Ny Far Cry 2-trailer på gång

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Tompa:

Vadå entusiasm, det är budskapet som räknas.

Skrivet av Ajcon:

När slutade ni kalla er FragZone igentiligen?

Minns inte riktigt, men kring 2001-2002 skulle jag tro.

får man fråga varför? byta ut ett så coolt namn till bara två bokstäver?

DICE EA T2 R*
do i need to say more?

Alla dina exemplen är faktiskt förkortningar av längre namn, vilket inte är samma sak med FZ som tydligen inte skall vara en förkortning utan hela namnet. Det är inte samma sak.

Mamma Muuu.. är det duuuuu?

Nej, det är jag kråååååkan! HAHA!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

fInT soM fan


signatur

The only one: DutyEA

Medlem

För mig så kommer fz/fragzone/fz.se alltid att kallas för FragZone. Men domänen (som han säger i trailern) är ju fz.se vilket är helt korrekt.
Däremot är ju särskrivningen i trailern helt tragisk!

Medlem

Alltså om man googlar fragzone får man fram det här http://www.google.se/search?q=fragzone&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t...

"FZ - Fragzone
Sveriges största spelsajt som funnits sedan 1996. Här hittar du de senaste nyheterna om allt som händer i spelvärlden, det snabbaste filarkivet och de mest ..."

FZ borde ju rimligtvis vara förkortning på FragZone. Att folk börjat säga FZ istället för fragzone är ju en annan sak. Jag lär alltid säga FragZone och gammla rävar med mig. Medans de yngre generationerna kanske säger FZ. Men å andra sidan springer de ju runt och säger lol, asg, rofl till varandra i verkliga livet med.

Teasern om teasern var lika lamt som den var dryg. Som det skrevs innan. Lite väl overkill kanske! och När han nu snackar svenska borde det inte vara textat på eng? Rätt smidigt är väl att de lyckats med särskrivning. borde väl ändå stå fysikprogrammerare? aja!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Det var spännande det här.

Inaktiv

Är det en nationell exklusivitet eller internationell? För ifall det är en nationell exklusivitet så är det här bara löjligare än löjligt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

blä för stad. savann är ju inte direkt uttjatat. däremot djungel, skräpigt värre.

Inaktiv

Feminin snubbe goes otydlig svenska. Men blir nog spännande när man väl får smyga omkring i spelet själv och utforska. Fragzone for life! FZ är lungt en förkorting för mig, kommer alltid att säga fragzone.

Inaktiv

Hemskt moget att gnälla på hans kroppspråk och artikulation.

Antikvitet

Jag kan tycka att det inte är så konstig att hans svenska är lite knackig, han bor ju i Montreal, vem vet när han var hemma sist?

Skärp till er nu, att ens diskutera huruvida någon låter "gay" är så barnsligt och larvigt att jag blir mörkrädd. Tycker ni inte att det finns något intressantare att prata om när det kommer till Far Cry 2, som skulle kunna bli sommarens fps-hit?


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

ajajj sir!

ps, rofl... "låter gay" ingen här har sagt att han låter gay. Detta bevisar bara dina egna tankar rörande detta... haha

Inaktiv

John sa gay!
John sa gay!

Jag tycker att han låter helt jävla jättenormal men som fysikprogrammerare borde han jobba lite på att se nördigare ut.

Mindre ovärda kommentarer:
Ganska meningslöst klipp
Jag är positivt inställd till att ni visar upp svenska spelutvecklarproffs
Ge oss en intervju istället (på video)

Inaktiv

Är det bara registrerade fz medlemmar som får se trailern? Någon som vet?

Antikvitet
Skrivet av aNoN_:

ajajj sir!

ps, rofl... "låter gay" ingen här har sagt att han låter gay. Detta bevisar bara dina egna tankar rörande detta... haha

Jodå, det har visst yttrats men vi tog bort de inläggen.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Det tackar vi för!

Medlem

Har ni inte haft den där polen förut?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Har ni inte haft den där polen förut?

Ja den har visst återvänt. De fick kanske klagomål på att alla inte hunnit rösta

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Det tackar vi för!

Jag ber om ursäkt för denna kommentar som inte har något med artikeln att göra. Men jag måste lyfta fram alla sjukt roliga användarnamn som folk har. Ostmjuk hamster är ju helt hysteriskt kul! För att inte tala om Mamma mu eller de andra!

Härligt!


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Tompa:

Vadå entusiasm, det är budskapet som räknas.

Skrivet av Ajcon:

När slutade ni kalla er FragZone igentiligen?

Minns inte riktigt, men kring 2001-2002 skulle jag tro.

får man fråga varför? byta ut ett så coolt namn till bara två bokstäver?

DICE EA T2 R*
do i need to say more?

Alla dina exemplen är faktiskt förkortningar av längre namn, vilket inte är samma sak med FZ som tydligen inte skall vara en förkortning utan hela namnet. Det är inte samma sak.

jasså? skämtar du eller?, FZ kommer från fragzone som hälften av alla som snackar om det sagt.
och om du säger att folk inte säger hela namnet längre utan att dom kör FZ som "trademark" det gör även dom exempel jag har ovan. EA använder väldigt sällan electronics art, DICE använder aldrig hela namnet, jag minns inte ens vad C:et står för.

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Bluevortex:
Skrivet av Tompa:

Vadå entusiasm, det är budskapet som räknas.

Skrivet av Ajcon:

När slutade ni kalla er FragZone igentiligen?

Minns inte riktigt, men kring 2001-2002 skulle jag tro.

får man fråga varför? byta ut ett så coolt namn till bara två bokstäver?

DICE EA T2 R*
do i need to say more?

Alla dina exemplen är faktiskt förkortningar av längre namn, vilket inte är samma sak med FZ som tydligen inte skall vara en förkortning utan hela namnet. Det är inte samma sak.

jasså? skämtar du eller?, FZ kommer från fragzone som hälften av alla som snackar om det sagt.
och om du säger att folk inte säger hela namnet längre utan att dom kör FZ som "trademark" det gör även dom exempel jag har ovan. EA använder väldigt sällan electronics art, DICE använder aldrig hela namnet, jag minns inte ens vad C:et står för.

Ursprungligen så var det en förkortning ja. Men som jag förstod det så heter det bara FZ nu och inte är en förkortning längre. Men jag kan ju ha missförstått det hela.

EA använder sitt fulla namn på pressreleaser och på företagsinfo. Dice använder fulla namnet på sin hemsida. Jag ser inte att FZ använder fulla namnet fragzone längre någonstans på sidan, men jag har inte letat så mycket heller.

Här är en bild med alla företagsnamnen. FZ är den enda sidan som inte har sitt gamla fulla namn kvar under info. Enda stället jag hittade var det fortfarande stod fragzone var under historik.

Företagsnamn

12
Skriv svar