Hjälp med nytt grafikkort

Inaktiv
Hjälp med nytt grafikkort

Tänkte köpa mig ett nytt grafikkort, men kan inte så mycket om såna, så därför behöver jag er hjälp. Vill kunna lira spel som Battlefield 2. Någon som kan hjälpa mig att hitta något billigt grafikkort som klarar av Battlefield 2? Helst något under 800 kronor.

nj
Medlem

Är det för AGP eller PCI-Express?

Inaktiv
Inaktiv

Begagnat kanske vore något då? X1600-kort borde klara det fint på medium i alla fall. X800-serien klarar mediumgrafik och X1600 bör vara snabbare. Hittade ett X1600XT för 800 på blocket. Finns säkert andra kort i den prisklassen också...

Det på blocket var visst för PCI-e. X800-serien går dock för runt 800. X800GTO nytt för AGÅ 1000 kr enligt prisjakt. Mycket klockvänligt och går i många fall att låsa upp om man vill.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Har bestämt mig för att köpa ett bättre grafikkort för runt 1000 kronor istället. Hittade det här grafikkortet. Är det bra, eller kan jag få bättre för pengarna?

nj
Medlem
Skrivet av basseAEG:

Har bestämt mig för att köpa ett bättre grafikkort för runt 1000 kronor istället. Hittade det här grafikkortet. Är det bra, eller kan jag få bättre för pengarna?

Nackdelen med att köpa begagnat är att det kan vara lite si och så med garantier (du bör iaf ha garanti kvar från tillverkaren, dock så finns det risk för att butiken det är köpt från anser att garantin inte gäller dig då kvittot står på någon annans namn).
Dessutom så kostar ett nytt Leadtek Geforce 7600GS 256MB bara 20 kr mer (exkl frakt då).

Har ibland sett Geforce 6800GT-kort för ungefär tusenlappen på Blocket, och även om det är ett äldre grafikkort så är det snabbare än 7600GS överlag sett om jag inte missminner mig fullständigt. Dock så lär väl garantin vara rätt förverkad på ett såpass gammalt kort vilket kan vara en nackdel.

1
Skriv svar