Medlem
8800 grafikkort

Hade tänkt att köpa ett 8800 GTX nu i helgen.
Har läst på forumet om att de flesta av er verkar vara överens om att det krävs 450W agg för att kräma ur kortet. Då får jag väl köpa det.
Men finns det nån bra butik här uppe i Stockholm som är bra och billiga som ni brukar handla hos kanske där jag kan köpa ett nätagg?

Vore finfint om ni hade telnummer och adress också..

Tack på förhand

Inaktiv

webhallen sveavägen 37 - 36 tror ja

http://www.webhallen.se


signatur

He went from an is to a was before he even had his breakfast.

Inaktiv

hade tänkt köpa ett 8800 GTS kort men jag undrar är det någon stor skillnad mellan GTS eller GTX?

tacksam för svar?

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

hade tänkt köpa ett 8800 GTS kort men jag undrar är det någon stor skillnad mellan GTS eller GTX?

tacksam för svar?

[http://korturl.se/ntmr]

Google is your Friend:heart:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Inaktiv

tycker ni att det är värt att lägga extra pengar på ett GTX kort?

Inaktiv

GTSen är enligt vissa rätt klockvänligt. Väldigt enkelt att göra och rätt effektivt. Spara din tusenlapp och klocka om du känner att du behöver mer kraft.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Eller som de flesta tycker, köp GTX om du kör upplösningar högre än 1600*1200, enligt de tester jag har sett så är det ju där man riktigt ser skillnaden mellan GTS- och GTX-korten.

Inaktiv

Ett tips kan vara att nVidia snart släpper en 320mb variant av 8800gts för ~3000kr.

Medlem

GTX är mer prestanda för pengarna.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

ja GTX kort är ju för jäkla bra.. men smakar det så kostar det

Inaktiv

http://www.overclockers.co.nz/ocnz/review.php?id=06vga00shoot...

fattade inte så mycket utav denna sida?

är det någon stor skillnad alls??

Inaktiv

någon som vet?

Medlem

Jag har ett 8800GTS å polarn ett 8800GTX, tycker inte skillnaden är så ofantligt stor... Möjligtvis i höga upplösningar men det har vi inte testat...

Jag kör i 1440x900 (widescreen) har testat F.E.A.R, DOOM3, Q4, BF2142, Rainbow6 m.m... Maxar all grafik i alla dessa spel med en FPS på 99> hela tiden...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

kommer det verkligen komma ett grafikkort som heter 8900?

nj
Medlem

Antagligen, har ju sedan Geforce 2-seriens tid släppts en del aningen förbättrade och optimerade varianter av grafikkretsarna som fått ett snäppet högre serienummer och/eller andra suffix.
Helt enkelt ett sätt att få den att leva lite längre så den gör skäl för utvecklingskostnaderna.

Inaktiv

då känns det lite onördigt att köpa ett bra kort just nu?

vad tror ni kommer vara skillnaden mellan 8800 och 8900?

Medlem

vem vet. å andra sidan kommer det ju ett kort efter 8900 så då kommer det ju kännas onödigt att köpa 8900


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

hehe du har väl rätt!
men är ett 8800gts bättre än alla andra dx9 kort förutom 7950gx2?

Medlem

ja det verkar så, en del ska ju ha fina överklockningsegenskaper också. x1950xtx ligger väl ganska nära i prestanda har jag för mig...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

är fotfarande osäler över mitt val ...... sista dagen idag på att ämdra mig. vet itne om jag vill ha ett gst eller gtx

Medlem

david_dellblom, i testerna som du länkade till en bit upp så ser man hur GTX sticker iväg på upplösningen 1600x1200 och uppåt. Kör du aldrig dessa upplösningar så är det nog lika bra att spara lite pengar och köpa ett GTS istället.

Inaktiv

mm det blev ett gts ...... och så har jag bara en 19 tums skärm

Medlem

Då gjorde du nog rätt i att köpa ett GTS tror jag.

1
Skriv svar