Ny information kring Gears of War 2:s onlineläge

Robot
Medlem
Ny information kring Gears of War 2:s onlineläge

Låter helt awesome!

Medlem

Singleplayer delen verkar väldigt likt föregångaren och jag vet inte riktigt om detta motiverar ett köp... Men blir väl svårt att låta bli


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Vadå som vi kunde se i första gameplay trailern?!

Medlem
Skrivet av Nimr0d:

Singleplayer delen verkar väldigt likt föregångaren och jag vet inte riktigt om detta motiverar ett köp... Men blir väl svårt att låta bli

Det är en uppföljare som kommer knappt två år efter originalet, kan inte bli så stora förändringar i gameplay på den tiden. Handlingen fortsätter ju där den slutatade i ettan och jag ser fram emot att få reda på mer om Gears-universumet.

Är jag förövrigt den enda som gillade handlingen i ettan? Tycker den har fått tagit oförtjänt mycket stryk.

Själv förhandsbokade jag spelet direkt efter att jag såg gameplay-videon. Längtar redan.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Flakmonkey
Skrivet av mr.bear:

Är jag förövrigt den enda som gillade handlingen i ettan? Tycker den har fått tagit oförtjänt mycket stryk.

Tycker detsamma... Visst den är löjligt matcho och temat är väl inte det mest orginella. Man har ju varit med om att en "ensam" soldat ska rädda världen från aliens. Men jag tycker ändå den håller riktigt bra för att vara en actiontitel och verkligen inte dålig. Den passar säkerligen många väldigt dåligt i smaken - jag menar den är ju inte så pretentiös som fina gamers är ute efter - men det borde man nog insett att det inte skulle ha redan innan.

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av mr.bear:

Är jag förövrigt den enda som gillade handlingen i ettan? Tycker den har fått tagit oförtjänt mycket stryk.

Tycker detsamma... Visst den är löjligt matcho och temat är väl inte det mest orginella. Man har ju varit med om att en "ensam" soldat ska rädda världen från aliens. Men jag tycker ändå den håller riktigt bra för att vara en actiontitel och verkligen inte dålig. Den passar säkerligen många väldigt dåligt i smaken - jag menar den är ju inte så pretentiös som fina gamers är ute efter - men det borde man nog insett att det inte skulle ha redan innan.

Exakt! En av de grejerna som gjorde att jag föll så pass mycket för Gears som jag gjorde är att det är grund och botten är ett rätt simpelt spel (menat på ett bra sätt). Jag tänker inte endast på handlingen, utan även gameplay:et och kontrollerna. Det är väldigt rakt på men har ändå lagom med intriger och funktioner för att man ska sitta klistrad framför TV:n/bildskärmen i flera timmar.

Och just de egenskaperna ser ut att vara kvar i tvåan, vilket gör att jag ser fram emot det med stor förväntan.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv

GoW var/är ett riktigt bra spel både spelmässigt och grafiskt vilket gör spelet till ett måste för alla actionfans som äger en 360, tycker jag. Däremot finns det en del svagare partier, bl.a. är det ganska likartade uppgifter som man genomför i spelet och många miljöer är tunnellika. Det kunde ha varit mer än "två" olika typer av fiender med. Dessa element är exempel på områden som jag hoppas att de förbättrar när GoW2 släpps.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Bullet Shield låter som den där saken i Halo 3 som har samma effekt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

"Onlineläget var knappast den mest omtalande delen i Gears of War "

haha okej whatever .. gear of war multiplayer var outstanding och är det fortfarande bästa multiplayer spelet som gjorts ...

n u d i e x

Inaktiv

Vill att man ska kunna flyga i spelet

Öppnare banor och låt oss få använda fordon

Medlem
Skrivet av showerguy:

Vill att man ska kunna flyga i spelet

Öppnare banor och låt oss få använda fordon

Nej

Inaktiv

Gow2 är ett av de mest efterlängtade i år helt klart. Att antalet spelare vid onlinematcher blir fler är den bästa nyheten angående spelet.

Dock har jag högre förväntningar på både Mafia II och Resident Evil 5. Hoppas verkligen RE5 kommer i år, extra plus för de då det kommer finnas Co-op på det via Xbox live och PSN (eller heter de PSN btw)?

1
Skriv svar