Allvarligt med Uwe Boll

Robot
Medlem
Allvarligt med Uwe Boll

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om uwe boll men vissa saker han sa i den här intervjun var riktigt intressanta.

Medlem

Skitbra intervju, hans filmer är inte alltid så bra, men de har definitivt blivit bättre. Han är ganska skön som person och precis som han säger så ska man tex inte jämföra In the name of the King med Sagan om Ringen, då de har helt olika budgett osv. Tycker filmen var helt ok, men det verkar som de flesta bashar den bara för att.

Medlem

Han är ju en av dom bästa på PR såvitt jag vet.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Boll gör riktigt usla filmer och han borde sluta försöka göra film på tv-spel. Hans atittyd är bara förargande ibland, fast han har faktiskt intressanta idéer om hollywood, som man faktiskt inte kan förneka.

Medlem

Om han bara tänkte ut något eget. T.ex en egen värld inom fantasy eller sci-fi, det spelar ingen roll vilken genré. Då tror jag faktist att han skulle kunna skapa mycket. Däremot när han baserar det på något och sedan appliserar med sin "version/vision" så blir det inget vidare.


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Alone in the dark är tveklöst den sämsta film jag någonsin sett! Usch, det gjorde ont i själen att se den, trots att Stephen Dorff var med i den.
Och det mest tragiska - Alone in the dark är ett av mina favoritspel, så smärtan blev än mer smärtsam...


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Uwe Boll är dålig och kommer alltid att vara det.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Annorlunda och intressant intervju.

Medlem

Jag har funnit en nyvunnen respekt för Uwe, och jag är verkligen glad att jag skrev på Pro-boll-listan. Måste försöka se några av hans filmer idag, och det jag gillar är att han inte på något sätt i intervjun påstår att han är exempelvis bättre än Michael Bay, utan att det finns mängder med regissörer som är det - han pratar inte heller om att hans filmer borde visas i Cannes.

Medlem
Medlem

Ska inte Postal-filmen komma snart?

Medlem

Alltså största problemet med In the name of the king var ju just att den försökte vara sagan om ringen. Han är ganska kul i PRsammanhang men nej, hans filmer har genomgående varit så dåliga att de inte ens blir inverterat dåliga. Eller ja hur man nu ska säga.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Ska inte Postal-filmen komma snart?

Den hade väl premiär i USA för någon vecka sedan. Tvivlar starkt på att den ens lär lanseras i sverige...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Tycker lite synd om han, som person. Har har massa poänger att man inte ska betygsätta filmen eller dissa den innan man sett den... Det är starkt av han att stå emot Hollywood också, och jag håller med att Michael Bay är... tråkig av sig, CGI är hans tankar. Lite jobbigt i längden.

Men, Bolls filmer har skulle kunna bli bättre... Jag saknade känsla i In the name of the King, tyckte att skådespeleriet var dåligt och storyn hade kunnat blivit utvecklad mer.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Vissa saker han säger håller jag med om, men det väger inte upp mot att hans filmer (dömer efter In the name of the king) är dåliga. Och det låter som att han satsar på att göra en medioker/ok film när han gör en ny, istället för att sikta högre och kanske lyckas med något riktigt bra. Men han är grymt ärlig, något som få inom branschen är.

Medlem

Tycker att han är rätt skön person men hans filmer är än så länge sämst.

Inaktiv
Skrivet av Dreamtale:

Jag har funnit en nyvunnen respekt för Uwe, och jag är verkligen glad att jag skrev på Pro-boll-listan. Måste försöka se några av hans filmer idag, och det jag gillar är att han inte på något sätt i intervjun påstår att han är exempelvis bättre än Michael Bay, utan att det finns mängder med regissörer som är det - han pratar inte heller om att hans filmer borde visas i Cannes.

Jag håller verkligen med vad du säger. Jag var en utav dem som helt utan att ha sett någon utav hans filmer tokdissade honom bara för att det verkade "kul" och att folk sa att han förstört massor utav spel.

Och även om jag nu efter att ha sett ett par utav hans filmer inte älskade dem så kan jag fortfarande respektera hans verk och honom som person. Sen håller jag verkligen med honom i hans åsikter om filmindustrin.

Medlem

Klart man bashar ner Uwe Boll, alla andra gör ju det...

-.-

Medlem

Uwe är så jävla skön att lyssna på, ganska intressant.

Medlem
Skrivet av _spike_:

"Uwe Boll's Pro Director" - "It's like playing God, only without all that responsibility!!" XD


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Uwe Boll for the win!

Inaktiv

Död åt uwe boll.. har förstört ALLA filmer han har försökt sig på

Medlem

Bloodrayne är en av fyra filmer i mitt liv, som jag varit tvungen att stänga av utan att se klart. Jag har en väldigt hög smärttröskel för dåliga filmer, men jösses... beyond bad.

Medlem

Härlig snubbe! Gillar hans style

Medlem

Om man nu ogillar honom så mycket så borde man påminnas om "Do not feed the troll".

Är det så svårt att ignorera hans..verk?

Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Om man nu ogillar honom så mycket så borde man påminnas om "Do not feed the troll".

Är det så svårt att ignorera hans..verk?

Precis, har sett så många filmer som på alla sätt och vis är sämre än Uwes verk.

Medlem

Schysst intervju, har har så rätt om Transformers
Det är nog sant det mesta i intervjun...

Medlem

Uwe Boll är störtskön och jag skriver på vilken pro-boll petition vilken dag som helst.

Alla "Död åt uwe boll..", "hata uwe boll" osv. argument är ju trots allt på så låg nivå att jag istället för att hålla med er känner nån viss sympati för Uwe.

Hoppas Postal blir riktigt rolig och bra så ni kan svälja era "tunga" argument, och alla vet att det ofta svider till rätt rejält.

Medlem

Ett flertal av hans filmer är ju katastrofala. Alone in the Dark är ren smörja. Har dock inte sett några av hans senaste verk.

Dock så är han som person väldigt tuff, vilket denna intervju visar på ett väldigt bra sätt.

12
Skriv svar