Inaktiv
Dåliga färger!

Hej allihopa! Jag har precis lanat med mina kompisar och då såg ja att mina färger e MYCKET sämre än deras, och även att min maskin laggar lite mer. Min skärm är en riktigt gammal plattskärm som ja gav 600 kr för. Kan färgerna bero på det? Isåfall Vilken skärm ska man byta till?

Och lagget, Kan det bero på att man har en gammal socket a 2,2 ghz processor? och att man kanske ska byta till en AThlon Barton xp?

Tack på förhand // Awake

nj
Medlem

Färginställningar brukar kunna ställas in i drivrutinerna för ditt grafikkort och/eller för skärmen (om din plattskärm är ansluten via DVI så är det dock grafikkortets drivrutiner inställningarna får göras i).

Har själv en Athlon XP3200+ (2.2GHz) och märker inte av några större problem med spel, vad har du gör grafikkort? Installerat drivrutiner för alla komponenter i datorn (inkl moderkortet)?
Med "lagg", menar du eftersläpningar på skärmen? Isåntfall så kan det helt enkelt bero på att plattskärmen du har helt enkelt har för dålig responstid för att hinna med i spel.

Inaktiv

Jag har ett GF 7600. Och ja tror att det är ny uppdaterat, och ja har även 1,5 gb ram minne, så det borde räcka för Battlefield spelen, så det beror alltså på Processor och skärm?

nj
Medlem

Processorn vet jag inte, har inte spelat Battlefield-spelen på min dator så jag vet inte direkt hur krävande de är för en gammal Athlon XP.
Men som sagt, många äldre plattskärmar har verkligen problem med spel pga deras höga responstider så sk ghosting uppstår.

Inaktiv

Okej, Men har du någon bra spelskärm att rekommendera då?

Medlem

signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Okej tack så mycket!

nj
Medlem
Skrivet av wim_rules:

Lite låg maxupplösning på den bara.

När börjar man märka av ghosteffekten, vid vilken ms ungefär? Det finns många skärmar med 8 ms, funkar det bra för spel? Hmm en film spelas upp i 24 bilder per sekund och det blir ungefär 4 ms per bild så 8 ms är 12 bilder per sekund, det borde man märka känns det som.

Har använt en 8ms Hyundai L90D+ i rätt precis två års tid och aldrig upplevt ghosting i något spel jag testat (QW, Q2, Q3, Q4, UT2004, WoW, NWN, etc), eller filmer.
Har för mig det gick rätt hyfsat att spela med 16ms skärmar med, dock så kan de vara gränsfall.

Inaktiv

Lite låg upplösning på den va? Man vill ju spela i 1600x1200.

Någon som vet vid vilken ms man börjar märka av ghosteffekten? Det finns många skärmar med 8 ms t.ex., funkar det bra för spel?

Edit: Sorry nj, jag tog bort och gjorde en ny post innan jag såg att du svarat på min. Jag skrev fel också, det är 42 ms per bild i en film som spelas i 24 bilder per sekund så 8ms borde räcka till det mesta.

Inaktiv

Vill du spela i 1600x1200 blir det lite dyrare, men också större. Själv är jag mycket nöjd med min. 22" widescreen, 1680x1050 och 5 ms. Man får en 22" wide med samma specs för samma pris som en 20" med 1600x1200 typ.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

1
Skriv svar