Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

jag skulle föreslå att du köper kylpasta innan du tar loss kylningen

vad gäller processorkylning är det troligen bäst att köpa helt ny kylning snarare än bara en fläkt, men då ska du först vara säker på att din boxade kylning är dålig...

Ok, då kollar jag kortet imorrn
Men jag vet inte om min fläkt är dålig, bara det att den håller sig i 39-41 i windows. Men jag skaffar nog några andra nödvändiga saker innan. Ville mestadels veta ifall att det var möjligt


signatur

That is that, that that is doing!

Inaktiv

Hmm.. ska jag ha kvar min passiva kylare kvar på kortet när jag sätter på den där fläkten eller ska jag ta bort den?


signatur

That is that, that that is doing!

Inaktiv

Den bör du nog ha kvar.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

nj
Medlem
Skrivet av Magic Mushroom:

Så det bästa / mest prisvärda (om jag inte missuppfattar helt) är att köpa ett 7600GS med märket Gigabyte och överklocka det en hel del?

Har alla GS passiv kylning?
Tål den passiva kylningen överklockning?

Njae, länkade till det där testet för att du skulle få en uppfattning om skillnaderna mellan 7600GS och GT-korten.
Gigabytes passivt kylda 7600GS är dessutom rätt dyrt (under 100 kr billigare än Albatrons 7600GT tex).
Mest prestanda för pengarna av de två kretsarna ger 7600GT, särskilt om du spelar i lite högre upplösningar än 1024x768 och har grafikförbättrande funktioner påslagna.
Vill du komma undan så billigt som möjligt så är nog Palit Geforce 7600GS Sonic ett bra alternativ då det kommer fabriksöverklockat, däremot så krävs det rätt rejäl överklockning av ett 7600GS (vilket testet jag länkade till visar) för att det ska börja bli jämförbart med ett 7600GT i dess orginalutförande, så imho är 7600GT det kort som är bäst att satsa på då det skiljer 200-300 kr mellan de olika korten.

Inaktiv

Ok.
Jag kollade även på prisjakt efter billigaste 7900gt - det låg på runt 2000. Är det ett prisvärt kort?

Men.. problemet kvarstår att datorn stannar till och blir svart - har köpt fläk+arm.
Nu förtiden blir det även bluescreen i 1/2 sekunder och så rebootar datorn.
Jag kollade tempen inne på Nvidias menyer på grafikkortet och den låg på 38+grader. Andra programmet måste ha visat fel.

Så det kan inte vara hettan det är fel på.

Tack på förhand.


signatur

That is that, that that is doing!

Inaktiv

Inte orkar läsa tråden igen. Har du kollat så att ramminnena är hela och rena?

Angående nytt grafikkort så verkar 7900GTO ha kommit i lager! http://www.prisjakt.se/produkt.php?p=127183
Snabb core, kan nog pushas lite till om man vill. Minnena luktar 1.4ns så där finns nog inte så mycket mer att hämta... Snabbt kort non the less till ett rätt attraktivt pris.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Ajajaj, vilket kort!
Jo.. det är så att min dator laggar fast någon sekund och sedan blir svart. Nu har jag installerat av drivsarna till grafikkortet för att sedan installera nya (som inte funkar känns det som).
Jag har inte märkt av detta lagg sen jag avinstallerade drivsarna. Det ger iaf en vink av vad som orsakar det hela.

Jag laddade ner drivsar som någon hade länkat här på sidan men ingenting hände.


signatur

That is that, that that is doing!

12
Skriv svar