat mmorpg så dom kan ju dröja med demot och bygga upp spänningen.

Du menar kanske trial

Medlem
Skrivet av Rave:

JAg tror det tar ett tag innan det verkligen blir många som spelar AOC.... Detta då det krävs grymma datorer. Men om 6-12 månader kostar det ju inte så mycket och fler kommer kuna lira.. Så jag tror att det komemr fyllas på med fler o fler spelare ju längre tiden går Men jag tror nog att WoW fortfarande kommer ligga 1'a ett bra tag till då det har en sån stor fanbase

Själklart sparkar inte AoC ner WoW frpn "tronen" Det sist nämnda spelet har ju funnits länge på marknaden redan. Ska bli intressant att följa utvecklingen under det kommande året!

Konkurens är altid bra!

Medlem

Detta måste man ju köpa, bara för att det är 18års gräns och man slipper alla kids som skriver "noob", "Pwn" och annat lamt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv
Skrivet av gryzor:

Detta måste man ju köpa, bara för att det är 18års gräns och man slipper alla kids som skriver "noob", "Pwn" och annat lamt.

Och varför tror du att det här spelet skulle vara befriat från sådant folk? 8) Det är knappast ett undantag... finns ju även på de mest "mogna" forumen så.

Medlem

Polaren har köpt spelet, och där med fått en buddycode.
Kan jag installera och köra med den koden för att sedan köra vidare och betala som vanligt. Eller är det enbart 7 dagars trail som tar slut sen?

Medlem
Skrivet av m0rt:

Polaren har köpt spelet, och där med fått en buddycode.
Kan jag installera och köra med den koden för att sedan köra vidare och betala som vanligt. Eller är det enbart 7 dagars trail som tar slut sen?

Du skall kunna uppgradera kontot sedan från trail till fullversion, bara att mata in nyckeln sedan på kontosidan.

// edit

Stavning...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Inaktiv
Skrivet av m0rt:

Polaren har köpt spelet, och där med fått en buddycode.
Kan jag installera och köra med den koden för att sedan köra vidare och betala som vanligt. Eller är det enbart 7 dagars trail som tar slut sen?

tror dock itne du kan aktivera din buddycode nu då Funcom itne vill släppa in allt för många på en gång pga serverkapasiteten. Men det dröjer nog inte länge innan du kan lira

Inaktiv
Skrivet av skogsvilden:

Liten men enligt mig mkt. korrekt recension: http://gameplayer.se/game_info.php?game_id=13&section=1#main

Bra res

Medlem

Alltså dom som klagar på buggar hela tiden, vart i helskotta hittar ni dom? Jag är level 40 nu och stört mig på 1-3 saker bara. Jag kör på High grafik med 40 FPS. Jag tror många buggar som folk klagar på är relaterade till grafiken snarare än kodning.

Inaktiv

Det låter ju bra! Konkurrens skadar inte, fast snart kommer väl World of Starcraft

Inaktiv

Har jag fel när jag säger att åldern på spel är en rekommendation och inte lag?


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Förlåt för dubbelpost men jag kan inte redigera mina posts eller svara på trådar på ngt annat sätt än snabbsvar, något som FZ inte vill hjälpa mig med.

Det jag menar med åldern på spel är den konstiga åldersgränsen.

Tycker annars att AoC är riktigt roligt att spela, har dock lite för dålig dator och barnsjukdomarna är många så jag blir ofta lite trött på det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Har jag fel när jag säger att åldern på spel är en rekommendation och inte lag?

Ja, visst är det så. En rekommendation som är där av en anledning. Men det är allt för få butiker som antingen nekar köp eller kräver att en förälder är med och godkänner köpet.

Tyvärr så är dagens föräldrar slapptaskar som inte kontrollerar vad deras barn gör, varken de som spelar datorspel eller de som hänger ute kl 02:00 fulla längs Kungsgatan.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Redaktör
Skrivet av Urkalak:

Förlåt för dubbelpost men jag kan inte redigera mina posts eller svara på trådar på ngt annat sätt än snabbsvar, något som FZ inte vill hjälpa mig med.

Eftersom du uppenbarligen är oförmögen att läsa mejl får jag väl ta det här.

