Exklusivt - film från Far Cry 2

Medlem
Medlem

Utvecklas det till krysslåda samtidigt så är det ett steg eller två tillbaka tekniskt jämfört med crysis, det är nog därför det ser stelt ut.


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem

Ser ballt ut, men varför heter det FarCry 2? Vad har det för koppling till FarCry?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

signatur

I'm the broken one who fixed it.

Inaktiv

är det bara jag som tycker att frameraten va väldigt låg?
o djuren sprang ju slowmotion

Medlem

Har alltid varit tveksam och tyckt det såg stelt ut sen jag såg dem första filmerna, visserligen var trailern fet men jag ser inget som tyder på att de skulle ha fixat mina farhågor.

Kan alltid hoppas att den strategiska biten gör spelet roligt att spela med eld and whatnot, för att inte nämna miljön kommer vara intressant, finns inte så många spel som utspelas i nutida afrika.

Tror inte jag kommer gilla det om jag förväntar mig ett crysis då jag gillade det spelet som fan, bättre att ha lite lägre förväntningar och ta spelet för vad det är.

Medlem

Dom verkar få till en riktigt skön stämning tycker jag


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv
Skrivet av Angelino:

crysis var bra, men storyn var både kort o trist.
Tror detta kommer vara mkt bättre, plus att världen ser mkt mer levande ut än crysis

Verkligen, här ser världen realistisk ut, Crysis känns fake på något sätt trots fina grafiken.

Det fanns ingen HD version av trailern? Så man kan se lite mer detaljer.

Ozo
Medlem

Såg väldigt lovande ut tills det börjades skjutas hej vilt supermegauberaction!! yea oooooh yeeea!!

är mer stealth typen =/

Inaktiv

Var det bara mina ögon eller laggade filmen tidvis ?
Ser riktigt bra ut, väntar med spänning, fast jag ser mer fram emot BiA:HH.

Fick en känsla av att historien möjligtvis är bra ut i från hur kommentatorn berättade, hoppas på det, inte allt för ofta man ser spel med bra historier.


signatur

http://www.rainbowsix-vegas.net - Rainbow Six: Vegas community

Medlem
Skrivet av Ozo:

Såg väldigt lovande ut tills det börjades skjutas hej vilt supermegauberaction!! yea oooooh yeeea!!

är mer stealth typen =/

var för att visa spelet, lite mer spännade att se en sån trailer än en snubbe som ligger still i ett buskage i 2minuter och väntar på att nån ska ga förbi.

så klart man kan stealtha


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Medlem

miljöerna ser fett keffa och trista ut.

Man kan välja hur man ska ta fienden, man kan plocka av dem på distans, gå in och köra Rocky eller så kan man vänta tills det blir natt och bränna dem :evil:

Sen angående miljön....

Det kommer finnas alla sorters vegitation på ön(?) som kommer passa oss alla på olika sätt.... men dock så tror jag att det finns mest av öken/savann/stepp


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Angelino:

crysis var bra, men storyn var både kort o trist.
Tror detta kommer vara mkt bättre, plus att världen ser mkt mer levande ut än crysis

Verkligen, här ser världen realistisk ut, Crysis känns fake på något sätt trots fina grafiken.

Det fanns ingen HD version av trailern? Så man kan se lite mer detaljer.

Gametrailers har en HD film här.
http://www.gametrailers.com/player/34491.html

Ser "lagom" nice ut. Men FarCry? Hmm...

edit: Hoppasan. här var man duktigt sen. Såg nu att den redan ligger i fz's arkiv.

Medlem
Citat:

gå in och köra Rocky

Rocky? Ska du gå in och boxas? Själv skulle jag nog hellre köra en Rambo!

Meh... var är Jack Carver...? Det är ju han som ÄR Far cry, iaf för mej! Han och hans röda fina skjorta!

Visst är väl det här samma utvecklare som gjorde ett strålande jobb med Far cry instincts till Xbox (Och 360)?


