Fläkt till C2D och moderkort

Medlem
Fläkt till C2D och moderkort

Tja!

ska strax gå och hämta en C2D 6300 utan fläkt. det är tänkt att den ska överklockas.
Samtidigt hade jag tänkt köpa in en fläkt och ett moderkort då så jag undrar vilken fläkt resp. moderkort som är bäst och mest prisvärt.

såhär ser mina minnen ut:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=301433


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

nj
Medlem

Asus P5B-E eller Abit AB9 (Pro) ska väl vara två bra moderkort för överklockning.
Scythe Ninja eller Infinity är väl två bra alternativ för kylning.
SweClockers hade två rätt stora tester av kylare som testades på en överklockad Core 2 Duo E6300, du kan läsa det första testet här och det andra här.

Medlem

det får bli infinity och P5B-E :9

tack för svaret


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

en liten fråga. undrar om P5B-E kortet har integrerad grafik( har inte köpt grafikortet än)? så jag kan använda datorn endå


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

nj
Medlem
Skrivet av ScarFace:

en liten fråga. undrar om P5B-E kortet har integrerad grafik( har inte köpt grafikortet än)? så jag kan använda datorn endå

Nej. För integrerat grafik så behövs ett moderkort med tex Intels G965 eller Q965-chipset om jag inte missminner mig helt, P965 som P5B-E använder sig av saknar grafikkrets.

Medlem

nej, finns ett som heter p5b-vm do som har integrerad grafik, men jag vet inte hur det skiljer sig från p5b-e i övrigt...

missade njs inlägg. vm do använder Q965


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

mm ok tack då sätter jag inte in kortet än


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

1
Skriv svar