Alla nya spel crashar för mig? Nån som vet varför?

Inaktiv
Alla nya spel crashar för mig? Nån som vet varför?

Jag har problem med crashar på nya spel, och det är alltid samma sak.
Det hela började med att jag skaffade FEAR för typ ett år sedan. Det crashade hängde sig ljudet loopade, var tvungen att manuellt starta om datorn. Jaha tänkte ja och byte spelet mot Call of duty2, varvade på alla svårighetsgraderna. Sedan spelade jag inte så mycket på ett tag. Skaffade Ghost Recon Advanced Warfighting för en månad sedan, samma sak som med FEAR(crash på samma sätt). Ingen lösning. Skaffade Age of empires 3 samma sak. Och idag så föll hammaren över Prey. Precis samma sak.

Jag satt och bet ihop under hela början utav spelet, crasherna brukar ske efter en viss tid(typ fem min). Crash precis när man skall snacka med tjejen i början. Vad är det för fel?

Alltså det har alltid varit helt okej grafik till och med på GRAW, och flyt liksom. Det enda "ny" spelet som verkar funka är DOOM3, fast det är lite segt.

Jag har skaffat ny drivrutiner till grafik-kortet, didn´t help.

Kan nån hjälpa mig? Alltså skulle detta lösa sig skulle jag gråta av lycka.

(har inget internet på min dator, måste gå och låna, vilket gör det svårare att skaffa drivrutiner)

Kan det ha med överhettning att göra?

__________________
Dell dimension 4600, geforce 6600 gt, 1536 ram,:(

Inaktiv

kör med öppet skal och ev. en fläkt för att se om det handlar om överhettning.

Annars kan det vara ljudet, prova stänga av allt ljud i spelet om möjligt och prova dig fram.

Som lätt överkurs kan du köra dxdiag.exe och ta ner all acceleration på ljudet å.

VM i uteslutningsmetoden.

/ÅkeTråk

Medlem

Låter som samma problem som jag har.
Jag fick förklaringen att mitt Kingston DDR2 RAM jävlas av killarna som byggde datorn.
Hur gammal är datorn? Har du chans att kunna använda garantin, gör det så fort som möjligt.

EDIT: Fan, jag kan ha fel på namnet på RAM:et, kanske var det Kingston jag skulle byta till. I vilket fall, jag tror det är ditt RAM. Och fråga i rätt forum, då är det större chans att du får hjälp.

Medlem
nj
Medlem

Ladda ner SpeedFan och kontrollera temperaturerna i din dator, posta dem gärna i tråden.

Medlem

Prova även att rensa processorfläkten från damm. Kanske inte hjälper men det skadar inte heller.

Vad har du för ljudkort?
Hade ett Audigy kort förut och hade liknande problem som du har, hände tom med att det hängde sig ute i windows. Plockade ur det och provade med sunkkortet som sitter på mammabrädan och då funkade datorn fint som snus.


signatur

Insert funny qoute here

1
Skriv svar