PC Gamer-tävling - vinn bärbar monsterdator

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av McKain:

fins det nån info om spec på m1730 det är dom lottar ut?

Kolla dell.se

Köp tidningen och läs vilken dator det handlar om i deras test

Inaktiv

Har redan en sådan


signatur

The only one: DutyEA

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Men allvarligt.
Kan ni inte sluta kräva "motivation" i alla tävlingar. Det är ju ändå inget som ni bevisligen tittar på och fyller därför ingen funktion.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Antikvitet

mosoloa1:

Skrivet av John:

FZ måste, precis som alla andra privatpersoner och juridiska personer i det här landet, följa svensk lagstiftning.

Det finns en lag som kallas lotterilagen. Den säger att ingen får anordna ett lotteri och ge bort priser baserat på slump. Därför måste alla tävlingar vara "prestationsbaserade", det vill säga slumpen får inte avgöra vem som vinner. Hade vi haft bara tre flervalsfrågor hade det blivit flera hundra, om inte flera tusen, som hade rätt svar och vi hade fått lotta fram en vinnare. Det hade räknats som ett lotteri.

Alltså måste vi avkräva er en slogan eller en motivering, för att baserat på prestation kunna välja en vinnare. Detta kommer inte försvinna och kan ni inte acceptera det råder jag er till att inte delta i tävlingen. Det gör att de med större förståelse för svensk lag har större chans att vinna och det tycker jag är en bra sak.

Är du analfabet, dum eller bara dryg? Jag börjar tröttna på ditt ständiga trollande.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag kan inte fylla i mina svar i frågorna!? Vad ska jag göra?

Redaktör
Skrivet av Kraver:

Jag kan inte fylla i mina svar i frågorna!? Vad ska jag göra?

Du måste fylla i namn, adress och andra uppgifter i din profil.


signatur
Medlem

Kraver: Har du fyllt in all information angående dig själv i din profil? (Adress, namn, ålder o sånt)

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av HYBRiS:

Men allvarligt.
Kan ni inte sluta kräva "motivation" i alla tävlingar. Det är ju ändå inget som ni bevisligen tittar på och fyller därför ingen funktion.

Läs gärna tråden innan du skriver i den, så onödigt med samma sak igen om det redan har fått ett svar. Två ggr om dessutom.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hoppas jag vinner *håller tummar å tår*

Inaktiv

Blir väl någon motivering som: Det bästa med en laptop är drickabehållaren. Som vinner tävlingen.

Medlem

Hur många tävlar egentligen? 300? 500? å då blire en chans på
1:300 att vinna, med andra ord. Inte en chans i helvetet att man vinner :/

Medlem

Det är ännu mindre chans om man inte tävlar alls? ;>

Det är en gratis tävling, ni offrar typ 10 minuter på att googla svaren eller liknande och kommer på en semifyndig kommentar och sen är det klart. Varför ska alla vara så jävla negativia till tävlingar?


signatur

Videomupp

Medlem

Helt klart intressant

Medlem

Hmm, men tittar man då inte alls på motiveringen som alltid finns med på något sätt?

Då sitter ju jag och försöker vara finurlig helt i onödan Men antar att det ändå måste finnas någon sorts genomblick av svaren och motiveringarna.. förhoppningsvis.

Medlem
Skrivet av John:

FZ måste, precis som alla andra privatpersoner och juridiska personer i det här landet, följa svensk lagstiftning.

Det finns en lag som kallas lotterilagen. Den säger att ingen får anordna ett lotteri och ge bort priser baserat på slump. Därför måste alla tävlingar vara "prestationsbaserade", det vill säga slumpen får inte avgöra vem som vinner. Hade vi haft bara tre flervalsfrågor hade det blivit flera hundra, om inte flera tusen, som hade rätt svar och vi hade fått lotta fram en vinnare. Det hade räknats som ett lotteri.

Alltså måste vi avkräva er en slogan eller en motivering, för att baserat på prestation kunna välja en vinnare. Detta kommer inte försvinna och kan ni inte acceptera det råder jag er till att inte delta i tävlingen. Det gör att de med större förståelse för svensk lag har större chans att vinna och det tycker jag är en bra sak.

Jag föredrar i så fall betydligt svårare och fler frågor än de nuvarande fåniga, och totalt meningslösa "motiveringarna".


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Redaktör

Hybris: utslagsfrågorna är ett sätt att slippa krångla till det. Enbart frågor gör tävlingsskapandet väldigt krångligt och tidskrävande för oss, utslagsfrågor förenklar saker och ting avsevärt. På det sättet kan vi skapa fler tävlingar.


signatur
Avstängd

Jag tycker att den röda "faden" som crew får ser farlig ut när man scrollar igenom sidan :S

Fin laptop att vara med att tävla om

12
Skriv svar