PC- och 360-gamers får samsas i Age of Conan

Robot
Medlem
PC- och 360-gamers får samsas i Age of Conan

Där ser man (*Fatta inget*)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Kan bli fint, men då medelåldern över xbox live inte verkar vara så värst hög, så skulle jag nog föredra enskillda servrar. Btw AoC rules!

Medlem

det va på tiden det insiativet kom nu får vi hoppas det blir mer och mer av detta

Medlem

Förhoppningsvis går detta bra fast är tveksamt till det.

Att lira ett MMORPG med en kontroll som har runt 10 knappar mot spelare som har tangentbord och mus låter inte särskilt lockande om man ska vara helt ärlig.

Fast man kan alltid hoppas.

Inaktiv

det skulle vara trevligt


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Haha visste inte att det skulle släppas till 360. Känns som att det lär vara 10 gånger så bra på dator.

Medlem

Damn vilken tid det tog innan någon annan tog upp detta... FFXI har ju haft detta i mängder av år. >_>

Medlem
Skrivet av Turgon:

Förhoppningsvis går detta bra fast är tveksamt till det.

Att lira ett MMORPG med en kontroll som har runt 10 knappar mot spelare som har tangentbord och mus låter inte särskilt lockande om man ska vara helt ärlig.

Fast man kan alltid hoppas.

Glöm inte att det är möjligt att plugga in tangentbord även på xbox360 och jag tror det är betydligt bekvämare och trevligare att sitta och lira i fotöljen med den bekväma handkontrollen och spela på storbildstv.

Medlem
Skrivet av Kamikaze:
Skrivet av Turgon:

Förhoppningsvis går detta bra fast är tveksamt till det.

Att lira ett MMORPG med en kontroll som har runt 10 knappar mot spelare som har tangentbord och mus låter inte särskilt lockande om man ska vara helt ärlig.

Fast man kan alltid hoppas.

Glöm inte att det är möjligt att plugga in tangentbord även på xbox360 och jag tror det är betydligt bekvämare och trevligare att sitta och lira i fotöljen med den bekväma handkontrollen och spela på storbildstv.

Gör det? Skönt för de som har 360 då. Tänkte först att det blir lite svårt för dem om de ska skriva utan tangentbord osv. Blir enklare med tangenbort iallafall. Antar att det går att plugga in mus också då?

Medlem

Han menar nog det där tangentbordet som man pluggar fast i sjävla handkontrollen. Smidigt värre!

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Han menar nog det där tangentbordet som man pluggar fast i sjävla handkontrollen. Smidigt värre!

Nej nej, visst går det också, men vanliga tgb går att koppla in hur lätt som helst, använt i många spel själv, bl.a. GTA IV.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

AoC använder ju faktiskt inte mycket mer än 10 knappar till attacker

Inaktiv

Men det skall aktiveras kombos och kastas spells också.

Men de har säkert lösningar på det.

Inaktiv

Som sagt kan säkerligen mini-tangentbordet som man kan köpa med Messenger Kittet användas, även om jag själv föredrar att voice chatta när jag sitter med xboxet. Bra att AoC kör på samma servrar oavsett plattform dock. Har faktiskt funderat på hur stort genomslag ett MMOG skulle kunna få på Xbox jämfört med PC.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Kamikaze:
Skrivet av Turgon:

Förhoppningsvis går detta bra fast är tveksamt till det.

Att lira ett MMORPG med en kontroll som har runt 10 knappar mot spelare som har tangentbord och mus låter inte särskilt lockande om man ska vara helt ärlig.

Fast man kan alltid hoppas.

Glöm inte att det är möjligt att plugga in tangentbord även på xbox360 och jag tror det är betydligt bekvämare och trevligare att sitta och lira i fotöljen med den bekväma handkontrollen och spela på storbildstv.

Gör det? Skönt för de som har 360 då. Tänkte först att det blir lite svårt för dem om de ska skriva utan tangentbord osv. Blir enklare med tangenbort iallafall. Antar att det går att plugga in mus också då?

Jag kan avslöja att det inte är så himmla lätt att skriva i AOC med tangentbord och dator heller :/
Är man i strid måste man repetetivt trycka på "slå"-knapparna (som i diablo), vilket ger en inget utrymme alls att hinna med att skriva något till ens polare eller förbipasserande.
Och är man inte i strid och skriver så finns det folk som skriver lika fort på konsol som vissa andra skriver långsamt på dator

Medlem

"krossplattformsspelande"? korsplattformsspelande? kul ord

Inaktiv

Kul! För övrigt är AOC ett av de bästa mmorpg jag har lirat. Kommer nog fly bort till Hyboria en längre tid framöver Funcom har verkligen lyckas!

Medlem
Medlem

http://images.webhallen.com/product/79357/large

För er som undrar hur det skulle gå att spela på en 360. Antingen den där eller en förbättrad, i den där kan man plugga in headsetet också.

Medlem

Vad dåligt, vill inte spela med en massa 13-14 åriga fjantar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Vad dåligt, vill inte spela med en massa 13-14 åriga fjantar.

Spela inte med dem då. Är bara att skriva /ignore *spelarnamn* i de flesta onlinespel för att slippa individer man inte orkar med

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:

Vad dåligt, vill inte spela med en massa 13-14 åriga fjantar.

Och varför skulle det vara 13-14 åringar ? :S
Tror nog det är lika många 14 åringar som äger dator som 360

Medlem
Skrivet av Rave:
Skrivet av Night Hawk:

Vad dåligt, vill inte spela med en massa 13-14 åriga fjantar.

Och varför skulle det vara 13-14 åringar ? :S
Tror nog det är lika många 14 åringar som äger dator som 360

Än så länge spelar majoriteten av dom WoW

Men det är som du säger.

soi
Medlem

soft o grinda framför tvn

Medlem
Skrivet av Rave:
Skrivet av Night Hawk:

Vad dåligt, vill inte spela med en massa 13-14 åriga fjantar.

Och varför skulle det vara 13-14 åringar ? :S
Tror nog det är lika många 14 åringar som äger dator som 360

Det är pappas dator och Xbox .;)

Medlem
Skrivet av Oxide:

"krossplattformsspelande"? korsplattformsspelande? kul ord

Heh, tänkte på det med.

Inaktiv

Ska bli kul att äga upp lite 360 noobs.

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

AoC använder ju faktiskt inte mycket mer än 10 knappar till attacker

jaha.. hur skall du kommunicera med andra spelare då?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

soi
Medlem

Man kopplar in ett usb tangentbort eller så kanske denna funkar fint.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=79357

12
Skriv svar