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem

Såg najs ut orkar nog inte skaffa nytt grafikkort bara för att ^^
Schysst med skuggan i lavetten på jeepen...me like, detaljer detaljer...

Dock är det inget spel för mig... men såg najs ut iafa...

Medlem

Crysis var nära fotorealism på en del ställen. Detta ser däremot ut som typisk konsollgrafik år 2007/2008 - stelt, det mesta är onaturligt gulaktigt och alldeles för överdrivna bloom-effekter. Ser ut som man tittar genom en immig glasruta.

Inaktiv

ojoj, där tar du fel. Ta och skaffa glasögon, grafiken är i klass med crysis:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/v/vi042d7sy9lqmuabxcrfegth31n5w...

Onaturligt gulaktigt? Ta och besök afrika så får du en annan uppfattning. Stelt? på vilket sätt är det stelt? Sedan är det HDR som använder, inte bloom. Och glasrute effekten är ett noicefilter och det ska vara så, grafiken passar bättre då.

Medlem

Håller faktiskt med Frux här. Crysis har mycket skarpare och mer realistisk grafik.

Far cry 2 påminner väldigt mycket, rent grafiskt, om Far cry Instincts - även om det är långt mycket snyggare. Alldeles för mycket effekter på grafiken.

Men men - FCI var hur grymt som helst, och det tror jag det här också blir!


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Medlem
Skrivet av aNoN_:

ojoj, där tar du fel. Ta och skaffa glasögon, grafiken är i klass med crysis:
http://www.fz.se/bilder/arkiv/v/vi042d7sy9lqmuabxcrfegth31n5w...

Onaturligt gulaktigt? Ta och besök afrika så får du en annan uppfattning. Stelt? på vilket sätt är det stelt? Sedan är det HDR som använder, inte bloom. Och glasrute effekten är ett noicefilter och det ska vara så, grafiken passar bättre då.

Ta på dig glasögon själv du och titta på bilden du länkar till. Helt oskarp och gulaktig. Kan ju visserligen bero på ljussättning efter klockslag osv men alla bilder verkar se likadana ut. Kollar man på Planet Earth på Blu-ray filmat i Afrika så kan jag tala om för dig att det inte ser så där gult ut.

Är ju kul att spel har olika grafisk stil och sånt kan ju vara en fråga om tycke och smak i slutändan. Men folk är ju roliga som påstår att Crysis skulle se sämre ut, rent grafikmässigt: http://www.h2vista.net/innergoat/net/crysis_demo/Crysis_2304x...

Medlem

Haha, lär bli sjukt kul. Verkar änna som många nya spel kommer utspela sig i afrika.. aja, kan nog bli kul. lite oväxling skadar inte. är dö trött på att nästan alla spel utspelar sig i städer eller inomhus. lätt att ja ska slakta massa afrikanska djur, syrran mig är en såndär greenpeace fjant. så jag måste visa henne ;P

Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

miljöerna ser fett keffa och trista ut.

Aah baxa baxa, gussen gussen. Blatte blatte...

I alla fall, grafiken ska vara sådan. Kornig, det är ett filter. Skarp grafik passar inte in på nåt sätt. Men håller med, det hade bart bättre. Men dålig grafik är det inte.

Medlem

Ser så jäkla "stelt" ut imo. Och som någon klagade på, ruskigt dåligt bildupdatering i alla videoklipp jag sett från spelet - samt att gameplay inte verkar vara annat än PANGPANG allt som rör sig (även om man kan köra som sniper/smyga med bajonett så känns det onödigt om AI är så pass kass).

Och just bildupdateringen stör mig, då grafiken är långt ifrån Crysis (exempelvis karaktärer: http://www.rage3d.com/board/showpost.php?p=1335442024&postcou... så skriker detta "o-optimerat!" just nu...

Skrivet av SteinbergX:
Citat:

gå in och köra Rocky

Rocky? Ska du gå in och boxas? Själv skulle jag nog hellre köra en Rambo!

Haha, you got me there.
Självklart menade jag Rambo
Kanske beror på att det är samma snubbe


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

12
Skriv svar