En tisdag i Milano

Redaktör
En tisdag i Milano

Är just hemkommen från en dagstripp till Milano i tjänsten. Vad jag gjort får jag inte berätta förrän nästa vecka, men under sisådär 400 mils resande på 16 timmar hinner man konstatera ett och annat. Till exempel detta:

  • Spelredaktörer vantrivs med att gå upp 04:45.

  • Att bo 15 minuters bilväg från Arlanda har sina fördelar. T.ex. att uppgång klockan 04:45 är att betrakta som sovmorgon.

  • På Kastrup kostar en stor mugg java ungefär 40 spänn.

  • Spelredaktörer som tvingats upp 04:45 köper gladeligen en stor mugg java för ungefär 40 spänn.

  • Spelredaktörer blir griniga när växeln för 20-eurosedeln de betalar svindyrt kaffe med är danska kronor.

  • Utan två mellanlandningar hade 16-timmarsresan tagit typ 12.

  • Italienare tutar.

  • Centrala Milano är en lång bilkö. Att tuta hjälper inte.

  • Den här kåken är sjukt mäktig, även om man bara ser den i en minut från ett bilfönster.

  • Det finns fler lyxiga modebutiker i Milano än hemma i Rotebro.

  • Espresso är gott, också i Italien.

I övrigt tar resande och flygplatsstress fram det absolut värsta hos vissa. Vid boardingen på planet från München till Stockholm fick i dag föreningen "Vidrigt beteende" en ny hedersmedlem, en äldre herre som satt sig på fel plats. Han visades vänligt rätt av personen som skulle sitta där, men väl vid rätt stol satt en annan äldre man, som också missförstått den usla platsmarkeringen. Den senare letar efter biljetten, då börjar herre #1 vifta frenetiskt med biljetten cirka fem centimeter från näsan på honom och halvskrika "FLYTTA DIG, DET HÄR ÄR MIN PLATS!". Herre #2 behåller (otroligt nog) lugnet, förklarar vänligt att han ska kolla sitt platsnummer, men herr irriterad härjar vidare på samma sätt som innan.

Osannolikt grisigt beteende, särskilt när han hade gjort exakt samma misstag själv en minut tidigare. Men det slutade otroligt nog utan blodvite. Vilket känns som en besvikelse...

Spelet då? Embargot upphör den 23:e, utförlig rapport utlovas.

#blogg


signatur
Medlem
En tisdag i Milano

får jag gissa på army of two : 40th day ? .

varför är det hemligt föresten att du var och tittade på det spelet för ? .

är väl snarare att du inte får berätta vad du tyckte om det förens den 23e ?


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Redaktör

Gissa får du men du får inget svar. Förmodligen får jag prata om spelet innan embargot lyfts, men det brukar kunna vara lite oklarheter kring dessa saker så för att inte reta upp någon boss i onödan är det bäst att vara tyst. Och förhoppningsvis blir nån lite nyfiken.


signatur
Medlem

hehe . fast är nog ganska säker på att du var och såg detta spel. då jag vet att du inte var ensam om att åka och titta på detta spel.

fast man kan ju ha fel

jo sant bättre att inte försäga sig alltså.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Haha, de kör som dårar i Milano. Totalt kaos känns det som. Skulle själv knappt våga mig in i trafiken med bil.

Såg du hur de fickparkerar? På tvären med små bilar.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Rotebro är nog bäst.

1
Skriv svar