Söker ett program som visar CPU tempen i spel!

Medlem
Söker ett program som visar CPU tempen i spel!

Tjena, jag letar efter ett program liknande Fraps som visar temperaturen på CPU'n i spel.

Har redan kollat google utan resultat.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Medlem

klarar den det? ska kolla, tack för tipset


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Hur ställer man in det då? vet du?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

nj
Medlem

Du måste aktivera dess loggningsfunktion (om jag inte missminner mig fullständigt, har inte SpeedFan installerat på datorn för tillfället) och sedan efter du då spelat kontrollera loggfilen som skapas.

Oerhört synd att Motherboard Monitor slutade utvecklas för flera år sedan då det hade en OSD-funktion så man i realtid kunde få se tempen när man körde spel, och annat, i fullskärm som belastade datorn.

Inaktiv

Starta SpeedFan, tryck på "Charts", kryssa för de komponenterna du se temperaturen för. Sen startar du bara det spel du vill testa i, kör en stund, alt+tab ut och så ser du vilka temperaturer delarna har haft som max under den perioden.

Däremot är jag tveksam till om SpeedFan kan ge dig den informationen på skärmen när du spelar. Verkar ju som att du vill se samtidigt som du kutar omkring och prickar fiender. Det tror jag inte SpeedFan pallar, du får hålla dig till alt+tab är jag rädd.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Tack för svaren. Googlade och hittade RivaTuner, det funkar bra...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem
Skrivet av Laxen:

Tack för svaren. Googlade och hittade RivaTuner, det funkar bra...

Nu har jag inte kollat upp det, men Rivatuner kollar väl för bövelen inte CPU?, utan grafikkortet. Jag kollar upp det nu med detsamma.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Ett annat alternativ skulle kunna vara hårdvarulösningen, något i stil med Sunbeam 20 in 1 Superior panel (Multi card reader + 2x fan control + 2x temperature sensors)...

/J0han


signatur

There are 10 kinds of people: those who understand binary and those who don't...

Medlem

Har en liten fråga ang. SpeedFan. Är det normalt att det flippar ut om man sätter in en extra fläkt? =I

[http://img136.imageshack.us/img136/79/hummgb9.jpg]


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Ja asså SpeedFan är lite lurigt... För vissa visar den tex minusgrader osv. Man måste kanske göra några speciella inställningar... Själv finner jag att Everest är ett trevligare program.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Ändrar speedfan hastigheter på fläktar och sånt?

Medlem
Skrivet av b0ne:
Skrivet av Laxen:

Tack för svaren. Googlade och hittade RivaTuner, det funkar bra...

Nu har jag inte kollat upp det, men Rivatuner kollar väl för bövelen inte CPU?, utan grafikkortet. Jag kollar upp det nu med detsamma.

Den kollar bara GPU väl?


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Inaktiv

Han kanske skrev fel i första posten. GPU och CPU är inte helt olika :). RivaTuner visar så vitt jag sett bara GPU.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

MM det var som jag trodde, bara GPU. Så frågan är vad Laxen käkat för något :P.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar