Triss i Mass Effect-filmer

Robot
Medlem
Triss i Mass Effect-filmer

Shoot him in the face!!!
Ser han inte ut som de där lirarna från Halo ?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Gillar konversationen skarpt.

Medlem

Verkar ju vara ett grymt lir, undra som flundran vad det ligger på för systemkrav på PC?


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Är det här verkligen en video från PC-versionen? Dom spelar ju uppenbarligen med gamepad, och jag kan inte se något försök till att anpassa spelet till mus och tangentbord i HUDen.

Medlem

såg inte intressant ut på något sätt, hört att det är ett riktigt bra spel så vad är de jag har missat som gör spelet bra? (inget försök till ironi)


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

BeW
Medlem

Verkar vara riktigt kul:), hoppas bara portningen blir bra...

Medlem
Skrivet av LannY:

såg inte intressant ut på något sätt, hört att det är ett riktigt bra spel så vad är de jag har missat som gör spelet bra? (inget försök till ironi)

Håller med - jag brukar vara positiv av mig överlag, men maken till totalt ointressanta stridssekvenser får man leta efter. Och grafiken dessutom ... meh.

Vad är det som får detta spel att vara så bra som folk säger?

Medlem

Spelet har sjukt bra story, striderna e väl dugliga. Efter ha klarat det på 360 så insåg jag att detta är en av dom bästa spelen. För er som inte har konsol och inte spelat det tkr jag att ni ska gå å köpa det. Helt klart värt det.

Medlem

Jag vann Mass Effect till PC på Biowares forum häromdagen

Tyvärr så fick jag ingen box, utan en spelnyckelgrej och får tanka hem det från EA Store med EA Download Manager.

Lite trist att se "Releasing in: 8 days 10 hours" i programmet, då det släpps i Nordamerika i morgon.

Medlem

Storymässigt är spelet riktigt riktigt bra..

Det är inte jättesnyggt eller har jättebamsiga miljöer, ändå har det fruktansvärda prestandaproblem (kass ojämn framerate, massor av texturpopins)

Dom världarna man kan landa på är bara överdrivet bergiga (för att få dom verka större än dom egentligen är) och i stort sett likadana allihopa (en eller 2 anomalys man kan undersöka, en ruin och kanske ett pirathideout som är tillverkat av ungerfär en av 5 prefabs som finns)

Utrustningsmässigt är det rena skämtet, skitdåligt inventorysystem utan någon som helst översikt, rustningar och vapen finns det typ ett gäng grundmnodeller av som alla har samma mesh men olika texturer, (ja det finns ett par undantag, men inte många) samt att dom heter i stil med "scans falukorv deluxe *"

där * är ett nummer mellan I och X som indikerar level på saken i fråga.

Så nej, det är inte så bra som alla säger.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Tack Zymac


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Storymässigt är spelet riktigt riktigt bra..

Det är inte jättesnyggt eller har jättebamsiga miljöer, ändå har det fruktansvärda prestandaproblem (kass ojämn framerate, massor av texturpopins)

Dom världarna man kan landa på är bara överdrivet bergiga (för att få dom verka större än dom egentligen är) och i stort sett likadana allihopa (en eller 2 anomalys man kan undersöka, en ruin och kanske ett pirathideout som är tillverkat av ungerfär en av 5 prefabs som finns)

Utrustningsmässigt är det rena skämtet, skitdåligt inventorysystem utan någon som helst översikt, rustningar och vapen finns det typ ett gäng grundmnodeller av som alla har samma mesh men olika texturer, (ja det finns ett par undantag, men inte många) samt att dom heter i stil med "scans falukorv deluxe *"

där * är ett nummer mellan I och X som indikerar level på saken i fråga.

Så nej, det är inte så bra som alla säger.

precis som gta dårå ^^,
Jämnför dem inte menar bara att gta inte heller behöver vara så bra som alla säger, många säger att de bara är samma ramsa igen med uppdaterad grafik så och jag håller med gta var aldrig lockande för mig.

Detta har sett intressant ut men får se vad folket ger för feedbac i NM först innan jag överväger köp.

Medlem
Skrivet av Zymac:

Så nej, det är inte så bra som alla säger.

A clear case of Terminal Consolisis

XD


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Action-delen såg ganska stel ut.. Dialog-biten var dock nice..

Inaktiv

Det här spelet har fantastisk story och oöverträffbara dialoger (röstskådespeleri, gester, ansiktsuttryck är otroligt verklighetstrogna). Stridssytemet är ok, funkar bra och är lätt att komma in i. "Replay value" är stort, då man kan få helt andra konsekvenser beroende på de val man gör
Lite orolig hur PC portningen kommer stå sig, rent prestandamässigt...


signatur

All men are cremated equal

Medlem

Om detta var spelat på PC-portningen blev jag direkt ENORMT besviken. =(
Men jag måste säga som alla andra - SHIT i hela ... ja .. vadsom .. dialogen verkar ju underbar!

KoP
Medlem

Personligen tycker jag absolut inte spelet är dåligt.. annars hade man ju inte spelat om det 3 gånger. Underbar story och karaktärer.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag vann Mass Effect till PC på Biowares forum häromdagen

Tyvärr så fick jag ingen box, utan en spelnyckelgrej och får tanka hem det från EA Store med EA Download Manager.

Lite trist att se "Releasing in: 8 days 10 hours" i programmet, då det släpps i Nordamerika i morgon.

Det är lite märkligt. Det står ju på förstasidan på http://www.electronicarts.se/ att om man köper det via EA Store får man det en vecka tidigare än release i Sverige, dvs. den 29/5-2008.

Medlem

Det finns tre reviews för PC versionen ute på Metacritic. De säger alla att portningen till PCn är rätt bra:

http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=189703&sk...

Citat:

Porting a console game to PC is a process that can go very wrong - but thankfully Mass Effect reaches its apex on the PC. BioWare have made a game that flatters the PC's controls so perfectly that the 360 version feels, in comparison, as effective as a papier-mâché hammer. Gone without trace are the clunky UI and irksome combat of the 360 - with the mouse and keyboard, players can look forward to a smoother, more enjoyable and better-looking escapade than their sofa-bound siblings.

Medlem

Hade de gjort ett spel baserat på bara dialogerna och förflyttat striderna till cutscenes hade detta blivit bland de bättre rollspelen någonsin. Istället så känns det som att oberoende av vilka alternativ du väljer i dialogerna så får de samma utgång. Det är endast vid 2-3 tillfällen där det faktiskt sker något som påverkar resten av spelet.... Det var ett schysst spel att kuta igenom på 12h (jag spelade main storyn) men det fanns inget sug för mig att faktiskt stanna kvar i världen och traggla vidare på de öde planeterna.

Medlem
Skrivet av LantisBo:

Det är lite märkligt. Det står ju på förstasidan på http://www.electronicarts.se/ att om man köper det via EA Store får man det en vecka tidigare än release i Sverige, dvs. den 29/5-2008.

Tror det menas att man bara kan ladda hem en vecka innan spelet "släpps", men att det sedan måste ligga på hårddisken en vecka innan man kan aktivera det och spela det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av LantisBo:

Det är lite märkligt. Det står ju på förstasidan på http://www.electronicarts.se/ att om man köper det via EA Store får man det en vecka tidigare än release i Sverige, dvs. den 29/5-2008.

Tror det menas att man bara kan ladda hem en vecka innan spelet "släpps", men att det sedan måste ligga på hårddisken en vecka innan man kan aktivera det och spela det.

Ja, det har du nog rätt i, vad meningslöst...

Inte mycket till 'extra' när man förköper det då.

"Dom världarna man kan landa på är bara överdrivet bergiga (för att få dom verka större än dom egentligen är) och i stort sett likadana allihopa (en eller 2 anomalys man kan undersöka, en ruin och kanske ett pirathideout som är tillverkat av ungerfär en av 5 prefabs som finns)"

Just detta gjorde ju mig lite besviken


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Som tur är gillar man verkligen RPGer med mycket dialog. Detta ska bli kul.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

^- Mycket dialog? I jämnförelse med vad? Mass effect är ju ett skämt rent "text" mässigt om man jämnför med t ex planescape torment.

Inaktiv

E rejält sugen på detta spelet hoppas abra det inte blir för krävande för nån av datorerna


signatur

Where's your crown King Nothing?

1
Skriv svar