Inaktiv
En fråga

Hejsan allihopa.

Nu är det så att jag har haft bredband från
com-hem uppkopplat på min dator ett bra tag. Men för några dagar sedan fick jag en till dator från jobbet.

Min fråga till er är hur jag gör för att få internet att funka på båda datorerna. Vad behöver jag köpa? Jag mistänker att det är en router som behövs, men är inte säker, och i så fall hur funkar routern? och behöver jag köpa till några extra sladdar?

Har som sagt redan ett modem.

Tack på förhand.

nj
Medlem

En router är den enklaste lösningen på problemet, beror lite på hastigheten på din uppkoppling vad som kan vara bra att köpa (billigare routrar kan i många fall ha problem med överskrivningen av datapaket mellan WAN-porten och LAN-portarna och kan därför kraftigt sänka uppkopplingshastigheten).
Utöver det så är det väl egentligen bara nätverkskabel som behövs till varje dator (samt då en kabel från modemet/väggen till routern), om du nu inte vill köra trådlöst då trådlösa nätverkskort behövs.

Inaktiv

Okej, just nu går det en antennsladd från antenutaget till modemet, som sen är kopplat till datorn. Så jag behöver alltså bara koppla om så att båda datorernas sladdar går in i routern? Och att det även går en sladd från modemet in i routern?

Vad är det för sorts sladdar och var får jag tag på dem?

Inaktiv

signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

1
Skriv svar