Du har fått svar via mejl på dina buggrapporter. Vi har bett dig återkomma med mer information om hur felet ser ut (vilken webbläsare du kör o.s.v.), men du har aldrig svarat tillbaka. Då är det jäkligt svårt att hjälpa dig...

Vårt senaste svar fick du den 24/5, gången innan det var den 19/5. Kolla igenom din spamkorg och se om mejlet ligger där.


signatur
Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av spikes:

Lirade early acces och tröttnade på 2 dagar, fick bli WAR beta istället, har så mycket roligare i den, dock lider spelen av två olika problem. Kanske lättare att fixa AoC's fpslag tyckte det var i princip ospelbart runt tortage. WAR har sjuk serverlag istället som gör att i primetime så blir det väldigt tråkigt att lira klasser med casttime. ;P Jag skulle nog inte lira AoC förrän om minst 2-3 månader när dom värsta buggarna har blivit fixade iaf och så dom kanske har hunnit optimera lite extra, det värsta som finns är ju när lag/buggar förstör ens spelupplevelse.

1. Skaffa en dator som pallar att driva spelet
2. Spela på en annan server sålänge tills de löst det problemet.
3. Det är inte mycket buggar som är retliga.

core2duo e6600
8800GTS
2GB ram

mm, förmodligen så tänker jag köpa en ny dator när den jag har fungerar för ALLT annat som finns just nu

Medlem

Väntar med Aoc tills dom släppt dx10 patchen. Då borde hypen lagt sig lite och dom fixat en del av release sjukdomarna.

Inaktiv
Skrivet av spikes:
Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av spikes:

Lirade early acces och tröttnade på 2 dagar, fick bli WAR beta istället, har så mycket roligare i den, dock lider spelen av två olika problem. Kanske lättare att fixa AoC's fpslag tyckte det var i princip ospelbart runt tortage. WAR har sjuk serverlag istället som gör att i primetime så blir det väldigt tråkigt att lira klasser med casttime. ;P Jag skulle nog inte lira AoC förrän om minst 2-3 månader när dom värsta buggarna har blivit fixade iaf och så dom kanske har hunnit optimera lite extra, det värsta som finns är ju när lag/buggar förstör ens spelupplevelse.

1. Skaffa en dator som pallar att driva spelet
2. Spela på en annan server sålänge tills de löst det problemet.
3. Det är inte mycket buggar som är retliga.

core2duo e6600
8800GTS
2GB ram

mm, förmodligen så tänker jag köpa en ny dator när den jag har fungerar för ALLT annat som finns just nu

Hur fan lyckas du då få det att lagga? Du är en idiot om du maxat spelet med de sakerna så sänk isåfall. Övrigt faststår, det finns förvånansvärt få buggar och servrarna är inga som hellst problem. Byt server eller kolla din anslutning...

Höjdarespel detta!

Inaktiv

grymt är redan på lvl 62

Skrivet av boXer:

grymt är redan på lvl 62

Tusan är bara på lvl 21 på Crom


signatur
Medlem

Själv gav jag upp vid level 48, men av en helt annan anledning än att spelet skulle vara dåligt. Spelet är i själva verket helt kanon frånsett det enorma buggantalet om man räknar in både generella buggar och klass/feat/skill-buggar. Folk säger att det är mindre buggigt än andra spel vid release vilket är skitsnack. Men däremot kanske det inte har en högre _procent_ buggar jämfört med innehåll.
Men hur som helst ett mycket bra mmorpg så långt och har hur mycket potential som helst.

Dock är min egen anledning att lägga det på is att jag helt enkelt inte har tid och inte vill sätta mig i "träsket" igen. Jag brände en veckas semester på spelet och spenderade hela kvällarna efter jobbet - nej tack, aldrig igen.

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:

Hur fan lyckas du då få det att lagga? Du är en idiot om du maxat spelet med de sakerna så sänk isåfall. Övrigt faststår, det finns förvånansvärt få buggar och servrarna är inga som hellst problem. Byt server eller kolla din anslutning...

Höjdarespel detta!

Tvungen att ställa shader till 2.x för att det ens ska gå att spela i min native upplösning på 1680x1050
på medium...

QRT
Medlem

Bra. Då får dom pengar till att göra ännu ett spel i The Longest Journey serien.

123
Skriv svar