Medlem
Bygge av ny dator.

Nu är det så att jag har tänkt införskaffa en dator som jag kan ha som surf dator och liknande (ej spel). Men jag är inte så hemma på vad som är bra med om man bara vill spendera en liten slant på datorn. Får kosta runt 2-3000kr. Ska också vara lätt att clocka och sådant. Någon som skulle vilja hjälpa mig hitta kompitabla komponenter? Tack.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

nj
Medlem

Är det bara själva datorn (ingen skärm/tangentbord/mus) som ska ingå i det priset, eller?

Medlem

om du bara ska surfa på den behöver du inte så mycket kräm. kanske nåt sånt här:

Athlon 64 3200+ AM2 - 750kr
AM2-moderkort med inbyggt grafikkort (MSI K9VGM-V kanske?) - 500kr
1GB(2x512) PC4200 - 1000kr


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ingen skärm, tangentbord, mus eller liknande.

@Hwergelmer; Jo, sen så en någorlunda stor HDD iaf.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Som vanligt har mrpc.se en trevlig liten sak för surfande...
2800+ AM2 Sempron, 512mb DDR2, MSI K9VGM-V upp till 512mb grafik, 160gb HDD, DVD +-RW 18X i chassi och allt för 2899 kr. Borde ju gå utmärkt att surfa med


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Låter fint. Vill mest ha denna datorn som sagt för surfning och filserver om man kan kalla det så. Sen gillar jag att sitta och mixtra med datorerna vilket jag inte får med den nya som kommer på måndag för föräldrarna. >_<


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Haha "mixtra"? Men den jag snackade om kan du nog inte göra så där jättemycket spejsade grejer mer än att surfa och dylikt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jo men du vet. Mixtra. Typ. Byta ut lite grejer då och då och proppa den full med neon lysen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Haha ok. Ja den datorn kan man ju byta ut det mesta på efter hand :). Bekvämt med AM2 då eftersom det finns en del rätt trevliga och billiga processorer att byta till. Dessutom har ju moderkortet PCI-e om du skulle vilja sätta in något billigare kort för enklare spel vid senare tillfälle


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jo, tänkte ha den att spela RA1 på också. ^^

edit: Eftersom jag vill bygga den själv. Kanske jag ska ta denna istället?
[http://mrpc.se/prod_view.php?product=1010&lastparent=155]


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Ja den är ju snäppet vassare ;). RA1 borde den klara


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Haha, jo. Att den klarar RA1 förstog jag. Aja, ska kolla runt lite först innan jag beställer något.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Givetvis. Men nu har du i alla fall någonting att jämföra med. Du kan säkert köpa begagnade grejer och få en lite bättre burk om du vill.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jopp. Aja, tack för all hjälp.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

En P4 cpu kostar cirka 100 kr upp till 2GHz (Tradera) och det borde ju räcka om du ska komma billigt undan. ligger nya moderkort där som passar för någon hundring också och ram etcetera är också billigt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Jo, jag kollade Tradera. Men jag gillar inte sånna sidor. Ingen garanti på att grejerna funkar om man inte bor nära den som säljer.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

1
Skriv svar